دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
در آوای خزر بخوانید:
*پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 

فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالر شهیدان، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری تاکید کرد.  

به گزارش آوای خزر، در متن این پیام آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یا رب الحسین علیه السلام بحق الحسین علیه السلام اشف صدرالحسین علیه السلام بظهور الحجه علیه السلام

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

سلام بر محرم و خون‌هایی که بر روی سنگ‌های داغ کربلا نقش بست و سلام بر حسین (ع) که با قامتی استوار در برابر لشگری از کفر ایستادند و به جز آتش و تشنگی دستی به یاریشان نیامد تا زمین از خون او و یارانش رنگین شد.

محرم؛ ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است، ماهی که مهمترین رخداد جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن‌ها سال از حادثه عاشورای حسینی آن که ذره‌ای غیر خدا در آن راه ندارد، چون همیشه تاریخ یک حقیقت زنده و ناب است.

حماسه کربلا حقیقتی ناب را به تصویر کشید، پیام حفظ آزادگی و شرافت را فریاد کرد، صحنه وقوع حماسه ظلم ستیزی ابدی شد و در آن حماسه بی نظیری به تصویر کشیده شد که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

بشریت، باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره بین عقل و منطق قرار دهد و نیاز‌های فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو کند تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و مادی خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بند‌های خرافی، پالایش کند.

فرماندهی انتظامی استان مازندران با تسلیت این ایام، ضمن آمادگی هرچه تمام‌تر در برقراری امنیت عزاداران حسینی با عمل به تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هیچ تلاشی دریغ نداشته و در راستای تامین نظم، امنیت و خدمتگزاری به مردم ولایی انجام وظیفه خواهد کرد.

از هیئت‌های مذهبی و مردم فهیم و ولایی استان انتظار داریم، در تعظیم شعائر و عزاداری ها، شئون اسلامی با عمل به توصیه‌های بهداشتی، ماموران انتظامی را در برقراری امنیتی مطلوب در استان یاری دهند.



فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

*سارق سابقه دار قطعات داخل خودرو در بابل دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار خودرو و لوازم داخل خودرو با ۱۳ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.  

سرهنگ سید محسن جعفری در شتریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد قطعات داخلی خودرو‌ها در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران کلانتری ۱۱ موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به ۱۳ فقره سرقت خودرو و قطعات داخلی خودرو‌ها در این شهرستان اعتراف کرد.

جعفری در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس در حفظ و نگهداری اموال خود را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ساری 

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار ۲ میلیارد ریالی با وعده دریاف وام خبر داد.  

سرهنگ مسعود تقدیسی در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و مراجع انتظامی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را کخ به بهانه دریافت وام با سود کم از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ تقدیسی، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از ۲۳ نفر در مجموع به مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: برای دریافت تسهیلات بانکی از مراجع قانونی آن اقدام کرده و ضمن عدم اعتماد به افرادی که با پیشنهاد‌های اغوا کننده همواره قصد فریب آنان را دارند، از واریز هرگونه وجهی به حساب آنان خودداری کنند.

*دستگیری سارق منزل با ۷ فقره سرقت در گلوگاه 

- جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق منزل و سیم برق با ۷ فقره سرقت منزل و سیم برق در این شهرستان گلوگاه خبر داد.  

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی سارق منزل و سیم برق در این شهرستان شدند.

جانشین شهرستان گلوگاه خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم به همراه یکی از همدستانش در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۷ فقره سرقت منزل و سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده در، خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری نمایند.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر 

- فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۴۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۲۳ سارق و ۶ معتاد متجاهر در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده در مجموع به ۴۳ فقره سرقت شامل، سرقت از منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو، سرقت قطعات و وسایل نقلیه و سرقت احشام در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، ۱۳ موتور سیکلت و ۱۸ خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*آزاد سازی ۴ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد سازی بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.  

سرهنگ"ناصر علی صفر پور" اظهار داشت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با همکاری، داستان شهرستان ساری، کارشناسان اداره جهاد کشاورزی  و با انجام اقدامات اطلاعاتی ۱۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شامل دیوار کشی و بنا‌های نیمه کاره در ارضی ملی و زمین‌های کشاورزی را شناسایی کردند.

وی با بیان این که در عملیاتی ضربتی واحد‌های ساختمانی ایجاد شده تخریب شدند، گفت: با اجرای این طرح بیش از ۴ هکتار از ارضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساری خاطر نشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود.

وی در خاتمه از شهروندان خواست؛ قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین‌های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار