دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
وزیر نفت با تشریح مشخصات پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، اظهار داشت: عملکرد ما در میدان‌های مشترک قابل قبول بوده و توانستیم در پارس‌جنوبی و غرب کارون تولید خودمان را افزایش دهیم.
به گزارش آوای خزر،بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاح سه طرح صنعت نفت کشور در هفته دولت، گفت: صنعت نفت کشور به رغم شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های خارجی نه تنها توانسته است پروژه‌های بهره‌برداری از معادن گازی خود را به ثمر برساند بلکه برای توسعه میادین گازی نیز اقدامات مهمی انجام داده است که نمونه آن در طرح‌های امروز مشاهده می‌شود.

وی افزود: امروز سه طرح مهم به ارزش ۴.۷ میلیارد یورو افتتاح می‌شود که ۳ میلیارد یورو آن مربوط به افتتاح خطوط انتقال ششم و نهم سراسری گاز، ۱.۳ میلیارد یورو آن مربوط به افتتاح طرح پتروشیمی بوشهر و ۳۲۰ میلیون یورو آن مربوط به راه‌اندازی نیروگاه غرب کارون است.

وزیر نفت ادامه داد: یکی از اولویت‌های وزارت نفت انتقال گاز و پایداری شبکه گاز در کشور است؛ با توجه به فاصله مراکز تولید گاز در پارس‌جنوبی تا مصرف گاز در مناطق مرکزی کشور ما مجبوریم که خطوط لوله سراسری احداث کنیم. به طور کلی برای انتقال ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز ما نیاز به احداث یک خط لوله ۵۶ اینچ داریم که هزینه احداث یک کیلومتر آن حدود یک و نیم تا ۲ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: در نتیجه برای انتقال روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز ما به بیش از ۶ خط لوله سراسری و ده‌ها ایستگاه تقویت فشار در طول مسیر خط لوله نیاز داریم که امروز دو طرح خط لوله سراسری ششم و نهم افتتاح می‌شود که جمع سرمایه‌گذاری برای احداث آن ۳.۱ میلیارد یورو است.

زنگنه اضافه کرد: با احداث این دو خط لوله پروژه صادرات گاز به کشور عراق تقویت خواهد شد و ما امسال توانسته‌ایم میزان صادرات گاز ایران به کشور عراق را به ۸۰ میلیون مترمکعب در روز برسانیم که دستاورد بزرگی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ طراحی دیسپاچینگ شرکت ملی گاز آغاز شد و در حال حاضر با توجه به توسعه شبکه خطوط انتقال گاز مجدداً به روزرسانی نیاز دارد، افزود: واحد دیسپاچینگ مسؤول پایش شبکه گاز است و تحت فرماندهی لحظه‌ای وزارت نفت عمل می‌کند. ما در حال حاضر ۳۷ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز داریم و ۹۵ درصد جمعیت ایران تحت پوشش هستند در نتیجه برای تأمین گاز به روزرسانی واحد دیسپاچینگ حائز اهمیت است.

وزیر نفت ادامه داد: طرح بعدی مربوط به افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر است در این طرح به پیشنهاد سرمایه‌گذاری بخشی از گاز اتان و ال‌پی‌جی شیرین‌سازی و تفکیک شد و به مصرف رسید و امروز در فاز اول یک واحد متانول آن افتتاح می‌شود که سرمایه‌گذاری لازم برای آن ۱.۳۲ میلیارد یورو بود.

وی اظهار داشت: فاز دوم پتروشیمی بوشهر نیز مربوط به تأسیس واحد الفین است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است این اقدام به معنای واقعی کلمه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده است.

زنگنه گفت: طرح دیگر وزارت نفت مربوط به احداث نیروگاه اختصاص شرکت نفت در غرب کارون است میزان تولید ما از میادین غرب کارون در چند سال گذشته از روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و با توسعه میادین یادآوران، یاران و آزادگان به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بنابر این ما تصمیم گرفتیم که با توجه به مشکلات موجود برای برق استان خوزستان برق این تأسیسات را خودمان تأمین کنیم و شرکت مپنا در قالب BOO دو واحد گازی و یک واحد بخار احداث کرد و شبکه انتقال و ایستگاه‌های مربوط به آن توسط شرکت نفت احداث شد تا برق تأسیسات موجود برای توسعه میادین نفتی توسط خود وزارت نفت تأمین شود.

وی در پایان گفت: عملکرد ما در میدان‌های مشترک قابل قبول بوده و توانستیم در پارس‌جنوبی و غرب کارون تولید خودمان را افزایش دهیم که فواید زیست محیطی، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده آن قابل مشاهده است؛ برای مثال ما در غرب کارون در سال‌های گذشته ۲۱۶ حلقه چاه احداث کردیم که مجموع سرمایه‌گذاری آن ۶.۲ میلیارد دلار بود./ فارس
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار