دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
‌کرونا تغییراتی اساسی در جهان پدید آورده است. در‌این‌میان زنان نیز آسیب‌های زیادی دیده‌‌اند. در آخرین گزارشی که سایت دانشگاه‌های جهان منتشر کرده است، تعداد مقالاتی که زنان استاد دانشگاه و محققان نوشته‌اند، در حال کاهش است و این نگرانی وجود دارد که حضور آنان در عرصه علم کم‌رنگ شوند. از سوی دیگر با اینکه بانک جهانی آمارهای جدیدی را درباره پیش از کرونا منتشر کرده که در آن ابراز امیدواری از شکوفایی و افزایش حضور زنان در جامعه وجود داشت، ناگهان با گسترش کرونا به نظر می‌رسد این وضعیت دچار تزلزل شده است.

به گزارش آوای خزر، به نقل اکونومیست «زنان شاغل قبلا با این چالش روبه‌رو نبوده‌اند. بسیاری از آنان در سراسر جهان شغل خود را ترک کرده‌اند تا در خانه با فرزندان خود باشند؛ زیرا مدارس تعطیل هستند و امکان مراقبت از کودکان به شکل دیگری وجود ندارد. برای میلیون‌ها زنی که مسئولیت کار و اداره خانه را بر‌عهده دارند، سیستم پشتیبانی برای حفظ این تعادل وجود ندارد. زنانی که سر کار می‌روند، اهداف متعددی دارند که امیدوارند با اشتغال به آنها برسند. یک کارگر روزانه باید دستمزد خود را به خانه بیاورد تا خانه و خانواده‌اش دچار مشکل نشوند. او برای حضور در محل کار چاره‌ای ندارد و ناگزیر است فرزندان خود را در کنار همسایگان و دوستان خود بگذارد یا باید از کودک بزر‌گ‌تر بخواهد تا از کودک کوچک‌تر مراقبت کند. بیماری همه‌گیر یعنی او هیچ کاری ندارد، دستمزدی ندارد و خانواده به صدقه و نیکوکاری وابسته است. این داستان‌ها دلگیرانه و بی‌رحمانه هستند.
کسانی که مشاغلی دارند که نمی‌توانند از راه دور انجام دهند، به‌ طور معمول شغل خود را از دست می‌دهند. بی‌کاری در بسیاری از اقتصادها افزایش یافته است؛ زیرا مشاغل درحالی‌که هیچ درآمدی برای حمایت ندارند، نمی‌توانند حقوق بگیرند. هنگامی که یک فروشگاه بزرگ، هتل یا یک شرکت هواپیمایی تعطیل می‌شود، صدها نفر از کارکنان فروش بی‌کار می‌شوند. بسیاری از مردم و کشورها در شغل‌های مختلف دچار مشکل شده‌اند، درباره حقوق و دستمزد، مرخصی بدون حقوق و بازنشستگی بسیار گفته شده است.
انتخاب بین خانه و شغل برای بیشتر خانم‌ها کاری سخت است. البته این روند برای زنان شاغل وابسته به سیستم‌های پشتیبانی، آسان‌تر است؛ مراقبت روزانه از کودکان، آماده‌کردن وعده‌های غذایی، غذای نیمه‌آماده، چیدن مواد غذایی آسان که قراردادن وعده‌های غذایی را روی میز آسان می‌کند. کمک در اداره خانه با نظافت، پخت‌و‌پز، لباس‌شستن و دیگر کارهای خانگی، پشتیبانی برای کمک به مدیریت مطالعات کودکان، پروژه‌ها، ورزش و برنامه‌های خارج از برنامه درسی کودکان چند کاری است که زنان باید به ‌طور روزانه فارغ از کار خود انجام دهند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار