دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
اقدامات و مواضع قدرتهای غربی بویژه اتحادیه اروپا و آمریکا در بلاروس حکایت از نوع جدیدی از انقلاب های رنگی در منطقه دارد و به نظر می رسد که غرب همچنان در صدد "توسعه نفوذ" خود در منطقه اوراسیاست. لیکن با توجه به روابط روسیه و بلاروس، مسلماً مسکو در تلاش است که اوکراین دیگری در منطقه رقم نخورد.

به گزارش آوای خزر، اعتراضات گسترده در بلاروس که از ۹ اوت شروع شده بود، در روز یکشنبه ۲۳ اوت(۲ شهریور) به اوج خود رسید. تظاهرکنندگان که گفته می شود بیش از 20 هزار نفر بودند، پس از تجمع در میدان مینسک، به طرف کاخ آزادی اقامتگاه لوکاشنکو به راه افتادند.
در ابتدا هر چند این اعتراضات بعد از اعلام پیروزی لوکاشینکو رقم خورد، لیکن قبل از آن نیز زمزمه هایی از نارضایتی و احتمال تقلب شنیده می شد. سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد اپوزیسیون بلاروس که نتایج انتخابات را به چالش کشیده است قبل از آن گفته بود که "انتظار رقابتی سالم را ندارد". در عین حال لوکاشنکو نیز وی را "دست نشانده قدرت های خارجی" توصیف کرده است .
ششمین انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در 9 اوت( 19 مرداد)، برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو با فاصله زیاد نسبت به دیگر رقبا برای ششمین بار پیروز انتخابات شد. در واقع "نحوه برگزاری انتخابات"، "ادعای وقوع تخلفات" و "تقلب‌های گسترده در این انتخابات" و به تبع آن "انتخاب مجدد لوکاشنکو" از علل اصلی اعتراضات در این کشور اروپای شرقی محسوب می شود. اعتراضاتی که بیش از مسائل داخلی و ملی، رنگ و بوی غربی به خود گرفته است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار