دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
«محتشم» در مسیر مرور مرثیه‌های کربلا، شاهد التماس‌های همسر «شمر» در واپسین لحظات عزم او برای میدان جنگ با اولاد پیامبر(ص) می‌شود؛ نهمین بریده «اپرای عروسکی عاشورا» روایت این مواجهه است.
دریافت 20 MB

به گزارش آوای خزر،«اپرای عروسکی عاشورا» از جمله آثار ماندگار عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی ایران است که به همت گروه تئاتر «آران»، لیبرتوی آن در سال ۱۳۸۷ توسط بهروز غریب‌پور نوشته و موسیقی آن نیز توسط بهزاد عبدی ساخته شد. این اپرا برای اولین بار به شکل عروسکی در تالار فردوسی به کارگردانی بهروز غریب‌پور روی صحنه رفت و پس از آن اجرا بارها به مناسبت ایام ماه محرم در ایران و خارج از کشور به اجرا درآمده است.

«اپرای عروسکی عاشورا» در دوازدهمین سال تولید خود و در شرایط کرونایی جامعه، امکان اجرای صحنه‌ای و میزبانی از علاقمندان را همچون محرم سال‌های گذشته نداشت. به همین بهانه خبرگزاری مهر پیشنهاد انتشار ویدئویی از بریده‌های این اثر ماندگار را با بهروز غریب‌پور مطرح کرد که با استقبال این هنرمند باسابقه همراه شد. تا پایان دهه نخست ماه محرم می‌توانید همراه با سرویس هنر خبرگزاری مهر به تماشای گزیده‌هایی از این اثر بنشینید.

امروز و در هشتمین روز از دهه نخست محرم به تماشای فرازی دیگر از «اپرای عروسکی عاشورا» نشسته‌اید؛ «همسر شمر سعی می‌کند که او را از رو در رویی با امام حسین علیه‌السلام بازدارد…محتشم کاشانی در این گفتگو از دید شمر پنهان و از نگاه همسر شمر ناظر فاجعه است.…»

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها