دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
شاخص یابی بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش
رهبر انقلاب، سوگواری ملت در دهه‌ی اول محرم امسال را پدیده‌ای در تاریخ کشور دانستند و افزودند: با وجود محدودیتهای شدید ناشی از کرونا، مردم، گویندگان و مرثیه‌خوانان، ضمن حفظ شور حسینی و تشکیل مجالس عظیم و معنوی، دستورالعمل‌ها را رعایت کردند که به‌عنوان یک مُرید اهل‌بیت، صمیمانه از همه‌ی عزیزان تشکر میکنم.

به گزارش آوای خزر،حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری پُرشور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، معلمان را «افسران سپاه پیشرفت کشور» خواندند و با تأکید بر ضرورت تربیت انسانهای مؤمن، خردمند، اندیشمند، دانشمند و دارای اخلاق اسلامی در این دستگاه بسیار مهم، گفتند: سند تحول آموزش و پرورش باید با تبیین صحیح و تنظیم و اجرای برنامه‌ی جامع عملیاتی، زمینه‌ساز پرورش چنین افرادی شود.

پژوهش خبری مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این دیدار شاخص یابی و ارائه کرده است.

 * محرم امسال، پدیده ای تاریخی:

1- سوگواری باشکوه باوجود محدودیت های شدید ناشی از کرونا

2- حفظ همزمانی شور حسینی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

3- سپاسگزاری صمیمانه از مردم و مرثیه‌خوانان

* آموزش و پرورش پس از شیوع کرونا:

1- برنامه‌ریزی و اقدامات بی سابقه مجموعه آموزش و پرورش پس از شیوع کرونا

2- قدردانی از زحمات مجموعه آموزش و پرورش

* منطق و هدف آموزش و پرورش:

1- تربیت انسان شایسته:

1-1- متفاوت شدن نوع آموزش ها و پرورش ها با توجه به تعاریف گوناگون انسان شایسته در مکاتب مختلف

2- برونداد دوازده سال تعلیم و تربیت در نظام اسلامی:

2-1- تربیت انسان مؤمن

2-2- تربیت انسان خردمند، متفکر و اندیشمند

2-3- تربیت انسان دانشمند

2-4- تربیت انسان با نظم

2-5- تربیت انسان با انصاف

2-6- تربیت انسان دارای اخلاق اسلامی

2-7- تربیت انسان مجاهد و اهل عمل

* ضرورت های دستگاه آموزش و پرورش ( لشکر عظیم فرهنگی) برای تحقق منطق و هدف انسان‌سازی:

1- داشتن زیربنای مستحکم

2- تحول بنیادی

* سند تحول آموزش و پرورش:

1- لزوم تنظیم برنامه‌ اجرایی سند تحول براساس سیاست ها:

1-1- ضرورت اقدام شورای عالی آموزش و پرورش و مدیریت کلان آن در این باره

2- لزوم ترمیم دوره‌ای سند تحول با نگاه تکمیلی:

2-1- وظیفه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین باره

2-2- وظیفه مسئولان آموزش و پرورش دراین باره

3- ضروری بودن زمان‌بندی و تعیین شاخص های پیشرفت در برنامه‌ جامع اجرای سند تحول

4- ضرورت متقن و جامع بودن برنامه‌ جامع

5- ضرورت تبیین صحیح، روشن و جذاب سند تحول برای همه سطوح آموزش و پرورش:

5-1- انگیزه یافتن مدیران و معلمان برای اجرای دقیق آن

*‌ معلمان، عناصر تعیین‌کننده در دستگاه عظیم فرهنگی آموزش و پرورش:

1- تأکید بر لزوم صیانت از شأن و نقش معلمان:

1-1- حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه‌ اول به عهده خود معلمان

1-2- وظیفه داشتن آموزش و پرورش در حفظ شأن و جایگاه معلم:

1-2-1- لزوم کمک مجلس و دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان برنامه و بودجه

1-3- لزوم فرهنگ‌سازی برای ترویج احترام و اکرام معلمان در جامعه:

1-3-1- نقش مهم و موثر دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صداوسیما در این زمینه

1-3-2- ضرورت اقدام مستمر و هنرمندانه برای این کار

2- معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور

3- آینده ساز بودن معلمان

* ضرورت وجود نگاه زیربنایی ‌به آموزش و پرورش:

1- پرهیز از نگاه مصرفی

2- هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی

* جذب و تربیت معلمان:

1- ضرورت برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی برای ورود معلمان به آموزش و پرورش فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

2- ضرورت مراقبت مجلس در تصویب طرح ها به‌گونه‌ای که خارج از مسیر این دو دانشگاه، ورودی به آموزش و پرورش وجود نداشته باشد

3- لزوم گزینش صحیح و خردمندانه:

3-1- جلوگیری از ورود نیروی بی‌کیفیت به آموزش و پرورش

3-2- در نظر گرفتن صلاحیت های دینی، اخلاقی و سیاسی

* عدالت آموزشی:

1- بهره‌مندی دانش‌آموزان از سهم مناسب خود در همه مناطق کشور به ویژه مناطق دوردست

2- شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در مناطق محروم

3- حساس تر شدن موضوع عدالت آموزشی با مطرح شدن آموزش مجازی:

3-1- لزوم توجه به خانواده‌هایی که برای خرید وسایل مورد نیاز آموزش مجازی تمکن مالی ندارند

3-2- وظیفه صداوسیما در پرکردن خلأ ناشی از نبود امکان استفاده از آموزش مجازی

4- بالا بردن کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی:

4-1- رفع احساس نگرانی دانش‌آموزان درخصوص کم شدن احتمال قبولی آنان در کنکور

4-2- رفع نگرانی خانواده ها درخصوص فرستادن فرزندانشان به یک جای بی‌پناه

* آموزش مجازی:

1- خوب بودن راه‌اندازی شبکه‌ شاد

2- لزوم مراقبت درخصوص در معرض آسیب‌ و خطر اخلاقی و اعتقادی قرارگرفتن دانش آموزان

* لزوم توجه به بُعد پرورشی:

1- گله از کم‌توجهی به فعالیت های پرورشی و عقب‌ماندگی در این زمینه با وجود تأکیدهای مکرر

2- لزوم طراحی شیوه‌های جدید برای فعالیت های پرورشی با توجه به موضوع آموزش مجازی

* اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان:

1- لزوم توجه ویژه به موضوع مدارس پرورش استعدادهای درخشان

2- لزوم بهبود و ارتقای جایگاه کشور در المپیادها

* تاسف از وضع مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها:

1- نامناسب بودن وضع مهدکودک‌ها به سبب اختلافات برخی دستگاه‌های دولتی

2- لزوم حذف نگاه مراکز خدماتی به مهد کودک ها

3- لزوم داشتن نگاه آموزشی و پرورشی به مهد کودک ها

* سند 2030:

1- اصرار غربی‌ها برای نفوذ در آموزش و پرورش کشورها با انگیزه تحمیل سبک زندگی غربی:

1-1- نفوذ غربی ها در آموزش و پرورش برخی کشورهای منطقه

2- شکست خوردن فلسفه‌ اجتماعی غرب در خود غرب:

2-1- نمایان بودن مظاهر فسادانگیز فلسفه غرب از هالیوود تا پنتاگون

3- سند 2030 از راه های نفوذ دشمن :

3-1- تربیت انسان‌هایی مثل خودشان که اهداف عملیاتی شان را اجرا کنند

3-2- غارت ملت ها

* خیانت دولت امارات متحده‌ عربی:

1- ابراز تأسف از همکاری با رژیم صهیونیستی و عناصر خبیث صهیونیست در هیئت حاکمه‌ آمریکا علیه مصالح جهان اسلام و منطقه:

1-1- خیانت در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

1-2- خیانت به دنیای اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه:

1-2-1- بازکردن پای صهیونیست ها به منطقه

1-3- خیانت به مسئله‌ مهم فلسطین:

1-3-1- فراموش کردن غصب کشور فلسطین و آواره شدن آن ملت

1-4- دیر نپاییدن این وضعیت و باقی ماندن لکه‌ ننگ بر پیشانی آنها

1-5- ابراز امیدواری درخصوص زودتر بیدارشدن اماراتی‌ها و جبران کارشان

پژوهشگر: امید جلوداریان

انهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار