دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندران شاهراه ورودی مرکز بزرگ تولید گندم شمال دریای خزر است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مزیت، استان مازندران باید به عنوان سایت غلات شمال کشور معرفی شود.

به گزارش آوای خزر، عباسعلی وفائی‌نژاد  گفت: با وجود اینکه مازندران ۱۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است اما در تولید گندم جایگاه خوبی در کشور نداریم و جز استان‌های پر مصرف در واردات گندم هستیم.

وی افزود: در سال جاری ۶۱ هزار تن خرید گندم انجام شد و ۹۸ درصد بهای آن هم پرداخت شد و ناچاریم بالغ بر ۳۷۰ هزار تن گندم وارد کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران عنوان کرد: ما در این استان بالغ بر ۴۸۰ هزار تن گندم و ۳۹۰ هزار تن انواع آرد نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دیگر چیزی به نام نانوایی آزادپز نداریم، اذعان کرد: سه نوع آرد داریم آرد با گندم ۶۶۰ تومانی، آرد با گندم ۹۰۰ تومانی و آرد با گندم آزاد، نانوایی‌های یارانه ۱ گندم ۶۶۰ تومانی می‌گیرند و نانوایی‌های یارانه ۲ گندم ۹۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و آرد آزاد به صنوف صنعتی از قبیل قنادی‌ها و نان فانتزی‌ها و غیره داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت پذیری و متعهد بودن به امور، وظیفه همه ما است، گفت: در خصوص آرد تحویلی به واحدها یک ایراد فنی وجود دارد و زیرساخت ما محدود است ما فقط یک سیلوی دولتی داریم با ظرفیت ۱۰۳ هزار تنی که ۸۰ هزار تن بار گیری می‌شود، گندم‌های این سیلو وارداتی است اما خروجی آن یک نوع گندم یکنواخت است که به کارخانجات تحویل داده می‌شود.

وفایی نژاد از بخش‌خصوصی تقدیر کرد و افزود: نهضت سیلو سازی در مازندران که امکان ۲۰۰ هزار تن ذخیره سازی مطلوب گندم را ایجاد کرده است حاصل زحمات بخش خصوصی است و اگر بتوانیم با ایجاد فرآیندهای جدید از ظرفیت‌های خالی این سیلوها استفاده کنیم بخش زیادی از مشکلات کارخانجات ما حل می‌شود.

مدیرکل غله و وزارت و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز روغن ما وارداتی است، گفت: دغدغه استان مازندران ذخیره سازی حداقل ظرفیت ۵۰ هزار تنی روغن است که باید ایجاد شود، و باید زیرساخت‌های لازم فراهم گردد درست است که این زیرساخت‌ها در مازندران در حال شکل گیری است اما ایده آل نیست.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار