دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت پاییزه در مازندران با محوریت کشت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا و سبزی و صیفی‌جات است.

به گزارش آوای خزر، مجید بهادری درباره شرایط کشت محصولات پاییزه در استان مازندران گفت: کشت پاییزه در۱۶۵ هزار هکتار از مزارع با محوریت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا، علوفه و سبزی و صیفی‌جات آغاز شده است

وی با بیان اینکه مازندران امسال متعهد شد ۵۵ هزار هکتار از مزارع خود را به کشت گندم آبی و دیم اختصاص دهد، ادامه داد: ۳۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی مازندران به زیرکشت جو خواهد رفت کشت و این محصول برای تأمین علوفه است و به عنوان محصولی است که در فصل پاییز در استان قابلیت کشت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: کشت کلزا برای تأمین دانه‌های روغنی و طرح خوداتکایی تأمین روغن مورد نیاز کشور انجام خواهد شد که برنامه‌ریزی امسال در استان ۳۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار در اراضی خشکه‌زاری و ۱۰ هزار هکتار در اراضی شالیزاری کشت خواهد شد.

بهادری درباره کشت علوفه در استان مازندران گفت: تاکنون ۵۰۰ تن بذر مورد نیاز شبدر در استان تأمین شد و رقم خوبی است چراکه سال گذشته ۲۵۰ تن بذر شبدر تأمین شده بود و امسال به دو برابر افزایش پیدا کرد تا کشاورزان و دامداران در تأمین بذر مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت شبدر اختصاص یابد.

وی بیان کرد: امسال ۲۰ هزار هکتار انواع محصولات سبزی و صیفی شامل کاهو، اسفناج و سبزیجات برگی در مزارع خشکه‌زاری و شالیزاری مازندران کشت خواهد شد و نیاز سبزی و صیفی استان را مرتفع خواهد کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار