دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
رئیس امور بازرگانی و سرمایه گذاری راهداری مازندران گفت: شمار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح استان به ۴۲ واحد در سال آینده افزایش می یابد.

به گزارش آوای خزر، صادق حسین زاده اظهار داشت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز دریک مکان، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای وافزایش ایمنی تردد در شبکه راه‌های کشور را عهده دار است.

وی ادامه داد: این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می‌گردند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح استان در حال بهره برداری و ارائه خدمات به مسافرین و رانندگان در محورهای مربوطه بوده که این تعداد بر اساس پیش بینی به ۴۲ عدد در سال آتی خواهد رسید.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۷ موافقت اصولی صادره در حال احداث بوده که این تعداد پس از اتمام عملیات اجرایی در سال‌های آینده به بهره برداری نهایی می رسند.

رئیس اداره اموربازرگانی وسرمایه گذاری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: تعداد ۵۴ موافقت اصولی صادره در حال استعلام و بررسی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان بوده که در صورت موافقت آن کارگروه به مرحله اجرایی برای احداث می رسند.

لازم به ذکر است به منظور رفاه مسافران و کاربران جاده‌ای، کارشناسان این اداره کل در قالب اکیپ‌های مختلف به طور مستمر از مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی، نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و رستوران‌های بین‌راهی بازدید نموده و بر عملکرد آنان نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در صورت تکرار برخورد قانونی اعمال می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: