دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
از تازه‌های کتاب مازندران چه خبر؟
دو کتاب جدید به نامهای بحر خونین و كره جنوبي و برنامه‌هاي توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي، به تألیفات دکتر علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تازه‌های کتاب مازندران افزوده شد.
انتشار دو کتاب جدید از علیرضا یونسی‌رستمی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، دكتر عليرضا يونسي رستمي پس از چاپ چند اثر در زمينه هاي مختلف، در جدیدترین کار خود، تألیف و انتشار دو كتاب بحر خونين ( در قالب غزل مثنوی) و كره جنوبي و برنامه هاي توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي را به انجام رسانده است.

بحر خونين، شعري است در قالب تركيبي غزل مثنوي با قريب به ۲۵۰ بيت با مضمون عاشقانه و محتويات دل انگيز و بسيار زيبا كه هم ريشه در سنت عظيم ادبيات فارسي دارد و هم به طرزي غافلگير كننده، نو و خلاق است و مي توان ادعا كرد كه برخي ابيات اين اثر از اصالت ادبي و انديشگي ويژه اي برخوردار است و گاه با برخي ابيات شعر فارسي در اين حوزه ها پهلو مي زند.

ما ز خودْ چیزی نبودیم از نخست
بی ستون یار ما سُستیم، سُست

هر چه ما داریم از یار است و بس   
بی چراغ یار، کور از پیش و پس

ما ز افسون تو افسون می شویم
می دَمی در ما و مجنون می شویم

چون به حرف آییم از نای شماست
گر به رقص آییم از آوای شماست

طوطی شیرین سخن در آینه  
خود نبيند، يار بيند معاينه

هر چه گويد گُفتِ استاد است و بس
چون سليمان رهبر باد است و بس

 
اين منظومه به شيوه اي كاملا كلاسيك، در وزن مثنوي معنوي مولانا و منطق الطير عطار ( فاعلاتن فاعلاتن فاعلن ) و در بحر رمل با ستايش پروردگار سبحان آغاز مي شود و پس از چند بيت؛ سخنِ عشق را به عنوان موضوع مركزي خود و ادامه وصف عشق خداوند سبحان كه به بحر خونين تعبير شده و نام آن بر جلد كتاب نقش بسته است، پي مي گيرد. 

پرداخت زيبا، بيان روشن و تعبيرات نغز اين منظومه، بيانگر همه آن چيزي است كه شاعر در وصف عشق، عاشق، وصل، هجران و تقابل عقل و عشق در نزدیک به ۲۵۰ بيت در كمال خلاقيت به رشته نظم درآورده است و در بياني كلي بايد گفت كه منظومه بحر خونين، تركيبي از دو پاره شعر سهل و ممتنع و ابياتي گاه رشك بر انگيز است. ابيات روان را بيشتر در آغاز اين منظومه شاهديم و با اوج گيري فضاي خلاقه شعر و پرورش مضمون، اندك اندك در ادامه با سطوري ناب، خلاقانه و گاه پرشباهت با ابيات مثنوي هاي بزرگ شعر فارسي روبرو مي شويم.

كتاب دوم : كره جنوبي و برنامه هاي توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي:

اين كتاب با رويكرد تحليلي و تطبيقي با جمهوري اسلامي ايران در ادامه پژوهش هاي اين نويسنده در خصوص تحليل مباني توسعه در كشورهاي توسعه يافته در 1000 نسخه در سال 96 به زيور طبع آراسته شد.

* كتاب كره جنوبي و برنامه‌هاي توسعه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي

این کتاب پس از برنامه هاي توسعه اي ژاپن، دومين كتاب دكتر يونسي در اين موضوع است، دارای 224 صفحه و 9 فصل است که به معرفي كره جنوبي و اديان آن، موقعيت جغرافيايي، تاريخ، اقتصاد و توسعه اقتصادي، تحليل بر مسائل اجتماعي، فرهنگي و آموزشي، سياست و توسعه اقتصادي و اجتماعي، سياست و قواي نظامي و توان بازدارندگي، سياست و مراجع قانوني و سياست و روابط بين المللي مي پردازد.

اهميت این كتاب بدان است كه " ضمن اشاره به تاريخ فرهنگ، اقتصاد، آداب و رسوم، اديان و ... بررسي برنامه هاي كوتاه، ميان و درازمدت حاكمان كشور در دوره هاي مختلف بويژه بعد از جنگ جهاني دوم علي الخصوص در دو دهه اخير مي باشد كه به شرح وضعيت كره جنوبي در حوزه هاي مختلف مي پردازد. " 

مسئولان اين كشور با بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل كره جنوبي با تدوين برنامه يي اصولي و جامع، توانستند كشوري بهم پاشيده را به سرزميني پيشرفته، مدرن و توانا در عرصه هاي اقتصادي تبديل كنند.

جالب توجه اين است كه در سايه برنامه ريزي دورانديشانه، اهميت خاصي براي منابع انساني قائل شدند و در شمار كشورهايي قرار گرفتند كه در مسير پیشرفت، بیشترین بهره را از امر آموزش بردند.

تحصيلات عالي در اين كشور بسيار جدي و سرمايه گذاري در بخش آموزش و تحقيقات علمي از سياست هاي اصلي اين كشور است و در حال حاضر در زمره سيزده اقتصاد برتر جهان قرار دارد و 9

دانشگاه كره جنوبي جزو 50 دانشگاه برتر جهان بشمار است. "
گفتني است دكتر يونسي در ادامه تحقيقات توسعه اي پس از چاپ اين كتاب، در حال تحقيق در خصوص تحليل مباني توسعه مازندران و برخي ديگر از كشورهاي توسعه يافته است. 

خواندن اين دو كتاب براي علاقمندان به موضوعات ادبي و توسعه اي خالي از فايده نيست.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار