دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
با هدف رسیدگی به مشکلات محرومین صورت گرفت؛
مدیرکل کمیته امداد استان مازندران و مسوولان میاندورود با هدف رسیدگی به مشکلات محرومین این شهرستان، نشست مشترکی برگزار کردند.
دیدار مدیرکل کمیته امداد مازندران با مسوولان میاندورود
 
به گزارش آوای خزر از میاندورود، روز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ نشستی با حضور فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص مشکلات مددجویان این شهرستان در دفتر امام جمعه میاندورود برگزار شد.
در این نشست، ابتدا حاج آقا بازاری به نیابت از امام جمعه که برای حل مشکلات مردم در مأموریت بودند، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت ماه صفر و تبریک هفته دفاع مقدس سخنانی را در خصوص قداست و معنویت کمک به محرومین ایراد کرد.
وی با بیان اینکه تفکر جهادی و عملکرد جهادی می‌تواند جامعه را از بحران اقتصادی نجات دهد، گفت: دفتر امام جمعه در واقع دفتر نماینده مقام معظم رهبری‌ست، افرادی که به این‌محل مراجعه می‌کنند نباید ناامید برگردند. امید دادن به محرومین امری مقدس است و در انجام این مهم، ما از کمیته امداد امام (ره) انتظار همدلی و یاری داریم.
در ادامه، رییس کمیته امداد میاندورود ضمن تقدیر از امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی که تعاملات خوبی با این نهاد داشته اند، افزود: این تعاملات می‌تواند گامی مؤثر در راستای فقرزدایی باشد.
سید سلیم سیدی همچنین با تشکر از اداره بهزیستی که در بخش پیشگیری از اعتیاد با کمیته امداد تعاملات خوبی داشته است، ابراز امیدواری کرد تا این قشر بتوانند در سلامت کامل جسم و روان به زندگی درخور شأن انسانی خود ادامه دهند.
وی در پایان سخنانش در خصوص عملکرد کمیته امداد در سالی که گذشت، اظهار داشت: اعطای وام اشتغال به ۲۱ نفر، رشد ۲۸ درصدی در بخش صدقات و رشد ۸۲ درصدی در بخش زکات، و افزایش حدود ۱/۵ برابری در بخش اکرام ایتام و سالمندان، ازجمله این اقدامات است.
رییس کمیته امداد میاندورود ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در پایان سال گذشته بیان کرد: از اسفندماه تاکنون، توزیع ماسک و مواد شوینده به مددجویان در چند مرحله انجام شد، در کنار آن نیز کمک مؤمنانه و توزیع سبد غذایی، و طبخ غذا از خدمات دیگر این نهاد بوده است.
دیدار مدیرکل کمیته امداد مازندران با مسوولان میاندورود
مدیر کل کمیته امداد امام (ره) مازندران نیز با تسلیت ایام ماه صفر و از سوی دیگر تبریک هفته دفاع مقدس و ارزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، از خدمات ارزنده حجت الاسلام محمد نسب امام جمعه شهرستان میاندورود قدردانی کرد و اشاره‌ای نیز به حضور ایشان در مأموریت کمک رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم به عنوان مصداق بارز این خدمات یاد کرد.
حجت‌الاسلام بشیر علیشاه گفت: استان مازندران ۷۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد دارد، تقریباً ۱۰ درصد مردم مازندران زیر خط فقر هستند و طبق بررسی به‌عمل آمده، برای تأمین مواد غذایی هر فرد ۱۶ قلم کالا و ۵۱۵ هزار تومان وجه نقد لازم است. برای تأمین غذایی یک خانواده ۴ نفره ۲ میلیون تومان وجه نقد نیاز است.
‬‏وی ادامه داد: کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده‌ها دغدغه‌هایی دارد تا بتواند ان‌ها را بی نیاز کند. در مازندران ۴ هزار نیازمند مسکن داریم که هزار نفر آن‌ها دارای زمین و بقیه فاقد زمین هستند. در این راستا تعاملات سازنده بنیاد مسکن ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی با کمیته امداد امام (ره) توانسته است در این راستا گام‌های مثبتی بردارد و خانواده فاقد مسکن را بی نیاز سازد.
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در بخش اشتغال نیز با اعطای وام ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان و گاهی ۸۰ میلیون تومان که ۸۰ درصد به مددجویان و ۲۰ درصد به جوانان بیکار تعلق می‌گیرد توانسته است این قشر را به توانمندی و استغنا برساند. عالیشاه اظهار داشت: در این خصوص، بنده از دکتر منفردی فرماندار میاندورود که در جذب اعتبار موفق بوده اند تقدیر کرد.
وی همچنین اشاره‌ای به خدمات فرهنگی کمیته امداد استان داشت و گفت: ما در آموزش و پرورش هر شهرستان یک مرکز نیکوکاری داریم که به دانش آموزان نیازمند مددجو و غیر مددجو یاری می‌رساند.
مدیرکل کمیته امداد مازندران ادامه داد: از آنجا که تعدادی از دانش آموزان این شهرستان نیاز به گوشی و تبلت دارند تا بتوانند به تحصیل علم و دانش ادامه دهند، لذا کمیته امداد در صدد است که برای هر دانش آموز یک دستگاه نارتب تهیه کند که ۵۰ درصد آن را کمیته امداد و بقیه را خیرین پرداخت می‌کنند.
عالیشاه خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: از شما مدیران دلسوز و ساعی تقاضا دارم که با برپایی جشن گلریزان، خیرین را در رسیدن به این مقصود به یاری بطلبید در همین راستا طرحی داریم با عنوان "هر کارمند یک حامی" که در این خصوص یاری فرماندار میاندورود را می‌طلبیم که هر کارمند در حد وسع خود به ایتام یاری رساند.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه وحدت و همدلی امام جمعه، فرماندار، بخشداران شورای شهر و بخش، دهیاران و مدیران ادارات و بانک‌ها می‌تواند در زودون فقر بسیار مؤثر باشد، ابراز امیدواری کرد تا بتواند وظیفه خود را به عنوان سرباز امام زمان به بهترین نحو انجام دهد.
فرماندار میاندورود نیز با خیر مقدم به حاضرین به‌ویژه حجت‌الاسلام عالیشاه و تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه صفر و با آرزوی اینکه بشریت از بلایای زمینی و آسمانی نجات یابند، کمک به مستضعفان را نخستین وظیفه دینی و بعد وظیفه اداری عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا نه تنها کمیته امداد بلکه همه جامعه موظفند تا برای زدودن فقر و استغنای نیازمندان گام‌های موثر بردارند.
دیدار مدیرکل کمیته امداد مازندران با مسوولان میاندورود
حسین منفردی با تقدیر از مدیران ادارات و بانک‌ها و پرسنل دلسوز آن‌ها گفت: هر زمان که اعلام کردیم؛ کارمندان به میدان آمدند و در جهت فقرزدایی گام‌های موثر برداشتند.
وی اظهار داشت: در ساخت مسکن نیز به دهیاران، شورای شهر و بخش و... اعلام می‌کنیم تا با همکاری آن‌ها و کمیته امداد به‌خصوص حاج آقا عالیشاه بتوانیم به نیازمندان در ساخت مسکن یاری رسانیم.
فرماندار میاندورود بیان کرد: رسیدن به این هدف مقدس سبب می‌شود تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری و زحمتکشان این عرصه کاهش یابد و ما وظیفه الهی و اداری خود را به درستی انجام دهیم.
فرمانده سپاه میاندورود سرهنگ جعفر اصغری نیز با اشاره به ایام ماه صفر، و تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: نگاه انبیا و اولیا و امام راحل و مقام معظم رهبری و سپاه، نگاه به محرومین و محرومیت زدایی است.
سرهنگ جعفر اصغری با تشکر از دکتر ملازاده مسوول بسیج سازندگی که توانسته است در این امر مقدس سپاه شهرستان را یاری کند، افزود: طی جلسات متعدد با کمیته امداد و امضای تفاهم نامه از سال ۹۵ تاکنون توانسته ایم گام‌های مثبتی برداریم که ساخت ۵۴ منزل مسکونی که ۳۰ واحد آن برای کمیته امداد بوده است، توزیع سبد تحصیلی، سبد معیشتی، پخت غذا، سرویس جهیزیه عروس، و حضور در محله حاشیه نشین شهید اهنگری و رفع مشکلات ساکنان آنجا، از عملکرد‌های سپاه است.
پس از اتمام نشست، با حضور پرسنل کمیته امداد شهرستان میاندورود و حاج آقا عالیشا ه با همراهی محمود شعبانی ریاست بنیاد شهید شهرستان میاندورود دیدار با خانواده شهید محمد معافی شهید مدافع حرم از روستای برگه بخش گهرباران شهرستان میاندرود صورت گرفت.
انتهای پیام/۱۰۰۳
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار