دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
از نگاه رهبر انقلاب، وابستگی به نفت، عامل عمده مشکلات اقتصادی کشور، عیب بزرگ اقتصاد ایران و بلای بزرگی برای کشور است که کم توجهی به استعدادها و ظرفیّت های گوناگون داخلی را در پی دارد.

به گزارش آوای خزر، در این پژوهش بیانات رهبر معظم انقلاب (در فاصله سال های 1373 تا 1398) درباره " اقتصاد غیرنفتی" بررسی، شاخص یابی و محوربندی شده است.
رهبر انقلاب استفاده نکردن از ارزش افزوده‌ ناشی از تولید نفت و تبدیل نکردن نفت به فرآورده را ویژگی اقتصاد متکی بر نفت می دانند و در این باره بر نفروختن نفت خام تاکید می کنند.
منبع محور بودن اقتصاد نفتی، نگاه به بیرون،‌ تاثیرپذیری از آسیب های تحریم و پذیرش سخت‌ترین آسیب های اقتصادی از معایب اقتصاد نفتی از منظر رهبر معظم انقلاب اند.
رهبر انقلاب همچنین اقتصاد بدون نفت را دستاوردی بزرگ، سبب قوی شدن اقتصاد کشور و قطع وابستگی،‌ سبب هدرندادن سرمایه ملی،‌ عامل جلوگیری از ناامنی اقتصاد،‌ سبب اجرای اقتصاد مقاومتی و عامل تحقق استقلال اقتصادی می دانند.
از نگاه رهبر انقلاب، وابستگی به نفت، عامل عمده مشکلات اقتصادی کشور، عیب بزرگ اقتصاد ایران و بلای بزرگی برای کشور است که کم توجهی به استعدادها و ظرفیّت های گوناگون داخلی را در پی دارد.
"اقتصاد نفتی و آسیب پذیری سیاسی" شاخص دیگری است که از بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آمده است؛ رهبر انقلاب دراین باره به نگرانی دشمن از غیرنفتی شدن اقتصاد ایران اشاره می کنند و اقتصاد غیرنفتی را عاملی برای جلوگیری از آسیب پذیری کشور در برابر دشمن و راهی برای شکستن تهدید تحریم و به فرصت تبدیل کردن آن می دانند.
رهبر انقلاب درباره بایدهای اقتصاد غیرنفتی نیز به مواردی نظیر "لزوم تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن، از منبع تأمین بودجه عمومی به منابع و سرمایه‏های زاینده اقتصادی"،‌‌ " اجرای اصلاحات اقتصادی"، "برنامه ریزی دقیق برای اداره کشور با درآمد‌های غیرنفتی"، " تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل، دانش‌پایه و مقاومتی"،" تبدیل نفت به فرآورده" ، " تغییر جهت‌گیری اقتصادی کشور از اقتصاد رانتی و نفتی به اقتصاد مولد و مردمی"، " استفاده از معادن و فعالیت های اقتصادیِ درآمدزای دیگر به جای نفت"،" افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت" ، " همت مضاعف برای افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به نفت " و " لزوم استفاده از صنایع دانش‌بنیان برای پرکردن خلأ ناشی از وابستگی به نفت" اشاره می کنند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار