دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

به گزارش آوای خزر، نشست میز خرما در وزارت امور خارجه تشکیل شد. در این نشست نمایندگان مناطقی از کشور که در آنها خرما برداشت می‌شود حضور داشتند. این جلسه با درخواست ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تشکیل شد.

صادرکنندگان ایرانی در بازار هدف با یکدیگر رقابت می‌کنند

در این نشست غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: اگر قصد داریم صادرات محصولات کشاورزی جدی گرفته شود نباید خسته شویم، مطالبات با جلسات متعدد باید تبدیل به عظم ملی شوند، با یک جلسه نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 2019 تجارت خرما یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده که سهم ایران از آن 207 میلیون دلار است، ادامه داد: با توجه به رقبا کار سختی در زمینه صادرات خرما داریم و باید در صنایع جانبی و بسته‌بندی این محصول به دنبال نوآوری باشیم.

انصاری با تأکید بر اینکه میزان صادرات خشکبار ایران به کشور هلند 10 میلیون یورو بوده اما این کشور خواستار صادرات خرما نیز است، عنوان کرد: 15 درصد از صادرات خرما به هند در اختیار ایران است و خرمای ما کیفیت بهتری از تمامی خرماهای موجود در بازار این کشور را دارا است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اگر اعتقاد داریم صادرات خرما اهمیت زیادی دارد باید در داخل استان‌ها سازماندهی داشته باشیم تا شرکت‌های داخلی در کشورهای مقصد با یکدیگر رقابت نکنند، تصریح کرد: بازار روسیه سهل‌الوصول و ثروتمند است اما باید برای حضور در این بازار سازماندهی قوی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات انواع کالاهای کشاورزی به چین هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها باید استانداردهای لازم را رعایت کنیم، ادامه داد: بازارهای کوچکی مانند اوکراین، صربستان، پاکستان و مالزی متقاضی محصولات ایرانی و خرما هستند.

انصاری با بیان اینکه سایت معرفی تمامی سفارتخانه‌ها ایجاد شده و شماره تلفن وابسته‌های اقتصادی در آن وجود دارد، با آنها ارتباط بگیرید در صورت جوابگو نبودن به ما اطلاع دهید زیرا موظف به پاسخگویی به صادرکنندگان هستند، گفت: وابسته‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها علاقمند هستند در ریز درخواست‌های صادرکنندگان قرار بگیرند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه 30 تا 40 کشور اسلامی در ایران نمایندگی دارند، خرمای ایرانی باید به صورت مرتب به آنها معرفی شود، می‌توان برای کشورهای غیراسلامی نیز این اقدامات را داشته باشیم، عنوان کرد: صادرکنندگان باید بازارهای هدف را بین خود تقسیم کنند، شرکت‌ها نباید در خارج از کشور با یکدیگر رقابت کنند تا به حداکثر سود دست پیدا کنیم.

مولوی: قیمت خرما در خوزستان از کاه کمتر است

سید محمد مولوی در این نشست گفت: انتظار داشتیم وزیر امور خارجه در این نشست حضور داشته باشد، خرما در استان خوزستان و شهر آبادان قیمتی پایین‌تر از کاه دارد، باید خواهش کنیم تا تعاونی روستایی نسبت به خرید آن اقدام کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت آب و هوایی و صادراتی خرما در استان خوزستان فراهم است، بندر اروندکنار با بندر فاو عراق 900 متر فاصله دارد اما حجم مبادلات این بندر صفر درصد است.

وی ادامه داد: وزارت خارجه باید در حوزه زیرساخت‌ها نیز ورود کند، پوشش گیاهی و نخلستان‌ها در زمان حمله عراق به ایران اجازه ورود متجاوزان به آبادان را نداد.

رضایی کوچی: وزارت خارجه از صادرات خرما حمایت کند

محمدرضا رضایی کوچی گفت: در شرایطی که در زمینه فروش نفت مشکل داریم باید از ظرفیت‌های دیگر خصوصاً صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنیم، خرمای ایرانی مشتری زیادی دارد و وزارت خارجه می‌تواند در صادرات این محصول کمک‌ کننده باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرکنندگان خرما برای برگشت پول خود دچار مشکل هستند، باید وزارت خارجه در میدان حضور داشته و از این صادرکنندگان حمایت کند، تصریح کرد:عوارض صادرات خرما باعث شده صادرکنندگان دچار مشکل شوند، از سوی دیگر در حوزه بسته‌بندی و دریافت مجوزهای بهداشتی نیز باید از صادرکنندگان حمایت کنیم.

ایزدپناه: سهم کمی از بازار خرمای کشورهای همسایه داریم

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نیز گفت: باید در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در شرایط کنونی فعالیت بیشتری داشته باشیم و با کشورهای همسایه ارتباط بهتری برقرار کنیم. کوتاهی‌هایی در زمینه کسب بازارهای کشورهای همسایه صورت گرفته و سهم کمی از بازار آنها را داریم.

غضنفرآبادی: وزارت خارجه اطلاعات بازار هدف را در اختیار صادرکنندگان خرما قرار دهد

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از صادرکنندگان خرما حمایت می‌کنیم اما باید ظرفیت‌های وزارت خارجه در حوزه صادرات را بدانیم، عنوان کرد: وزارت خارجه باید اطلاعات و نیازهای کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی خصوصاً خرما را در اختیار صادرکنندگان قرار دهد.

فاضلی: خرما 60 درصد از محصول کشاورزی سراوان را تشکیل می‌دهد

ملک فاضلی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در زمینه تولید خرما ظرفیت بالایی دارد اما شناخته نشده و محصول آن به نام کشورهای همسایه صادر می‌شود، ادامه داد: در خاش، سراوان، چابهار و ایرانشهر خرما تولید می‌کنیم، سالانه 60 هزار تن محصول کشاورزی در سراوان برداشت می‌شود که 60 درصد آن خرما است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس با تأکید بر اینکه خرمای سراوان به دلیل شرایط آب و هوایی چروکیده نیست و کیفیت برتری دارد، عنوان کرد: اگر برنامه اساسی برای محصول خرما نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم، آفات بسیار زیادی وجود دارد که باعث از بین رفتن محصول خرما می‌شود.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم 150 محصول از خرما تولید کنیم که برخی از آنها استراتژیک هستند، ادامه داد: بازرگانان ما سنتی هستند و در زمینه کارتن‌سازی نیز ضعف داریم، اگر بسته‌بندی محصولات را اصلاح کنیم ارزش خرمای ایران 20 برابر افزایش پیدا می‌کند، کشاورزان برای وارد کردن تکنولوژی نیاز به حمایت دارند.

ناصری نژاد: کارگروه چهارجانبه رفع مشکل صادرات خرما تشکیل شود

مجید ناصری نژاد با اشاره به اینکه سال‌ها پیش باید این جلسات برگزار می‌شد بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم زیرا کشورهایی که نهال خرما را از ما دریافت کرده‌اند بازار این محصول را در دست دارند، افزود: در جنوب خوزستان بیشترین محصول خرما را تولید می‌کنند اما با مشکلات جدی مواجه هستیم، در زمینه صادرات و تولید خرما باید کارگروه مشترکی بین وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت خارجه و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه کاهش دبی آب کارون باعث برگشت آب شور دریا به نخلستان‌ها شده و بسیاری از آنها از بین رفته‌اند، عنوان کرد: در زمینه بسته‌بندی خرما بسیار ضعیف هستیم و صادرات این محصول تنها در یک بندر انجام می‌شود.

شکراللهی: 52هزار و 700 هکتار از نخلستان‌های خرما در جنوب کرمان قرار دارد

منصور شکراللهی با بیان اینکه بیشتر خرما را با مصرف خوراکی می‌شناسیم در صورتی که محصولی استراتژیک بوده و در میان 5 محصول برتر صادراتی قرار دارد، گفت: 52 هزار و 700 هکتار از نخلستان‌های خرما در جنوب کرمان قرار دارد، وزارت خارجه باید تشکیل نمایشگاه در کشورهای همجوار را فراهم کند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان خرما از عدم صدور گواهی صادراتی و روادید برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گلایه دارند، عنوان کرد: خرمای ایران از هر لحاظ نسبت به محصولات مشابه برتر است اما محصول ایران به دلیل کم کاری برخی افراد با دید دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد، نقش وزارت خارجه در حمایت از این محصول استراتژیک بی‌بدیل است.

سعیدی: بازگشایی مرز ریمدان شرایط صادرات خرما را تغییر می‌دهد

معین‌الدین سعیدی با اشاره به اینکه بهره‌برداری کشور از مرز ریمدان می‌تواند ما را از شرایط بحرانی خارج کند، ادامه داد: کشور پاکستان آمادگی لازم را برای باز کردن مرز ریمدان دارد، رونق این مرز در زمینه خرما می‌تواند تأثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

درخشان: 200 هزار تن خرما در سراوان تولید می‌شود

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ایرانشهر 200 هزار تن خرما تولید می‌شود اما به دلیل دانش کافی در حوزه صادرات و فرآوری ارزش افزوده فراوانی ندارد، ادامه داد: خرمای ایرانشهر با مرز پاکستان و دریا 200 کیلومتر فاصله دارد و پاکستان مشتری خرمای ایران است.

رضایی: قیمت تمام شده خرمای کبکاب 4 هزار تومان است

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی خرما نامطلوب بوده و کشاورزان با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: قیمت تمام شده خرمای کبکاب 4 هزار تومان بوده اما با قیمت 5 هزار تومان به فروش می‌رسد، زمانی که قیمت خرما افزایش پیدا می‌کند دستگاه‌ها و بخش‌های زیادی برای کاهش قیمت آن وارد میدان می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایطی که امکان فروش نفت وجود ندارد خرما می‌تواند جایگزین مناسبی باشد، عنوان کرد: دولت باید در خصوص ارز حاصل از صادرات به صادرکنندگان کمک کند، انتظار ما از وزارت خارجه هموار کردن مسیر صادرات و استفاده از ظرفیت سفارت‌ها و کنسولگری‌ها است.

سید لفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر با بیان اینکه خرما محصولی است که فعالان و تولیدکنندگان آن با ظلم مواجه هستند، گفت: اگر کشاورزان را حمایت کنیم محصول خوبی تولید می‌کنند، بسته‌بندی در خرما بسیار اهمیت دارد و اگر موانع صادرات برداشته شود می‌توانیم موفق تر عمل کنیم.

جمیری: برنامه مدونی برای تولید و صادرات خرما نداریم

عبدالکریم جمیری با بیان اینکه در موضوع برطرف کردن مشکلات صادرات خرما وزارت خارجه مسئولیت برقراری ارتباط بین صادرکنندگان و کشورهای هدف را بر عهده دارند، گفت: برنامه مدونی در زمینه تولید و صادرات خرما نداریم به همین دلیل نتوانسته‌ایم از مزایای این محصول استراتژیک بهره‌مند شویم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگروه مشترکی برای خرما تشکیل شود تا به صورت کاربردی موضوع صادرات را بررسی کنیم، افزود: اگر روش‌های ما در زمینه صادرات خرما مناسب نباشد به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم.

مظلومی: مشوق‌های صادراتی تحقق پیدا نمی‌کند

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آقاجاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات صادرات خرما در حوزه کشاورزی، تجارت و صادرات مشترک بوده یکی از آنها ارتباط با بازارهای هدف است، ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی و صادرکنندگان خرما در نمایشگاه‌های تخصصی خوب نیست و مشوق‌های صادراتی تحقق پیدا نمی‌کند.

محفوظی: 3 میلیون نخل در زمان جنگ از بین رفت

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خرما میوه استراتژیک است، فراهم کردن مسیر صادرات این محصول منجر می‌شود که کشاورزان سطح زیر کشت بیشتری را به آن اختصاص دهند. 3 میلیون نخل در زمان جنگ از بین رفته است./خانه ملت

پایان پیام/1005

 

برچسب ها: خرما ، صادرات خرما
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار