دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
مسابقه «ایرانیش» با اجرای پوریا پورسرخ به معرفی آداب و رسوم ایران کهن می‌پردازد.

به گزارش آوای خزر، یکی از قالب‌های جذاب برنامه سازی، مسابقات تلویزیونی است که مخاطبان بسیاری هم دارد. معمولا در نظرسنجی‌ها این ساختار برنامه سازی با اقبال گسترده مردم روبه روست؛ بنابراین شبکه‌های سیما براساس ماموریت‌هایی که برایشان تعریف شده، مسابقات مهیج و جذابی را تولید و روانه آنتن می‌کنند. این اتفاق همیشه رونق بیشتری در رسانه ملی دارد.

مسابقات تلویزیونی، همواره از محبوب‌ترین آثار در سیما هستند. ذات رقابتی و مهیج بودن این برنامه‌ها باعث می‌شود تا توجه بسیاری از مردم به آن‌ها جلب شود.

در سال‌های اخیر، گرایش و هدف اصلی سیما در تولید و پخش مسابقات، باهدف استعدادیابی بوده است. اغلب مسابقاتی که طی سال‌های اخیر روی آنتن تلویزیون رفته اند، در پی فراهم کردن فرصتی برای جوانان، نوجوانان و کودکان بوده اند تا قابلیت و توانایی‌های ویژه خود را نشان دهند و از این طریق فرصتی برای شکوفایی بیابند.

با نگاهی به کارنامه رسانه ملی در بخش تولیدات تلویزیونی، هر برنامه با ساختار مختلف و رویکرد‌های متفاوت سعی در جذب مخاطب دارد. از تولیدات مسابقات رئالیتی شو به اصطلاح میدانی گرفته تا مسابقات استودیویی که تماشاگران و شرکت کنندگان در استودیو حاضر می‌شوند.

معرفی  آداب و رسوم ایران کهن،در ایرانیش / برنامه ای برای آموزش بازی های ایرانی

امسال روز‌های متفاوت را تجربه کرده ایم، آن هم از جنس روز‌های قرنطینه ای، گرچه سختی‌های خودش را داشت. اما فرصتی بود برای انجام دادن کار‌هایی که مدت‌ها انجام نداده بودیم. از سوی دیگر رسانه ملی هم در این شرایط وظیفه سختی بر عهده داشت، زیرا باید بیشتر از زمان گذشته مردم را سرگرم کرد، بنابراین همه در رسانه ملی، از مدیران گرفته تا هنرمندان و بقیه تلاش خودشان را کردند تا با ساخت آثار دیدنی و تماشایی نظر مخاطبان را جلب کنند، ویروس کرونا باعث کم کاری دوستان رسانه‌ای نشد که کارشان را زمین بگذارند و بخواهند خودشان را در خانه‌ها قرنطینه کنند، بلکه در همه این روز‌های کرونایی آن‌ها خطر را به جان خود خریدند و با رعایت مسائل بهداشتی به کارشان ادامه دادند. علاوه بر آن هر یک از گروه‌ها چه برنامه سازی، مسابقات و چه سریال سازی از کادر پزشکی استفاده کردند و با آوردن آن‌ها به سر صحنه سعی کردند بدون آن که ویروس کرونا اختلالی در کارشان به وجود بیاورد، بقیه ضبط را انجام بدهند.

معرفی  آداب و رسوم ایران کهن،در ایرانیش / برنامه ای برای آموزش بازی های ایرانی

شبکه دو سیما مدتی است یک مسابقه جذاب با حضور خانواده‌ها تولید می‌کند تا از این طریق بتواند اوقات فراغت خانواده‌ها را پر کند. البته فضای این مسابقه با دیگر مسابقات تلویزیونی هم به لحاظ موضوع و اجرا تفاوت‌های عمده‌ای دارد.

مسابقه تلویزیونی «ایرانیش» نیز از جمله این مسابقات است که محور اصلی آن معرفی آداب و رسوم ایران کهن است.اما تفاوت و وجه ممیزه اصلی این مسابقه با سایر برنامه‌های مشابه این است که «ایرانیش» علایق و بازی‌های بومی و سرگرمی‌های فرهنگی را دنبال می‌کند. این برنامه، یکی از مسابقه‌های تلویزیونی که بازی‌های بومی و محلی، بخشی از فرهنگ و میراث کشور را به نمایش می‌گذارد.

هر چند که صداوسیما تاکنون برنامه‌هایی در این زمینه داشته، اما با توجه به نیاز‌های امروز نسل جدید و فضای رسانه‌ای حاکم، تولید چنین برنامه‌هایی نیز می‌بایست مماس با ذائقه و سلیقه بچه‌ها و جوانان همراه باشد.

عوامل برنامه ایرانیش پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون برای اجرا انتخاب کرده است، اما پورسرخ را قبلاً در ظاهر یک بازیگر دیده بودیم و شاید به نظر نمی‌رسید که پورسرخ بتوان از پس اجرای یک برنامه تلویزیونی برآید، اما با بداهه پردازی‌ها خوب عمل کرده است.

برنامه ایرانیش نشان می‌دهد که ایرانیش بهتره است. یعنی اینکه محصولات فرهنگی، هنر، لباس، بازی‌های بومی و محلی ما از بقبه کشور‌ها بهتر است. این بهتر بودن از غذای ایرانی گرفته تا لباس و طراحی چیدمان و دکور ...

بهترین نکته مثبت مسابقه ایرانیش احیای بازی‌های سنتی ایرانی در قالب مسابقه است که با آمدن گوشی‌های هوشمند به فراموشی سپرده شده بود. ۵ بازی که در این برنامه انجام می‌شود نظیر گردو شکستم، یه قل دو قل، اسم و فامیل، خروس جنگی است و بزرگترین فایده بازی‌ها این است این مسابقه نشان می‌دهد که بازی کردن اعضای خانواده باعث تعامل دوباره اعضای خانواده با یکدیگر می‌شود، شور و نشاط را به همدیگر بر می‌گرداند و نشاط را در خانه‌ها به وجود می‌آورد.

معرفی  آداب و رسوم ایران کهن،در ایرانیش / برنامه ای برای آموزش بازی های ایرانی

اعضای خانواده‌ها با ورود گوشی‌های هوشمند از یکدیگر دور شدند و از طریق این برنامه آگاهی پیدا می‌کنند که تنها لباس‌های برند مخصوص طراحان لباس فرانسه نیستند و کشور خودمان نیز لباس‌های زیبایی برگرفته از سنت کشورمان هست را دارد.

ابتدای هر برنامه ایرانیش  ویدیو کلیپی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری پخش می شود، مثلاً در یک ویدیو کلیپ نشان می‌دهد که خاک سرخ هرمز خاک خوراکی است که از آن برای تهیه ادویه ترشیجات و حتی غذا استفاده می‌کنند چیزی که کمتر کسی آن را میداند و این یک نکته مثبت است که ندانسته‌ها را به بیننده خود آموزش می‌دهد.

این برنامه همچنین در دکوری کاملاً ایرانی برای شرکت کنندگان خود طراحی کرده است، نشان می‌دهدکه فرهنگ ایرانی در طراحی دکور و چیدمان خانه نیز موفق بوده است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها