دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۶
بار دیگر به فاصله چهار روز، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری کووید-19 در جهان افزوده شد؛ افزایشی که با کاهش اندک «نرخ مرگ» همراه بوده است.
به گزارش آوای خزر، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن افزایش یافت و به بیش از 32 میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از 7.1 میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند؛ کشوری که ماه‌های متمادی است رتبه نخست ابتلا به کرونا در جهان را دارد.

این در حالی است که رتبه دوم جدول شمار مبتلایان مدتی است که در اختیار هند قرار گرفته که حالا بیش از 5.7 میلیون مبتلای شناسایی شده دارد و پس از آن، برزیل با بیش از 4.6 میلیون مبتلا، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. البته جز این سه کشور، روسیه هم با بیش از 1.1 میلیون مبتلا، کشوری با شمار مبتلایان میلیونی است.

کلمبیا، پرو، مکزیک، اسپانیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین رتبه‌های پنجم تا دهم را از آن خود کرده و پس از آن‌ها فرانسه، شیلی در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند و کشورمان با یک رتبه نزول، در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است. این در حالی است که دو روز پیش رکورد شناسایی بیماران جدید در کشورمان شکسته شد؛ واقعیتی که نشان می دهد رشد شیوع در کشورهای کاهش نیافته است.

بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان تقریبا 980 هزار تن شده است؛ فوت شدگانی که بالغ بر 200 هزارتایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا بوده اند و حدود 140 هزار تن از ایشان اهالی برزیل. پس از این دو کشور، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا، پرو، فرانسه، اسپانیا و ایران رتبه‌های سوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.
 
نکته قابل تامل در خصوص میزان مرگ این بیماری، کاهش نرخ مرگ کرونا در جهان به 4 درصد است. کاهشی چشمگیر به نسبت ماه های گذشته که البته در کشورمان صدق نمی کند تا جایی که شاهدیم نرخ مرگ کرونا در ایران به نسبت روزهای گذشته اندکی افزایش یافته و حالا به 6.4 درصد رسیده است. اتفاقی ناخوشایند که باید امیدوار به تغییرش باشیم.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از 23.5 میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آنبرخلاف ماه های گذشته دیگر در اختیار آمریکا نیست و هند با حدود 4.7 میلیون بهبودیافته به این جایگاه تکیه زده و پس از آن آمریکا و برزیل رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند. جایگاه فعلی کشورمان در این آمار به مانند هفته ها و ماه های اخیر، رتبه هم است.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها