دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛
وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند اعلام نتایج کنکور و گردش مالی ۶۰ میلیاردی انتخاب رشته داوطلبان سپری شد.

به گزارش آوای خزر،«بهانه اساتید برای آشنا نبودن با آموزش مجازی پذیرفته نیست»، «داوطلبانی که سهمیه آن‌ها در کنکور اعمال نشده، چه کنند؟»، «گردش مالی ۶۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور»، «رتبه برتر‌های کنکور ۹۹ دانش‌آموزان کدام مدارس و آموزشگاه‌ها بودند؟» و «پردرآمدترین رشته های دانشگاهی را بشناسید» از جمله مهم‌ترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

داوطلبانی که سهمیه آن‌ها در کنکور اعمال نشده، چه کنند؟

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره داوطلبانی که سهمیه آن ها در کنکور اعمال نشده است گفت: داوطلبانی که سهمیه هایشان اعمال نشده، از ابتدا در ثبت نام اولیه کنکور این سهمیه را اعلام نکرده اند و یا سهمیه آن ها توسط ارگان مربوطه تایید نشده  است باید به ارگان مربوطه جهت پیگیری مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره داوطلبانی که سهمیه خود را ثبت کرده اند، اما سهمیه آن ها در استعلام سازمان سنجش از ارگان مربوطه تائیدیه نگرفته است، بیان کرد:  عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تائیدیه نگرفته اند اما بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان مراجعه سهمیه آن ها تائید شده است و تائیدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده اند، برای این عده سهمیه در گزینش نهایی اعمال خواهد شد.

گردش مالی ۶۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور

در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند. اگر این ادعای مشاوران را بپذیریم که فقط ۱۰ درصد برای مشاوره مراجعه می‌کنند، ۱۰ درصد این تعداد می‌شود ۱۰۱ هزار و ۲۰۴ نفر، بر این اساس اگر به صورت میانگین حساب کنیم که هر داوطلب ۶۰۰ هزار تومان برای انتخاب رشته پرداخت کند، گردش مالی این مشاوران کنکور ۶۰ میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.

چگونه انتخاب رشته‌ای رایگان داشته باشیم؟

با شروع انتخاب رشته، بسیاری از داوطلبان کنکور و خانواده‌های آن‌ها به مشکل تامین هزینه این انتخاب رشته برخورد کرده اند زیرا گرانی‌ها بر هزینه مشاوران هم تاثیر گذار بوده است و خانواده بسیاری از داوطلبان هزینه لازم برای تامین آن را ندارند.

در ادامه به بیان سه روش برای اینکه یک انتخاب رشته رایگان و خوب داشته باشید را با شما مرور می‌کنیم تا شما هم بتوانید در یک رشته و دانشگاه خوب متناسب با رتبه خود پذیرش شوید.

زمان دقیق اعلام نتایج ۴ کنکور سراسری اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی،اظهار کرد: سازمان سنجش نتیجه کنکور‌های کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته را در نیمه دوم مهر اعلام می‌کند. نتیجه نهایی کارشناسی ارشد هفته آخر مهر اعلام می‌شود. نتایج نهایی پذیرش داوطلبان دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها در هفته آخر مهر اعلام می شود.  نتایج نهایی کنکور سراسری هفته اول آبان اعلام می شود.

تمهیدات وزارت علوم برای داوطلبان قبول شده دکتری که هنوز دفاع نکرده‌اند

وزارت علوم برای دانشجویان کارشناسی ارشد که در آزمون دکتری قبول شده‌اند، اما هنوز دفاع نکرده‌اند، تمهیداتی را در نظر گرفته است.

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی را بشناسید

به عقیده عموم مردم تنها رشته‌های حقوق، پزشکی و مهندسی از بازار کار خوبی برخوردار هستند و آینده افراد را می‌سازند، در واقع با بروز یا افزایش مشکلات اقتصادی در کشور که امروزه شاهد آن هستیم تمایل به رشته‌های پرمخاطب و سخت هم بیشتر شده است، اما رشته های دیگری هم وجود دارند که از بازار کار خوبی برخوردار هستند و می توان در آن ها ادامه تحصیل داد.

رشته‌های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک از رشته‌های پردرآمد هستند که متقاضیان آن‌ها زیاد است. رشته‌های پزشکی یا پیرا پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌ها شرایط بهتری از نظر اشتغال دارند، اما به علت رقابت زیاد پذیرش داوطلب در آنان با سختی و دشواری همراه است.

رتبه برتر‌های کنکور تجربی ۹۹ در چه مدارسی درس خواندند؟

در مصاحبه با ۱۰ داوطلب  رتبه برتر کنکور تجربی به این موضوع پرداختیم که نوع مدرسه این داوطلبان چه بوده است.

رتبه برتر‌های کنکور ۹۹ دانش‌آموزان کدام مدارس و آموزشگاه‌ها بودند؟

 اسامی رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در پنج گروه آزمایشی منتشر شد، هر ساله با انتشار این نتایج سوالی که در ذهن همگان نقش می‌بندد این است که این نفرات برتر به در چه نوع مدرسه تحصیل کرده اند، در کلاس‌های تقویتی کنکور موسسات شرکت کرده اند و چه میزان از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کرده اند. مروری بر محل تحصیل برترین‌های کنکور امسال نشان داد که باز هم مانند سنوات گذشته مدارسی خاص و آموزشگاه‌ها سهم قابل توجهی در برترین‌ها داشتند و سایر مدارس از قافله عقب ماندند.

طی مصاحبه با ۳۹ داوطلب رتبه برتر کنکور سراسری ۹۹ متوجه شدیم که از بین آن‌ها فقط ۲ داوطلب حائز رتبه تک رقمی در  مدارس دولتی تحصیل کرده اند.   این دو داوطلب که یکی از آن‌ها در شهرستان و دیگری در یک روستا ساکن است در شرایطی کاملا متفاوت با سایرین رتبه برتر را کسب کرده اند.

استان های صدر نشین در تک‌رقمی‌های کنکور/ دختران در کنکور سراسری باختند

اسامی نفرات برتر کنکور سال ۹۹ در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، زبان و هنر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و بر این اساس داوطلبان آقا موفق به کسب تمامی رتبه های یک تا ۱۰ گروه آزمایشی ریاضی و فنی و داوطلبان خانم نیز موفق به کسب تمامی رتبه های یک تا ۵ گروه آزمایشی هنر شدند. دختران از بین ۴۰ رتبه برتر کنکور فقط ۱۲ نفر هستند و ۲۸ رتبه برتری را پسران دریافت کردند.

همچنین از ۱۰ نفر اول گروه علوم آزمایشی علوم تجربی نیز آقایان ۹ رتبه را از آن خود کردند و تنها یک نفر خانم موفق به کسب رتبه ۷ در این گروه آزمایشی شد. از ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۶ نفر آن‌ها را آقایان و ۴ رتبه ۳، ۶، ۷ و ۹ را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

پزشکی تهران، انتخاب رتبه یک کنکور تجربی ۹۹/ از سال هفتم در تیزهوشان تحصیل کردم

سیدامیر سیدشنوا رتبه یک کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی،از کلاس هفتم در مدرسه تیز هوشان تحصیل می‌کردم. در ایام مطالعه برای کنکور تفریحاتم را کنار نگذاشتم. سال اولم بود که در کنکور شرکت کردم و هیچ سهمیه‌ای نداشتم.رشته مورد نظرم پزشکی دانشگاه تهران است. نکته طلایی که باید به داوطلبان کنکور سال‌های بعد بگویم این است که ساعت‌های بیشتر مطالعه منجر به موفقیت در آزمون نمی‌شود و کمیت بهتر از کیفیت است. من در مدت مطالعه برای کنکور ۶ تا ۷ ساعت مطالعه در روز داشتم.

بهانه اساتید برای آشنا نبودن با آموزش مجازی پذیرفته نیست

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره میزان آشنایی اساتید مسن با آموزش های مجازی دانشگاه ها، گفت: از اسفند ماه که آموزش الکترونیکی جدی شد یکی از موارد مهمی که روی آن برنامه ریزی های زیادی صورت گرفت اساتیدی بودند که باید در آموزش مجازی حاضر می‌شدند.

پاسخ طهرانچی به مشکلات صدور مدرک موقت دانشجویان دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی،درباره وقفه ایجاد شده در صدور مدرک موقت دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: به تازگی بخشنامه‌ای به تمام روسای واحد‌های دانشگاه آزاد ابلاغ شده است که براساس آن برای فارغ التحصیل شدن دانشجویان هیچ مانعی در واحد‌ها وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: دانشجویان برای گرفتن مدرک به واحد محل تحصیل خود مراجعه کنند. اگر نمرات دانشجویان توسط اساتید وارد شده باشد به هیچ وجه نباید در فرآیند صدور مدرک وقفه‌ای ایجاد شود.

سهم ۵ درصدی مدارس دولتی در میان برترین‌های کنکور

آمار مربوط به داوطلبان کنکور ۹۹ نشان داد که از بین ۴۰ رتبه تک رقمی فقط ۲ داوطلب در مدرسه دولتی، ۱۱ داوطلب تهرانی و ۳۰ رتبه برتر در مدارس سمپاد تحصیل کرده اند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها