دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
مستند "مهران تا مهران" روایتی از قرابت بین دفاع مقدس و اربعین حسینی است.

به گزارش آوای خزر، در زیر دو خبر از سینمای مستند را می‌خوانید: 

"مهران تا مهران" قرابتی بین دفاع مقدس و اربعین

مستند "مهران تا مهران" تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع روایتی متفاوت از آزادسازی شهر مهران روی آنتن شبکه افق می‌رود.

محمد زارع کارگردان مستند «مهران تا مهران» گفت: مهران تنها شهری است که در دوران دفاع مقدس چندین بار دست به دست شد، مستند «مهران تا مهران» روایتی از دومین سقوط شهر مهران در سال 1365 تا حضور مک فارلین در ایران و در نهایت بازپس‌گیری مهران به دستور امام خمینی (ره) است. 

زارع با بیان اینکه فتح‌الباب مستند «مهران تا مهران» پیاده‌روی اربعین و خروج زوار ایرانی از مرز مهران به سمت کربلا است، افزود: مهران علاوه بر اینکه مأمن ایثار و شهادت مردان این سرزمین است از دیرباز معبر مراودات تاریخی و اقتصادی مردمان دو سوی مرز بوده است. 

وی افزود:‌ با شروع تحقیقات تیم تولید و پیشرفت این تحقیقات در مورد آزادسازی مهران در سال 1365، پشت پرده دومین مرحله آزادسازی مهران بیشتر برایمان روشن می‌شد و به این نتیجه رسیدیم که آمریکا همان آمریکاست و نگرش سیاسی حاکم بر قوه مجریه هم همان نگاه به آمریکا در سال 1365 است.

در کارنامه کاری محمد زارع آثاری همچون مستند پهلوان احمد، آرزویم را دعا کن، سایه‌بان، باتمیان گون، علم برافراشته و شیر کوهستان به چشم می‌خورد.

مستند «مهران تا مهران» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع، چهارشنبه 16 مهرماه ساعت 23 روی آنتن شبکه افق می‌رود و پنجشنبه ساعت 16 و شنبه ساعت 9 صبح بازپخش آن است.

تندیس بهترین فیلم لیلون برای «پیرمرد و خواننده»

«درخت زیتون سعد»، «پیرمرد و خواننده»، «شبیه‌سازی آقای زرد»، «کلیپ سیستان بلوچستان» و «فقدان» 5 اثر خانه مستند است که در حد فاصل نیمه پایانی شهریورماه تا مهرماه 1399 در پنج رویداد بین‌المللی حضور یافته و موفق به کسب جایزه نیز شدند.

در نیمه پایانی شهریورماه دو مستند «درخت زیتون سعد» به کارگردانی احمد زائری و «پیرمرد و خواننده» به کارگردانی امیر اصانلو در نخستین جشنواره فیلم لیلون سوریه شرکت کردند که «پیرمرد و خواننده» موفق به کسب تندیس بهترین فیلم مستند از این جشنواره شد.

جشنواره لیلون با هدف نمایش فیلم برای آوارگان سوری در شهر افرین برگزار شد و تورج اصلانی نیز یکی از اعضای هیئت داوران این جشنواره بود.

براساس این گزارش، همچنین دومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه شفیلد در انگلستان که امسال به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شد فیلم مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی به نمایندگی از ایران حضور دارد که به عنوان نامزد بهترین فیلم مستند نیز معرفی شده ‌است.

سومین رویداد بین‌المللی که اثری از خانه مستند در آن حضور یافته، پنجمین جشنواره لیون فرانسه است که «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی نماینده سینمای ایران در این رویداد سینمایی است. فستیوال لیون مختص به حمایت از فیلمسازان جوان و زیر 28 سال است.

همچنین نخستین جشنواره فیلم Carpathian Mountain International Film Festival در کشور اوکراین که مختص به فیلم‌های توریستی و مرتبط با کوهستان است میزبان کلیپ «سیستان و بلوچستان» است.

براساس این گزارش، آخرین حضور بین‌المللی آثار خانه مستند مربوط به جشنواره آرک فیلم لاند در کشور سوئد است که شاهد برگزاری دهمین دوره خود است و دو مستند «فقدان» به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری و «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی به نمایندگی از سینمای مستند ایران در این رویداد حضور دارند. فستیوال فیلم لاند در جنوب کشور سوئد و لاند در حال برگزاری است.

871 فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش‌های ملی "سینماحقیقت" شدند
انتهای پیام/ 1005
 
برچسب ها: شبکه افق ، + فیلم ، مستند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار