دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
محققان برای مبارزه با قاچاق حیوانات و خرید و فروش غیرقانونی این موجودات از GPS استفاده می‌کنند. محققان می‌گویند قرار دادن تخم‌های مجهز به GPS در لانه‌های لاک پشت دریایی می‌تواند کلید مورد نیاز برای جلوگیری از تجارت غیرقانونی تخم‌های لاک پشت باشد.

 

 

 



 

 

 

به گزارش آوای خزر، استفاده از GPS به محققان امکان می‌دهد مسیر تخم لاک پشت‌ها را از ساحل تا محل تحویل به قاچاقچیان ردیابی کنند. این تخم‌های جعلی، به نام InvestEggator مشهور شده اند و توسط سازمان حفاظت از میط زیسا نیکاراگوئهو به عنوان بخشی از تلاش جهانی برای جمع آوری شواهد اساسی در مورد قاچاق تخم لاک پشت‌ها و محافظت از جمعیت لاک پشت دریایی تولید شده است.

استفاده از GPS
دانشمندان تخم‌های جعلی را در میان ۱۰۱ لانه لاک پشت در چهار ساحل کاستاریکا قرار دادند تا میزان عملکرد آن‌ها و امنیت لاک پشت‌های در معرض خطر را آزمایش کنند. آن‌ها در تحقیق منتشر شده در Current Biology، اعلام کردند که آزمایش موفقیت آمیز بود، زیرا طعمه‌ها به تخم‌های واقعی آسیب نمی‌رسانند و در بیشتر موارد، شکارچیان را فریب می‌دهند، با توجه به نتایج به دست آمده این سوء ظن وجود دارد که بیشتر قاچاق در نزدیکی منطقه لانه سازی انجام شده است.


پژوهشگران امیدوارند این روش بتواند نتایجی موثر بر آینده حمایت از حقوق حیوانات گذاشته و مانع از اتفاقات منفی بعدی شود. درواقع ردیابی مسیر حرکت افرادی که اقدام به سرقت تخم‌های لاک پشت‌ها می‌کنند به جریمه و دستگیری آنان نیز کمک می‌کند که می‌تواند بهبقای نسل لاک پشت‌های کم یاب و سایر نمونه‌های حیوانات نیز کمک کند.

 
برچسب ها: خواندنی ها ، GPS
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار