دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

رونمایی کره شمالی از موشک‌های بالستیک جدید در رژه نظامی: براساس یک فایل ویدیویی که تلویزیون رسمی کره شمالی پخش کرد، موشک بالستیک قاره پیمایی روی یک خودرو با ۲۲ چرخ به نمایش درآمد. این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که کره شمالی از موشک‌های بالستیک قاره پیما در رژه نظامی رونمایی می‌کند. خبرگزاری رویترز گزارش داد، در این رژه موشک هواسونگ ۱۵ با بلندترین برد که کره شمالی تا امروز آزمایش کرده است و همچنین موشک بالستیک جدیدی که از زیر دریایی شلیک می‌شود، به نمایش درآمد.

آتش بس در قره باغ برقرار شد: شبکه خبری روسی «اسپوتنیک» روز شنبه و دقایقی پیش درخبر فوری از برقراری آتش بس در قره باغ بنابر توافق شب گذشته میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد. با وجود اعلام خبر برقراری آتش بس در قره باغ، برخی رسانه های بین المللی از جمله شبکه الجزیره از شنیده شدن چند صدای تبادل آتش توپخانه بین دو طرف بعد از اجرای آتش بس خبر داده اند.

پیکر استاد شجریان با نوای ربنا، در خانه ابدی‌اش در توس آرام گرفت: آخرین آیین‌های مذهبی خاکسپاری مرحوم محمدرضا شجریان همراه با پخش نوای جاودانه ربنای عرفانی استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی اجرا و پیکر وی در خاک توس کنار حکیم ابوالقاسم فردوسی آرام گرفت.

دونالد ترامپ: آمریکا داروی کرونا را دارد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی عمومی خود پس از ابتلا به ویروس کرونا در بالکن کاخ سفید حاضر شد و در جمع طرفدارانش به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی دوباره از عبارت اتهام‌آمیز «ویروس چینی» استفاده کرده و گفت: «علم و دارو ویروس چینی (کرونا) را به یکباره و برای همه ریشه کن خواهد کرد. این ویروس در حال ناپدید شدن است». ترامپ در ادامه سخنانش گفت که حال وی خوب بوده و نمی‌گذارد که آمریکا سوسیالیستی شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم بازداشت شد: نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طی اظهارنظری اعلام کرد که یکی از اعضای قبلی کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان دستگیر شده که پیگیری‌های فارس حکایت از این دارد که فرد بازداشتی محمدعلی پورمختار است. پورمختار برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هم ثبت‌نام کرده بود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

ردیابی مبتلایان کرونا با موبایل: علی ربیعی سختگوی دولت در حاشیه بازدید دیروز خود از ایستگاه مترو تئاتر شهر تهران  بیان کرد: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام می‌شود که مبتلا به بیماری کرونا است، از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.

کدخدایی: ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری بلامانع است: سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا زنان می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شوند؟ گفت: ثبت نام بلامانع است و بحث‌های دیگرش باید به تدریج حل شود.

متخلفین کرونایی چگونه شناسایی و جریمه می‌‌شوند؟: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: افرادی که در خیابان ماسک نمی‌‌زنند با روش‌‌های نیروی انتظامی شناسایی و جریمه می‌‌شوند. برای مثال می‌‌توان با عکس‌‌گرفتن توسط دوربین‌‌ها، افراد را شناسایی کرد و هویت این افراد، شناسایی و برای آن‌‌ها پیام جریمه ارسال خواهد شد.

۱۹۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۳ نفر از آنها بستری شدند. لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۲۹۳ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در توضیح استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار