دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
اقتصاد در گذر زمان
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش آوای خزر، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

22 مهر 1290، هیأت وزیران لایحه ضبط اموال و املاک شاهزاده شعاع السلطنه و سالارالدوله به نفع خزانه دولت را تصویب کرد و اجرای مصوبه بر عهده «مورگان شوستر» آمریکایی گذارده شد ولی با تهدید روسیه مواجه شد و به اجرا درنیامد.

22 مهر 1322، "جیمز برنز" رئیس اداره تجهیزات جنگی دولت آمریکا در گزارشی به رئیس جمهور اعلام کرد تمامی معادن نفت ایران در دست انگلیسیهاست و باید با آنان مذاکرات جدی آغاز شود تا یک سوم این معادن را به آمریکا واگذار کنند.

22 مهر 1335، چاه نفت شماره پنج البرز که روز چهارم شهریور در نزدیکی قم فوران کرده بود، مهار شد.

22 مهر 1389، ایران سرانجام برای اولین بار در سال های بعد از انقلاب، ریاست اوپک را بر عهده گرفت.

22 مهر 1394، پس از تصویب کلیات و جزئیات طرح «اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان هم با برگزاری دو جلسه ویژه با اکثریت آرا این طرح را تایید کرد تا برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام قانونی شود.

22 مهر 1397، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد دولت به وی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درباره این موضوع با بنده صحبتی نشده است.

22 مهر 1398، برندگان جایزه نوبل اقتصاد معرفی شدند. این جایزه از سوی «آکادمی سلطنتی علوم سوئد» به‌طور مشترک به «استر دوفلو ۴۶ ساله»، «آبهیجیت بانرجی ۵۸ ساله» و «مایکل کریمر ۵۴ ساله» اعطا شد. «دوفلو» دومین زن و جوان‌ترین برنده نوبل اقتصاد است. او همسر و هم‌دانشگاهی فعلی «بانرجی» است و زمانی شاگرد او در دانشگاه MIT  بود. «کریمر» به‌عنوان ضلع سوم، استاد دانشگاه هاروارد است. این زوج اقتصاددان در حالی دیروز جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کردند که مطالعات آنها روزی از سوی برخی اقتصاددانان به «اوهام اقتصادی» شناخته شده بود؛ چرا که آنها در عوض بررسی تئوریک مساله فقر، وارد بطن زندگی فقرا شده و معضل فقر را با مسائلی بسیار جزئی به تصویر می‌کشاندند. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل اعطای جایزه به این ۳ نفر استفاده از رویکرد نوین «آزمایشگاهی» و «از جزء به کل» در مساله مبارزه با فقر است. این اقتصاددانان در مطالعات خود پا را از رویکرد تئوریک فراتر گذاشته و فقر را به‌صورت مشهود و تجربی ریشه‌یابی کرده‌اند. بالطبع برای هر سوال حوزه فقر پاسخ‌های متناسب نیز ارائه داده‌اند. نتیجه مستقیم یکی از مطالعات آنها در حوزه «تحصیل درمانی» روی حدود ۵ میلیون از کودکان هندوستانی اثرات مثبت قابل‌توجهی داشته است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار