دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
انتشار اظهارات نمایندگان مجلس یازدهم طی پنج ماه گذشته حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشته است که یکی از همین اظهارات که اوایل هفته پیش رو منتشر شد مربوط به فاطمه محمدبیگی است که گفته بود: پنتاگون برای واردات جمعیت از هند، پاکستان، فیلیپین و بنگلادش به ایران برنامه ریزی کرده است. اکنون هم یک نماینده دیگر احساس کرده بیمه حضرت ابوالفضل(ع) است!

به گزارش آوای خزر، روز گذشته اظهار نظری از نماینده انقلابی مجلس یازدهم در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن حجت‌الاسلام حسن شجاعی از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه می گوید: من بیمه حضرت ابوالفضل(ع) هستم. وی افزود: رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها در شرایط کرونایی جای خود دارد اما همان چیزی رخ می‌دهد که مقدر خداوند است و باید رخ دهد.

 

اما حالا با گذشت یک روز از انتشار این خبر، حسن شجاعی علی آبادی گفته است که : در کنفرانس خبری روز سه شنبه که در زنجان برگزار شد یکی از خبرنگاران در مورد واکسن تحویلی به بهداری مجلس سوال کرد که در پاسخ به این سوال عنوان کردم «بهداری مجلس مطابق با سال های گذشته، درخواست واکسن نموده بود و نمایندگان اطلاعی از این درخواست نداشتند... اگر این واکسن را می دادند مجلس، مطمئن باشید من استفاده نمی کردم. ما احساس می کنیم بیمه حضرت ابوالفضل هستیم. باید مراعات کنیم، ماسک بزنیم، ضدعفونی کنیم. اینها همه لازم است.

مقدر این عالم خداست. ما همه کارهای لازم را باید انجام بدهیم و نهایتا خداوند متعال است که سرنوشت ها را رقم می زند. بنده در بین مردم با کمال میل حاضرم، در روستاها و محلات».

 

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی این را هم اضافه کرده است: پیگیری قانونی انتشار اخبار نادرست و خلاف واقع را که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، برای خود محفوظ می دانم؛ لذا از رسانه های جمعی که خبر مذکور را منتشر کرده اند، درخواست می شود براساس قانون مطبوعات نسبت به درج تکذیبیه آن اقدام کنند.

 

 انتشار اظهارات نمایندگان مجلس یازدهم طی پنج ماه گذشته حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشته است که یکی از همین اظهارات که اوایل هفته پیش رو منتشر شد مربوط به فاطمه محمدبیگی است که گفته بود: پنتاگون برای واردات جمعیت از هند، پاکستان، فیلیپین و بنگلادش به ایران برنامه ریزی کرده است.

 

در اینجا به سبک ستون گفت و شنود روزنامه کیهانِ حسین شریعتمداری لازم است یادآوری کنیم که شما حرف زدن بلد نیستید، حرف نزدن را هم بلد نیستید؟/دیده‌بان ایران

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار