دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مردم انقلابی وشهیدپرور آمل با استقبال باشکوه از مراسم شب وداع با پیکر شهید «رضا حاجی‌زاده» از شهدای مدافع حرم جلوه‌های بی نظیری از تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش آوای خزر، آئین وداع با پیکر شهید مدافع حرم چهارشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهرستان آمل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل فضای بازسپاه ناحیه شهرستان آمل برگزار شد، بیش از چهارهزارنفر از مردم قدرشناس این شهرستان حضور داشتند.

دراین مراسم معنوی، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، همسرشهید رضاحاجی زاده، ضمن قدردانی از حضور آحاد مردم و مسئولان، گفت، که انصافاً مردم ما قدرشناس، شهید شناس و آگاه به زمان وشرایط هستند.

مریم شکری افزود: شهیدان برای امنیت و آسایش این مرز و بوم از خانواده بویژه همسران و فرزندان خودشان گذشتند و با اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد، همه ما مدیون شهدا هستیم و موظفیم و تکلیف داریم خواسته‌ها و آرمان‌های شهدا را در زندگی خود به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

همسر شهیدمدافع حرم حاجی زاده گفت، این استقبال وحضور پرشور مردم قدرشناس آمل در وداع شهید حاجی زاده، یک پیام مهم وتاریخی دارد که مردم ما قدردان شهدایشان هستند و لحظه وآنی از آرمان‌ها ومیثاقی که با شهدا وامام شهدا بستند، پا پس نخواهند کشید.

شکری اضافه کرد، که این مردم به قول حاج قاسم، ملت امام حسینی هستند وتا وقتی فرهنگ عاشورا وشهادت درمیان این مردم جاری وبا خون آنها عجین شده باشد، هرنوع توطئه شومی از سوی استکبار درنطفه خفه خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی، پیکر پاک شهید مدافع حرم رضاحاجی زاده ازساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۴ مهرماه به صورت کاروان خودرویی در شهر آمل تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) در قطعه شهدا به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار