دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
رئیس محیط زیست بهشهر خبرداد
آغاز برداشت انار از شبه‌جزیره میانکاله
هر ساله در چنین روزهایی برداشت انار در شبه‌جزیره میانکاله آغاز می‌شود، زمان برداشت نیز دو هفته کاری یعنی بدون احتساب تعطیلات ا‌ست. میزان برداشت انار میانکاله آنطور که رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفته است، هرساله بین 600 تا 800 تن نوسان دارد.

آوای خزرآزاده بابانژاد: پناهگاه حیات وحش میانکاله با دو اکوسیستم آبی و خشکی در وسعت 68 هزار و 800 هکتار ی خود، تنوع گیاهی و جانوری خاصی را پدید آورده است، دریا در شمال، جنگل انار در قلب جزیره و تالاب در جنوب آن ترکیب زیبایی را پدید آورده است و تمام تماشایی‌های دریا، کویر، دشت، جنگل و صحرا را با خود دارد.

12 هزار هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله را انار تشکیل می‌دهد، هر ساله از نیمه دوم مهرماه رونق بازار انار در بهشهر است و برداشت انار ترش میانکاله نیز همراه با آن آغاز می‌شود.

از آنجا که میانکاله یک منطقه حفاظت‌شده‌ی بین‌المللی است، بنابراین هرگونه فعالیتی در آن باید براساس ضوابط محیط زیستی باشد، یک‌دهه است که برداشت انار میانکاله ساماندهی شده و آنطور که رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر می‌گوید: دو سالی است که توسط هیأت امنای "ساماندهی ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله" با مشارکت جوامع محلی اقدام می‌شود.

زمان رضااحمدی اعلام کرد که از 22 مهرماه برداشت انار توسط حدود 200 نفر از افراد محلی و کارآزموده آغاز شده و مطابق سال‌های گذشته تا دو هفته کاری بدون احتساب تعطیلات، ادامه دارد.

وی ادامه داد: برداشت انار در خارج از زون و در مناطق آزاد به مساحت حدود 2 هزار هکتار است، کارگران آموزش‌دیده می‌دانند که باید 30 درصد انار روی درختان بماند تا زیست‌مندان جزیره از آن تغذیه کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر اعلام کرد که سالانه بین 600 تا 800 تن انار از میانکاله برداشت می‌شود و خریداران خاص خود را دارد.

این مسوول با بیان اینکه افراد متفرقه اجازه ورود به میانکاله برای برداشت انار را ندارند، نگرانی جدید محیط زیست را از بابت ورود غیرقانونی افراد به پناهگاه از سمت غربی و جنوب غربی تالاب به سبب خشک‌شدن تالاب عنوان کرد.

رضااحمدی ادامه داد: جهت تثبیت مرز در این قسمت، جلوگیری از تصرفات و ترددهای غیرقانونی، تاکنون در 8 کیلومتر از آن کانال احداث و جلوی ترددها گرفته شده اما برای تثبیت کامل مرز نیاز داریم که در طول 25 کیلومتر از عرصه تالابی کانال احداث شود.

وی در پایان گفت: هرساله در زمان برداشت انار شاهد ترددهای غیرقانونی برای چیدن و خارج‌کردن انار از میانکاله هستیم با این حال، مأموران یگان حفاظت مستقر در میانکاله براساس تجربیات سال‌های گذشته، مقابل این ترددها می‌ایستند.

به گزارش آوای خزر، انار میانکاله یک میوه ارگانیک با مزه‌های ترش و ملس است و مشتریان ثابت آن نیز صاحبان رستوران و سفره‌خانه‌ها هستند. فروش انار معمولاً از درب ورودی پناهگاه تا برخی از میادین میوه و تره‌بار شهرها و استان‌های همجوار گسترش دارد.

تصاویر: سعید منصوری

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار