دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:هیچ برنامه جدی برای تغییر در سطوح مدیریتی ندارم چرا که غالب مدیران را موفق می دانم.
اسکان 83290 نفر تا 7 فروردین/ کمبود منابع مالی چالش بزرگ آموزش و پرورش مازندران/ هیچ برنامه جدی برای تغییردر سطوح مدیریتی ندارم

 

به گزارش آوای خزر از ساری، عسکری نیکزاد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: آموزش و پرورش همچون سنوات گذشته با استفاده از امکانات خوبی که در اختیار دارد نظیر مدارس و مراکز    علیرغم هزینه های زیادی که روی دوش این دستگاه عریض و طویل می گذارد در نوروز امسال هم با تمام نیروها و امکانات در خدمت مسافرین بویژه فرهنگیان عزیز می باشد.

وی گفت: در همین راستا بیش از 40 پایگاه در 32 شهرستان منطقه، کار راهنمایی و جذب مسافر را به عهده دارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: 389 مدرسه که 214  کلاس آنها با تمام امکانات به صورت ویژه و1564 کلاس با درجه الف و 1236 کلاس با درجه ب ( مجموعا 3014 کلاس ) آماده سازی شده، در نوروز امسال در حال  پذیرش مسافرهستند.

نیکزاد گفت : علاوه بر این مدارس 183 سوئیت که در پلاژها،مراکز اقامتی و مدارس بلا استفاده قرار دارند هم آماده سازی شده و مسافر می پذیرند.

وی اظهار داشت : از آغاز مسافرتهای نوروزی تا پایان روز 7 فروردین 83 هزار و 290 نفر در قالب 23 هزار و 136 خانوار در این مراکز اسکان یافتند.

کمبود منابع مالی چالش بزرگ آموزش و پرورش مازندران

نیکزاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که مهمترین چالش آموزش و پرورش مازندران را جویا شده بود گفت: متاسفانه مشکل آموزش و پرورش در منابع مالی است.

وی افزود: سال 96 یک سال سخت از نظر منابع مال بود و کمترین دریافتی را از منابع ملی داشتیم اما با تلاش مسئولین آموزش و پرورش از اداره کل تا مدرسه ،همکاری اولیای محترم دانش آموزان و خیرین نگذاشتیم خللی بر روند آموزش وارد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : در همین راستا فعالیتهایی راکه تولید درآمد پایدار کند را در دستور کار داریم تا ضمن کم کردن اتکا به منابع ملی،آسیب های وارده به سیاستهای آموزش و پرورش را کمتر کنیم.

هیچ برنامه جدی برای تغییرات در سطوح مدیریتی استان ندارم

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر در ارتباط با تغییرات در سطوح مدیریتی گفت:هیچ برنامه جدی برای تغییرات در سطوح مدیریتی استان ندارم چراکه اغلب مدیران را مدیران موفقی می دانم.

وی افزود: آموزش و پرورش مازندران در دوره ای که ما با هم بودیم و حاج آقا قاسمی مدیرکل بودند در مسیر و ریل خوبی قرار گرفته و پیش می رود و این حاصل نمی شود مگر با تلاش معلمین کلاس ها،مدیران مدارس ،روسا و معاونین شهرستان ها و معاونین و کارکنان اداره کل.

برنامه های من ادامه برنامه های آقای قاسمی خواهد بود

نیکزاد در پاسخ به یکی از خبرنگاران در رابطه با برنامه هایش در آینده پاسخ داد:آقای قاسمی از مدیران موفق و زحمتکش آموزش و پرورش مازندران بودند و فعالیتهای ایشان آثار بسیار مثبت و بزرگی گذاشته و خواهد گذاشت و من هم که از الان به عنوان مدیرکل در خدمت فرهنگیان و دانش آموزان هستم در 4 سالی که معاون آقای قاسمی بودم برنامه ها و سیاست ها را مشترکا طراحی می کردیم در نتیجه برنامه های من ادامه برنامه های آقای قاسمی خواهد بود اما ممکن است در اجرا تغییراتی داشته باشیم همراه با سرعت در اجرا که در این راه  از نظرات افراد صاحبنظر استفاده خواهم کرد.

  اصحاب رسانه آموزش و پرورش را آنالیز کنند

وی در پایان گفت: مدیریت دستگاه عظیمی مثل آموزش و پرورش به تنهایی میسر نیست و نیازمند آن است که همه افراد کمک کنند. در این میان رسانه ها باید با نقد منصفانه به پیشرفت آموزش و پرورش کمک کنند.

در همین جا از همه اصحاب رسانه می خواهم آموزش و پرورش را زیرنظر بگیرند و آنالیز کنند تا با کمک هم بتوانیم به نقطه تعالی و ترقی موردنظر برسیم.

انتهای پیام/1000


ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران

عسکری نیکزاد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران




 





 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار