دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنکی مازندران:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنکی مازندران به اقتصاد گردشگری روستایی نیز اشاره کرد و گفت: باید تفکر اینکه گردشگر فقط برای ما زباله می‌آورد را دور ریخت، نمی‌توان انکار کرد که اقتصاد گردشگری رقم نمی‌خورد.

به گزارش آوای خزر از ساری، مهران حسنی امروز بعدازظهر در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد خدمات سفر مازندران راه‌اندازی «نوروزگاه‌ها» در استان‌های کشور را با موضوع آیین‌ها ،آداب و رسوم نوروزی  تدبیر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور برای احیاء فرهنگ‌ بومی و محلی و حفظ آن در میان مردم دانست و گفت: نوروزخوانی در مازندران با اشعار مذهبی بشارت‌دهنده‌ آمدن بهار است که سابق بر این بیشتر در روستاها برگزار می‌شد و امسال در استان از دو هفته پیش از آغاز نوروز، در شهرها نیز اجرا شد.


حسنی ضمن اشاره به اینکه نوروزگاه‌ها با هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند،اظهارداشت: تلاش ما بر این بود که اجرای نوروزخوانی به صورت توقفگاهی نباشد و در خیابان‌ها در میان مردم اجرا شود.


وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف هنری در استان از شهرهای مختلف به شکل کارناوال و اجراهای چند نفره با لباس‌های محلی و آداب آن نوروزخوانی کرده‌اند، تصریح کرد: نوروزخوانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در روزهای منتهی به آغاز نوروز، یک جریان‌سازی فرهنگی نیز هست.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنکی مازندران در کنار گروه‌های هنری شناخته شده، گروه‌های نوروزخوانی از دل خود مردم شکل گرفت و در سطح شهر به نوروزخوانی پرداختند و با استقبال و قدرشناسی مردم مواجه شدند.


حسنی گفت: نوروزخوانی احیاء فرهنگ سنتی به دست خود مردم مازندران است زیرا مردم به آنچه باور دارند، توجه می‌کنند.


وی بیان کرد: در اسفند سال گذشته ۲۵۰ گروه مختلف نوروزخوانی اجرا کردند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنکی مازندران با اشاره به آموزش گردشگری با هدف ایجاد توسعه پایدار گردشگری اذعان داشت: آموزش در این حوزه هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم است.


حسنی در خصوص ارتباط مشاغل با گردشگری، بیان کرد: مشاغلی همچون مدیران هتل‌ها، دفاتر جهانگردی‌ میزبانان‌ پذیرش‌گرها در ارتباط مستقیم با گردشگری هستند و قشرهایی چون نیروی انتظامی، تاکسی‌رانان، صاحبان سوپرماکت‌ها، مکانیکی‌ها و در ارتباط غیرمستقیم با گردشگران هستند که به گردشگر خدمات ارائه می‌کنند.


وی با اشاره به برگزاری ۲۶ دوره آموزشی در مازندران و آموزش ‌هزار و ۵۵۰ نفر گفت: گردشگران را باید سرمایه‌های استان در حوزه گردشگری بدانیم، آن‌ها رونق اقتصادی در مقطع زمانی نوروز و کل سال به همراه می‌آورند.


معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه بوم‌گردی احیاء فرهنگی زندگی روستایی و سبک زندگی بومی است، گفت: نخستین شاخصه‌ مهم بوم گردی برخورداری از معماری بومی-سنتی است.


حسنی با رد این تفکر که فعالیت در بومگردی منحصر به بحث اقامت باشد، گفت: در خانه‌های روستایی دارای مجوز بومگردی باید صاحب خانه ساکن باشد تا هم غذای محلی طبخ شود و هم گردشگر سبک زندگی روستایی را ببیند.


وی به اقتصاد گردشگری روستایی نیز اشاره کرد و گفت: باید تفکر اینکه گردشگر فقط برای ما زباله می‌آورد را دور ریخت، نمی‌توان انکار کرد که اقتصاد کردشگری رقم نمی‌خورد.


حسنی  تأکید کرد: به ازای هر ۲۵ نفر گردشگر داخلی یک اشتغال به وجود می‌آید

انتهای پیام/1000

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار