دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
استاندار مازندران در دیدار نوروزی با كاركنان و مديران استانداري:
استاندار مازندران در دیدار نوروزی با كاركنان و مديران استانداري گفت : شعار سال با بنر و شعار محقق نمي شود همه بايد با تعصب و تعهد از كالاي ايراني حمايت كنند و براي تحقق شعار سال بايد از خودمان شروع كنيم .
به گزارش آوای خزر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری مازندران،استاندار مازندران در ديدار نوروزي با كاركنان استانداري گفت : نقش وزارت كشور و استانداري براي تحقق برنامه هاي دولت و كارآمدي دستگاهها و توسعه همه جانبه استان نقشي راهبردي و بي نظير است.
مهندس اسلامي با تبريك تقارن نوروز 97 با ماه رجب و ولادت با سعادت امير مومنان (ع) گفت : اخلاق و منش علوي ضامن موفقيت و سربلندي ماست .
وي افزود : الحمدلله نوروز 97 براي مردم مازندران سرشار از امنيت و آرامش بود و اقامت 15 ميليون نفر شب در استان و ميزباني از مهمانان سراسر كشور در ديار علويان براي همه ما موجب افتخار است .
اسلامی ازحضور موثر و شايسته كميته هاي 12 گانه ستاد خدمات سفر و معاون عمراني استانداري در ايام نوروز تقدير و تشكر نمود و گفت : هماهنگي و همراهي بسيار خوبي در نوروز97 بين دستگاههاي متولي و خدمت رسان وجود داشته است هرچند ترافيك در غرب استان مشهود بود و اميدواريم با توسعه زير ساخت ها و بهره گيري از حمل و نقل تركيبي بار ترافيكي استان كاهش يابد .
وي بر كاهش خودرو محوري و توسعه ريل و حمل و نقل تركيبي در استان تاكيد كرد و گفت : وزارت كشور و استانداري در تحقق برنامه هاي دولت نقشي مهم و راهبردي دارند و موفقيت همه بخشها با موفقيت وزارت كشور و استانداري گره خورده است .
استاندار مازندران خواستار پيگيري و نظارت مقتدرانه مجموعه استانداري در اجراي برنامه هاي توسعه اي استان شد و گفت : اتفاقات مهم توسعه اي با نظارت و پيگيري مداوم و جدي حاصل مي شود .
اسلامی كارآمدي دولت را منوط به كارآمدي افراد و كاركنان دانست و گفت : با پيگيري هاي انجام شده مازندران اولين استاني بود كه ساختار جديد فرمانداريها را دريافت نمود و همه بايد كمك كنند تا ظرفيت مديريتي فرمانداريها و بخشداريها ارتقاء يابد .
استاندار مازندران خدمت بي منت و شايسته به مردم را متذكر شد و گفت : مردم انتظار خدمات صادقانه دارند و امور مردم بايد ساده روان بگذرد .
مقام عالي دولت خداحافظي با بروكراسي را بسيار مهم دانست و گفت : متاسفانه فقط 12 درصد اعتبارات استان صرف فعاليتهاي عمراني مي شود و اكثر اعتبارات صرف هزينه هاي جاري مي شود و ضرورت دارد براي كارآمدي و چابك سازي دستگاههاي خدمت رسان فكري اساسي كرد .
استاندار مازندران بر ضرورت تحقق ابعاد حقوق شهروندي ابلاغ شده از سوي رياست محترم جمهوري تاكيد كرد و گفت : همه بايد با تعهدات اخلاقي و قانوني براي اصلاح فرايند غير ضرور اداري تلاش كنند.
اسلامي كاهش مهلت صدور مجوزها ، ارتقاء نرخ پاسخگويي ، سلامت اداري ، اصلاح فرايندها و خدمت خالصانه به مردم را مهمترين انتظارات در سال 97 دانست و گفت : :با پيگيري هاي صورت گرفته بيش از 180 مورد اختيار دستگاهها به استان واگذار شده و از اين فرصت براي تحقق برنامه ها بايد استفاده كرد.
وي تاكيد كرد : توسعه بايد بر اساس سرمايه مردم محقق شود و تسهيلات و منابع ارزان قيمت اختصاص يافته براي رونق توليد و افزايش اشتغال هم در اين مسير هزينه گردد .
مقام عالي دولت با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال گفت : شعار سال با بنر و شعار محقق نمي شود همه بايد با تعصب و تعهد از كالاي ايراني حمايت كنند و براي تحقق شعار سال بايد از خودمان شروع كنيم .استاندار مازندران در پايان سخنان خود ضمن تشكر از تلاش ارزشمند كاركنان استانداري ، فرمانداريها و بخشداريها ابراز اميدواري نمود تا به بركت شعار سال 97 همه كالاي ايراني مصرف كنند و با حمايت از كالاي ايراني زمينه توسعه و رونق توليد و اشتغال را فراهم نمايند.
انتهای پیام/1000
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار