دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توسعه ظرفیتهای داخلی کشور می‌گوید اگر بتوانیم موانع صادرات غیرنفتی را برطرف کنیم و از ظرفیت‌های منطقه‌ای کشور استفاده کنیم بخشی از مشکلات موجود حل خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که نتایج انتخابات امریکا چه تاثیری در اقتصاد کشور در کوتاه‌مدت یا بلندمدت دارد، گفت: «ممکن است فشارهای امریکا روی ایران در کوتاه مدت کم شود ولی معمولا جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در عدد با هم اشتراک دارند اما در روش‌ها و تاکتیک‌ها با هم متفاوت هستند.»

وی افزود:«با حاکمیت دموکرات‌ها در صحنه بین‌المللی ممکن است از یک نظر که دموکرات‌ها می‌توانند اجماع ایجاد کنند و بر ایران فشار بیاورند شرایط مشکل وجود داشته باشد اما از طرف دیگر روشهای چماقی و برخورد تند جمهوری‌خواهان خیلی موضوعیت نداشته باشد و آنها بخاطر وجهه بین‌المللی‌شان هم که شده روشهای تند را بر علیه ایران اعمال نمی‌کنند ولی در هر صورت تلاش می‌کنند از ابزارهای تحریم‌های سازمان ملل و غیره بر علیه ایران استفاده کنند.»

قادری افزود:«آنچه که ایران باید دنبال کند این است که ظرفیت‌های داخلی را توسعه دهد. اینکه چه کسی در امریکا حاکم است مشکل ما را حل نخواهد کرد. تا زمانی که قدرتمند نشویم زمینه فشارها و محدودیت‌ها در کشور همچنان زیاد خواهد بود بنابراین راهی نداریم جز اینکه کشور را تقویت کنیم تا به یک حاشیه امن برسیم که فشارهای بین‌المللی روی ما اثرگذار نباشد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که نرخ ارزها در کشور ممکن است چه تغییراتی کند و تاثیرش روی قیمت کالاها چه می‌تواند باشد، گفت:«قسمت عمده درآمدهای ارزی کشور درآمدهای نفتی است. درآمدهای ارزی کشور تحت تاثیر عرضه نفت می‌تواند کم و زیاد شود. بحث دیگر هم صادرات غیرنفتی است که اگر توسعه پیدا کند و موانع صادرات غیرنفتی برطرف شود و بتوانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای استفاده کنیم بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.»

وی گفت: «اگر سیاست‌های بانک مرکزی که اکنون مصوب شده اعمال شود، کمک می‌کند که صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند واردات مواد اولیه‌، ماشین آلات و تجهیزات توسعه پیدا کند. و تولید داخل افزایش یابد و صادرات بیشتر شود. »

قادری در پاسخ به این سوال که با تغییر رئیس جمهوری در آمریکا شاهد تغییر دردیپلماسی خارجی این کشور با کشورهایی مانند ایران و چین خواهیم بود، گفت:‌«معتقدم که دموکرات‌ها سعی می‌کنند ارتباطات خود را بهتر کنند. به طور کلی روشهای تند و خشنی که ترامپ و جمهورخواهان داشتند در دستور کار دموکرات‌ها نیست. احتمالا امریکا سعی خواهد کرد به معاهدات بین‌المللی برگردد و تعهداتش را با چین و ایران نسبت به گذشته بهبود دهد.»

قادری در پاسخ به این سوال که آیا چشم اندازی ار رفع تحریم و تاثیرات آن بر بخشهای مختلف اقتصادی قابل پیش بینی است یا خیر گفت: «تحریم‌هایی که رئیس جمهوری قبل اوباما و دموکرات‌ها بر علیه ایران اعمال کردند اگر بیشتر از جمهوری خواهان نبوده کم‌تر نیست.روسای جمهوری امریکا به طور کلی در وضع تحریم‌ها با هم اشتراک نظر دارند و در روش اعمال محدودیت با هم اختلاف نظر دارند. در واقع اتفاق نظر کلی در برخورد با ایران وجود دارد.»

عدم هماهنگی بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی

وی در پاسخ به این سوال که در چند ماه اخیر شاهد تغییرات قیمتی بسیاری از کالاهای اساسی بودیم این کمبودها چقدر ناشی از تحریم‌هاست و آیا می‌تواند با تغییر رویکرد روابط خارجی امریکا با ایران شاهد توقف نوسانات قیمتی در بازارها باشیم گفت: «بخش عمده مشکلاتی که در کشور وجود دارد به ناهماهنگی‌های وزارت صمت و جهاد کشاورزی برمی‌گردد.»

قادری گفت:«هنوز در واگذاری مدیریت بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و تمرکز مدیریت به وزارت صمت به جمع‌بندی نرسیده و اختلاف نظر در این زمینه وجود دارد.هیچ برنامه‌ای برای بلندمدت و میان‌مدت وجود ندارد و به موقع ثبت سفارش انجام نشده و مواد اولیه در داخل کشور تامین نمی‌شود، طبیعی است که در تولید مواد داخلی در کشور به مشکل می‌رسیم.»

وی افزود:«این مشکلات ارتباطی به تحریم‌ها و مسائل ارزی ندارد و نشان‌دهنده ناهماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی است.باید اولویت سنجی انجام شود و چیزی واجب‌تر از تامین روغن و مواد اولیه خوراکی که مورد نیاز جامعه است، نمی‌تواند باشد.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار