دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
معاون اول قوه قضاییه:
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که روحانی روز گذشته یا براثر غفلت حرفی زده یا خواسته‌است شوخی کند گفت: ممنوع التصویری رئیس جمهوری اسبق به استناد مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت است و البته دستور قضایی هم داشته است.
به گزارش آوای خزر به نقل از سایت اطلاع رسانی قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه گفت: دستور دادستان تهران برای منع انتشار اخبار از رئیس جمهور اسبق، یک دستور قضایی است و حتی اگر مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نبود، این تصمیم قضایی بر اساس اختیار و وظایفی است که قانون به دادستان داده است و این دستور نیز کماکان به قوت خود باقی است و هرکسی که اعم از رسانه و یا غیررسانه تخلف کند، طبعا تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با او برخورد می‌شود. 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای درباره ابراز نظر دیروز رئیس جمهور مبنی بر غیر قانونی بودن ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق گفت: احتمالا به علت مشغله زیاد، اقای روحانی این مصوبه را به خاطر نداشته است و یا اینکه این مطلب را جدی نگفته‌اند و به شوخی این حرف را بیان کرده‌اند. 
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به مصوبه شماره 298 شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، از دبیرخانه خواسته شده که دبیرخانه سیاستهای خبری را برای رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات تدوین و ابلاغ کند. 
وی افزود: بر اساس این مصوبه کارگروهی پیش بینی شده و شاید این کمیته ده‌ها مصوبه چه در دولت سابق و چه در دولت یازدهم تصویب کرده‌اند و به نحوه مقتضی ابلاغ کرده‌اند، این کارگروه مرکب از یک رئیس به انتخاب دبیر شورای عالی امنیت ملی، سه نماینده از طرف روسای سه قوه و همچنین نمایندگانی از طرف وزرای کشور، اطلاعات،فرهنگ و ارشاد و نمایندگانی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح و صدا وسیما است، که سیاستگذاری تبلیغات در آن انجام می‌گیرد. 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به مصوبات متعدد این کارگروه در دولت قبل و دولت فعلی افزود: این کارگروه در جریان فتنه سال 88 که عده‌ای حاضر به تمکین در برابر قانون نشدند و کشور را با آشوب مواجه کردند و آن شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کردند، در خصوص رئیس جمهور اسبق در خود دبیرخانه به استناد همین مصوبه تصمیم گرفت که باید وی ممنوع التصویر شود و در رسانه‌ها خبر و تصویر وی منعکس نشود. 
وی گفت: دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی نیز مصوبات این کارگروه  رسانه‌ای را برای اجرا ابلاغ می‌کند. 
معاون اول قوه قضائیه افزود : حتی اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این باره وجود نداشت، دادستان تهران براساس اختیارات و وظایف قانونی خود دستور قضایی در این خصوص صادر کرده است و این دستور به قوت خود باقی است و لازم الاجرا است.
وی تصریح کرد: همین کارگروهی که در خصوص ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق مصوبه دارد در دولت قبل و دولت فعلی مصوبات دیگری هم دارد و در مورد برجام نیز به استناد تصمیم همین کارگروه مصوباتی در دولت فعلی ابلاغ شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: