دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
فرمانده سپاه کربلا:
فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه در برخورد با مخلان اقتصادی با کسی تعارف نداریم، گفت: دست مفسدان اقتصادی را قطع خواهیم کرد.

به گزارش آوای خزر، سردار سیاوش مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی قرارگاه ۱۷ ربیع الاول در استان اظهار داشت: این قرارگاه درپی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با گرانی و احتکار و برای کمک کردن به دولت راه اندازی شد و ۱۹۰ بازرس بسیجی برای نظارت بر بازار در استان به سازمان صمت معرفی شده است.

وی با بیان اینکه عمده این بازرسان برای نظارت در حوزه فروشگاهی بزرگ ورود پیدا کردند، گفت: به هیچ وجه درپی مانع تراشی برای کسبه نیستیم ولی درپی برخورد با کسانی هستیم که در پی اخلال در بازار هستند.

وی از فعالیت و همکاری ۱۵۰ بازرس بسیجی برای مراکز بهداشت در راستای تحقق پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: یکی از وظایف سپاه برخورد با محتکران است و کشف ۲.۵ تن روغن در نکا، ۵.۵ تن در جویبار، ۳۲۰ حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین، ۱۰ تن روغن در بابل، ۱۰۰ تن ذرت دامی در محمودآباد و پنج تن آجیل و خشکبار احتکار شده در میاندورد از جمله اقدامات بوده است.

فرمانده سپاه کربلا یکی از وظایف را در حوزه امنیتی سپاه برخورد با اخلاگران و مفاسد اقتصادی ذکر کرد و گفت: در این راستا شبانه روز بیدار هستیم و با کسی تعارف نداریم و با هرکسی که با بیت المال دست اندازی کند و بخواهد اخلال در نظام اقتصادی ایجاد کند با پیشتیبانی قانون و حمایت قضائی، دست مفسدان اقتصادی را قطع می‌کنیم.

سردار مسلمی به دو مورد برخورد در شرکت‌های گاز و شهرداری اشاره کرد و گفت: پرونده این دو مجموعه در دست بررسی است و تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهرداری در دستور کار داریم و تاکنون موارد قابل توجهی از مدارک به دست آمده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار