دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها باید بر اساس شاخص‌های مصوب این شورا انجام شود اما بر اساس تعداد مقاله‌های استادان انجام می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت رفع نواقص آئین نامه ارتقا استادان اظهار کرد: بررسی آئین نامه ارتقا در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور هست، اما با این وجود حل مشکلات این آئین نامه نیازمند دو مقدمه شامل ماموریت گرایی و رتبه بندی دانشگاه‌هاست.

او  ادامه داد: تا این دو مقدمه وارد فاز اجرایی نشود، دستکاری کردن آئین نامه ارتقا، مشکلی را حل نمی‌کند. 

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه‌ها پتانسیل بالایی دارند، اما بودجه پژوهشی کافی در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و ماموریت مشخصی برای آن‌ها تعریف نشده است.

کبگانیان درباره آخرین وضعیت ارتقا دانشگاه امام حسین گفت: دانشگاه امام حسین، ماموریت گرا بودن خودش را اثبات کرد و به همین دلیل آئین نامه ارتقا آن‌ها را تصویب کردیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: مقدمه دوم برای اصلاح آئین نامه ارتقا، معیارهای رتبه بندی دانشگاه هاست. رتبه بندی دانشگاه‌ها باید بر اساس شاخص‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود. در این زمینه مشکلی که با آن رو به رو هستیم این است که دانشگاه‌ها بر اساس تعداد مقاله‌هایِ استادان رتبه بندی می‌شوند؛ برای مثال رئیس یک دانشگاه می‌گوید، چون رتبه دانشگاه من در کشور ۱۲ شده است و مبنای آن شمردن مقاله‌های است، در نتیجه من هم به استادان دانشگاه برای انتشار مقاله بیشتر فشار وارد می‌کنم تا رتبه دانشگاه به این وسیله ارتقا پیدا کند.

کبگانیان گفت: اگر این دو مقدمه مورد توجه قرار بگیرد می‌توانیم به صورت جدی وارد اصلاح آئین نامه ارتقا استادان بشویم.

باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها