دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد
اهدای 624 واحد پلاسما بهبودیافتگان کووید19 در مازندران/ نیاز مستمر مراکز درمانی به تمامی گروه‌های خونی
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 624 واحد پلاسما از ابتدای اردیبهشت‌ماه 99 تا روز گذشته(14 آذرماه) توسط بهبودیافتگان کووید19 در استان اهدا شده است.

"ذوالفقار تقوی" صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با قدردانی از اهداکنندگان خون که با کار انسان‌دوستدانه و خداپسندانه خود به نجات جان بیماران کمک می‌کنند، ذخایر خونی استان را به دلیل همراهی مردم، در حد نرمال اعلام و اظهار کرد: 11مرکز انتقال خود در سراسر مازندران با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون در همه گروه‌های خونی به صورت روزانه و مستمر است و همواره باید ذخیره خونی برای  مراکز درمانی داشته باشیم، افزود: همه افراد 18 سال به بالا با حداقل وزن 50 کیلوگرم می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند. ضمن اینکه در شرایط فعلی ناشی از شیوع کرونا، مطمئن باشند پروتکل‌های ستاد ملی کرونا در مراکز انتقال خون از لحظه ورود مراجعه‌کننده تا زمان خروج، به‌طور کامل رعایت می‌شود.

* خانم‌ها حضور بیشتری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از ابتدای سال 99 تا روز گذشته(14 آذرماه)، 107 هزار و 964 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد، 86 هزار و 939 نفر خون دادند.

تقوی با اعلام اینکه از مجموع اهداکنندگان خون، 2 هزار و 896 نفر خانم و بقیه آقا بودند، افزود: به‌دلیل اهمیت نقش خانم‌ها در خانواده و اینکه با اهدای خون می‌توانند مشوقی برای سایر افراد خانواده باشند، تقاضا داریم که حضورشان در مراکز انتقال خون پُر رنگ‌تر باشد.

* بهبودیافتگان کووید19 در مازندران طی 8 ماه 624 واحد پلاسما اهدا کردند

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به اینکه باتوجه به اجرای طرح اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا، چه تعداد  در این خصوص به مرکز انتقال خون در مازندران مراجعه داشته‌اند، اعلام کرد: تمامی بهبودیافتگان کووید19 در استان می‌توانند از 28 روز تا سه ماه پس از بهبودی به مرکز انتقال خون در بابل مراجعه و نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد: از ابتدای آغاز این طرح در اردیبهشت‌ماه تا روز 14 آذرماه، 707 بهبودیافته کرونا به پایگاه انتقال خون بابل مراجعه، و از این تعداد 624 نفر پلاسما اهدا کردند.

"براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از ابتدای همه‌گیری کرونا در این استان تا 14 آذرماه، 33 هزار و 700 نفر از مبتلایان کووید19 بهبود یافتند".

وی در پایان گفت: بهبودیافتگان کرونا که تمایل به اهدای پلاسما دارند بهتر است که ابتدا جهت کسب اطلاعات و هماهنگی بیشتر، با شماره 32371055 پایگاه انتقال خون بابل تماس بگیرند.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار