دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
آیت الله آملی لاریجانی
رئیس قوه قضاییه: در پرونده هایی که در نیمه راه رسیدگی هستند فضاسازی هایی می بینیم که حتما در پس این فضاسازی ها، چیزهایی نهفته است.
به گزارش آوای خزر،آیت الله صادق آملی لاریجانی در نشست روسای دادگستری های سراسر کشور افزود: بحث حفظ استقلال دستگاه قضایی موضوعی بسیار مهم است و تحت فشارگذاشتن دستگاه قضایی صحیح نیست.
وی گفت: مسئولان قضایی با این فشارها از جاده به در نمی شوند اما اینگونه جوسازی ها و شانتاژها در پرونده های کلان و پرونده هایی که به اصحاب قدرت وصل است درست نیست.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: اگر فضاسازی ها به حد نامعقولی برسد دستگاه قضایی تعقیب می کند چراکه برخی از این فضاسازی ها در مسیر رسیدگی اخلال ایجاد می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان عالی قضایی و روسای کل دادگستری ها خواست نظارت های خود را بر مجموعه کارکنانشان افزایش دهند.
رئیس قوه قضاییه گفت: ما از روسای کل دادگستری ها بارها خواسته ایم که اول وقت سرزده، زیرمجموعه خود را نظارت کنند و آرای قضات را ببینند و با مردم صحبت کنند که آیا از دستگاه قضایی رضایت دارند یا نه؟
آیت الله آملی لاریجانی سالم سازی محیط دستگاه قضا را بااهمیت خواند و افزود: البته کسانی دیگر غیر قضات و کارمندان هستند که باید بر آنها نظارت شود و برخی از این افراد وکلا هستند.
وی گفت: گاهی وکلا از حیطه کار حرفه ای بیرون می روند و به نوعی کارچاق کن هستند و پول هایی از مردم می گیرند و ادعا می کنند بخشی از این پول ها مال قاضی و کارمند است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: اینها علاوه بر بدنام کردن دستگاه قضایی در مسیر رسیدگی هم اخلال ایجاد می کنند.
وی گفت: ما به منظور مبارزه با فساد در دستگاه قضایی معاونت فرهنگی را در قوه قضاییه ایجاد کردیم اما آنطور که می خواستیم محقق نشد و البته در این بخش شاهد کوتاهی های روسای دادگستری ها هم هستیم.
رئیس قوه قضاییه افزود: انسان باید مرتب تحت تذکر قرار گیرد و من از همه دادستان‌ها و روسای دادگستری ها می خواهم طرح مباحث اخلاقی و جلسات توسل را جدی بگیرند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: من در همین جلسه از همه شما حضار چند ماه دیگر گزارش عملکرد در این بخش خواهم گرفت و گزارش صوری هم ندهید چراکه من متوجه می شوم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ارتقای امنیت در کشور تاکید کرد و افزود: حتی کار اقتصادی هم در فضای امن پیش می رود.
آیت الله آملی لاریجانی سرقت، کیف قاپی، زورگیری و حمله مسلحانه را زیبنده نظام ندانست و گفت: باید در برخورد با اشرار، قاچاقچیان موادمخدر و سرقت های مسلحانه برخوردهای قاطعانه تری صورت گیرد و من از دادستان ها و روسای کل دادگستری ها می خواهم سارقان مسلح را به عنوان محارب ببینند و قاطع و سریع حکم صادر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری دوره های مستمر آموزشی برای قضات تاکید کرد و افزود: قضات باید با قوانین مادر از جمله قوانین مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری آشنا باشند و جلسات آموزشی باید مستمر برگزار شود تا دانش قضایی قضات نو شود.

 با ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در ایام نوروز برخورد قاطع شود
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: برخی وزارتخانه ها درخواست هایی از ما دارند و خواستار تشکیل شعب دادسراهای تخصصی هستند که درخواست خوبی است.
وی گفت: تشکیل برخی شعب تخصصی قضایی در پرونده های مالی و بانکی، نفتی و محیط زیست می تواند در رسیدگی صحیح و سریع تر این پرونده ها کمک خوبی باشد و ما با تشکیل اینگونه شعب موافقت کامل داریم.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست افزود: دادستان ها در این خصوص منتظر شکایت نباشند و هرجا دیدند به محیط زیست تعدی می شود ورود کنند.
وی گفت: در ایام تعطیلات فروردین نظارت ها بیشتر و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود و دادستان های سراسر کشور از سرکشی های خود در ایام نوروز غافل نشوند.
رئیس قوه قضائیه افزود: البته درخصوص ساخت و سازهای گذشته همانطور که پیش از این هم اطلاع رسانی شد تخریب، عقب انداخته شود به ویژه در محلی که مستضعفان هستند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: برای مثال در روستایی پدری زمین خود را به پسرش داده و 100 متر در این زمین خانه ای ساخته شده است؛ نباید بیل مکانیکی بیاورند و این خانه را تخریب کنند ، این درست نیست.
وی افزود: در همین خصوص منتظر تدوین قانون جدید هستیم تا از وقوع برخی مشکلات کنونی هم خودداری شود اما در بحث ساخت و سازهای جدید و آینده که غیرمجاز است باید قاطعانه برخورد شود.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اعلام ورشکستگی اشاره کرد و گفت: یکی از شکایاتی که بانک ها دارند این است که برخی ها با دادن قرائنی به قوه قضائیه اعلام ورشکستگی و دستگاه قضایی را هم به گونه ای قانع می کنند که درخواست مسئولان بانک از ما این است که  به نوعی در جریان تصمیمات قوه قضاییه هم قرار گیرند.
وی افزود: به نظرم این حرف خوبی است و در اینگونه موارد باید روسای بانکها هم در جریان باشند تا احیانا ضرری متوجه بانکها و بخش های خصوصی نشود.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: قوه قضائیه باید محترم باشد و احترام، به زر و زیور در در و دیوار دادگستری ها نیست اما برای داشتن یک ساختمان معمولی  نباید مکافات بکشیم.
وی گفت: ما باید برای قضاتمان به اندازه کافی خانه سازمانی داشته باشیم که در اختیارشان قرار دهیم و قضات و کارمندان ما باید از حداقل امکانات برخوردار باشند و ما به دنبال اشرافی گری نیستیم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: بسیاری از فضاهای فیزیکی دادسراها و دادگستری ها به ویژه در تهران استیجاری است و در این خصوص سازمان ثبت مشکلات فراوانی دارد.
وی گفت: ما از مشکلات اقتصادی کشور و بحث تحریم ها واقفیم اما حرف ما به دولت و مجلس این است که می شود با قوه قضاییه روانتر برخورد کرد.
رئیس قوه قضائیه افزود: حتی دستگاه قضایی برخی مواقع درآمدهایی هم نشان می دهد که این را هم نمی پذیرند.
وی گفت: ما در بحث نیروی انسانی هم از جذب و آموزش کوتاهی نکرده ایم و در این سالها حدود 4 هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شده اند اما همچنان مردم از اطاله دادرسی ها گلایه دارند و مهمترین علت کمبود قاضی است.
رئیس دستگاه قضا گفت: دولت و مجلس باید کمک کنند و البته ما هم قبول داریم که نباید حاکمیت، متورم و تعداد کارمندان دستگاه های اجرایی زیاد شود اما دستگاه قضایی حاکمیتی محض است و نمی توان آن را به بخش خصوصی سپرد.


خبر در حال تکمیل است...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار