دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
حیدری گفت: اکنون امکان ارتباط با سامانه های ۱۴۹۰، ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ وجود ندارد و تنها راه ارتباطی مردم با وزارت بهداشت شماره ۱۹۰ است.

به گزارش آوای خزر، محمد حسین حیدری، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نحوه پاسخگویی در سامانه ۱۹۰ این وزارتخانه اظهار کرد: مردم از طریق این سامانه که تنها مرکز پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت محسوب می‌شود می‌توانند مشکلات خود را در خصوص درمان، دارو، بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین بیماری کووید ۱۹ با ما در میان بگذارند.

او در ادامه به دیگر خطوط ارتباطی مردم با وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: اکنون امکان ارتباط با سامانه‌های ۱۴۹۰، ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ وجود ندارد و تنها راه ارتباطی مردم با وزارت بهداشت شماره ۱۹۰ است.

 حیدری با تاکید بر اینکه تمام شکایت‌های مردمی ثبت شده در این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری می‌شود، عنوان کرد: هموطنان می‌توانند با کد رهگیری که پس از تماس با سامانه به آن‌ها ارائه می‌شود، روند رسیدگی به مشکل خود را پیگیری کنند و اطمینان داشته باشند که مسائل آن‌ها دنبال خواهد شد.

او در ادامه به تعطیلی برخی مشاغل در وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا اشاره و مطرح کرد: درصورتی که مردم درخصوص مشکلات بهداشتی و درمانی مشاغلی که اکنون فعالیت دارند، پرسش یا شکایتی دارند حتما با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کنند و اگر درخصوص باز بودن یا نبودن مشاغل دیگر گزارشی دارند، می‌توانند از طریق اتاق اصناف، فرمانداری‌ها و نمایندگی‌های خاص مربوط به وزارت صمت با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.

 حیدری در ادامه با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ هم مشکلات خود را بازگو کنند، بیان کرد: همچنین اگر شخصی احساس کرد مشکلی را که از این طریق عنوان کرده پیگیری نشده است، می‌تواند از طریق اتاق اصناف منطقه خود با همان شماره‌های شهرستانی مجددا اقدام کند.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی به وجود آمده بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و آن‌ها بتوانند با یک سامانه خاص مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند./باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/ 1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار