دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

به گزارش آوای خزر، به نقل خانه ملت، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت پرداخت خسارت کشاورزان خسارت دیده، گفت: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدامات مفید و موثری انجام نشده است، درحال حاضر به باغداری که 200میلیون تومان درآمد دارد در قبال تایید خسارت صد در صدی حدودا یک میلیون و 500هزار تومان پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبات کشاورزان خسارت دیده بعد از گذشت 8 ماه به آنها پرداخت می‌شود، ادامه داد: متاسفانه می‌توان گفت در کشور زیرساخت فرآوری محصولات کشاورزی وجود ندارد و میزان واحدهای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی بسیار کم است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور آلمان زعفران قائنات به نام زعفران اسپانیا به فروش می‌رسد، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات کشور ارتباطی با تحریم‌های اعمال شده ندارد بلکه حاصل ضعف در مدیریت است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت تولید رنگ از پوست انار در داخل کشور ما وجود دارد، گفت: در برخی از کشورها از پوست انار بهترین رنگ‌ها را تولید و با قیمت بسیار بالایی صادر می‌کنند.

نیک بین با اشاره به اینکه اجرای آمایش سرزمینی در اختیار دولت بوده و مجلس شورای اسلامی اصل قانون آمایش را مصوب کرده است، ادامه داد: هرساله شاهد هستیم کشاورزان در برخی از مناطق کشور با مشکلاتی در زمینه فروش محصول تولیدی خود به دلیل بالا بودن میزان عرضه و کاهش قیمت مواجه می‌شوند. اجرای آمایش سرزمینی می‌تواند اینگونه مشکلات را کاهش دهد.

پایان پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار