دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
شهردار نکا در مراسم پل و بلوار آزادگان:
شهردار نکا از آغاز فاز چهارم مسیر 30 متری نکا از مهرماه امسال خبر داد و گفت: پروژه بعدی که به زودی تابلوی روزشمار اجرایی و لمران شهری را در آنجا نصب می کنیم؛ پارک جنگلی قرمرض است.
آغاز فاز چهارم 30 متری نکا از مهرماه/ به زودی؛ نصب تابلوی روزشمار عمران شهری در


به گزارش آوای خزر از نکا، مهدی احمدی در افتتاحیه بلوار و پل آزادگان نکا که در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، ابتدا از آنهایی یاد کرد که عمر گرانمایه خود را در زندان سپری کردند تا ما در امنیت زندگی کنیم.
وی با اشاره به برنامه افتتاحیه از مردمی که در مسیر پروژه های ذکر شده ساکن بودند و ناملایمتی یا نامهربانی دیدند نیز عذرخواهی کرد و البته به این جهت که با شهرداری و پیمانکاران همکاری داشتند تشکر کرد.
شهردار نکا همچنین مراتب تقدیر خود را از امام جمعه، نماینده، فرماندار، اعضای شورای تامین، مدیران، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اعضای شورای شهر نکا که در 10 ماه گذشته همراه او بوده اند، قدردانی کرد. 
احمدی همچنین با اشاره به پیاده روی انجام شده در سالروز ورود آزادگان و پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه، از مدیران شهرستانی و استانی حوزه ورزش و جوانان قدردانی کرد.
این مسئول شهری به سراغ هزینه های پروژه های اخیر رفت و اعلام کرد: هزینه تمام شده جهت احداث پل و بلوار آزادگان، چهارراه نارنج باغ و سه راه پاسداران 14 میلیارد و 738 میلیون تومان است که 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات استان باقیمانده از اعتبارات داخلی بود، همچنین 3.2 میلیارد تومان قرارداد جهت احداث یک دهنه پل امضا شده بود که فعلا 4.1 میلیارد تومان از سوی پیمانکار صورت وضعیت داده شد.
وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه تمام شده پل آزادگان است، 7میلیارد و 130 میلیون تومان بابت تملک و آزادسازی،زیرسازی،آسفالت و محوطه سازی بلوار آزادگان هزینه شد و حدود 2.9 میلیارد تومان نیز برای آسفالت،جدول وکانال و مبلغ 600 میلیارد تومان نیز هزینه متفرقه پروژه ها بوده است.
شهردار نکا با اعلام اینکه 26 پلاک شامل عرصه و عیان در مسیر تعریض به مساحت حدود یک هکتار(9491) مترمربع داشتیم، افزود: 7820 مترمربع عرصه و بقیه اعیان است که مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم تا پروژه را به نتیجه برسانیم.
احمدی این قول را به مردم داد که مسیر فاز چهارم 30 متری از مسجد ترک محله تا میدان امام حسین نیز با همت شورای شهر، همکاری مردم و پرسنل شهرداری در کمتر از 6 ماه انجام خواهد شد.
وی درباره پل آزادگان گفت که همزمان با اقدامات تملک، ساخت پل را آغاز کردیم، 3.2 میلیارد تومان برای یک دهنه پل به عرض 12.5 متر که 10.6 متر ماشین رو و 2 متر نیز برای پیاده رو بوده است را در کمتر از 100 روز به بهره برداری رساندیم.
شهردار نکا البته از مشکلات پیش روی پروژه های افتتاح شده گفت ازجمله اینکه حدود 10 روز کامیونداران بار نمی آوردند، مشکلات اقتصادی و گرمای هوا و قطعی برق را داشتیم بطوریکه روزانه 4 ساعت برق نداشتیم در حالیکه کارهای جوشکاری داشتیم اما با اینهمه با همکاری و همت پیمانکار، کارها در سه شیفت انجام شد تا در موعد مقرر بتوانیم پروژه را تحویل مردم بدهیم.
وی البته این را هم گفت که اگرچه تسریع در کار صورت گرفته اما تمامی استانداردها رعایت شده و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا بعنوان مثال شمعها را تا عمق 36 متری زمین قرار دادیم و استحکام پروژه تماما انجام گرفته است.
احمدی در بخش پایانی سخنان خود خبرهای دیگری داشت؛ یکی اینکه فاز 4 سی متری از اول مهر آغاز می شود، دوم اینکه مرکز معاینه فنی نکا در حوالی چاله پل راه اندازی شده که در هفته دولت به بهره برداری می رسد و از هفته جاری تمامی شهروندان نکا و البته بهشهر و گلوگاه نیز می توانند از این مرکز استفاده کنند.
وی ادامه داد: ورزش صبحگاهی نیز در روزهای زوج از ساعت 6 تا 7 ویژه بانوان در پارک مادر و ویژه مردان در همین ساعت در پارک شهید بهشتی از دوم شهریورماه برقرار است که به همت تربیت بدنی سپاه شهرستان نکا تدارک دیده شده است.
شهردار نکا از استاندار مازندران خواست که در بخش اعتباری شهر نکا را حمایت کند تا شهرداری بتواند پل سوم را در منطقه چمازی احداث کند که از این طریق مشکل ترافیک نکا برای 100 سال حل شود.
 
این عضو شورای اداری نکا با بیان اینکه روزشمار پروژه ها فعلا خاموش شده است، گفت: اما پروژه بعدی پارک جنگلی قرمرض است که انشاالله روزشمار آن را اعلام می کنیم.
احمدی بیان کرد: پروژه ورودی شهر در حال انجام است، سایت کامل کارخانه آسفالت نیز دیگر پروژه نکا است، ساماندهی رودخانه نکا و ساخت سد لاستیکی نکا را در حال پیگیری داریم.
وی ادامه داد: آنچه انجام شد وظیفه بود و هیچ منتی نداریم به این دلیل که همه پای کار بودند از پارکبان تا شهردارو فرماندار و امام جمعه، اراده جمعی در نکا وجود دارد و شهروندان مشارکت دارند، اعتماد مردمی به دست آمده است.
احمدی اظهار داشت: نخبگان برای آبادانی و پیشرفت شهر نظر و ایده بدهند، شهروندان در ممیزی املاک و ابنیه همکاری کنند، در نظافت شهر و تفکیک زباله از مبدا نیز همکاری داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به پروژهای عنوان شده گفت: برخیها گفتند شهرداری گنج پیدا کرده اما والله گنج نکندیم اتفاقا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانع کار شد و به آنها اعلام کردیم شما بیایید باشید تا ما کار ساخت را انجام بدهیم.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار