دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
دبیر کمیته دهیاریهای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد
دبیر کمیته دهیاریهای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از اقامت یک میلیون و 342 هزار گردشگر یا مسافر نوروزی به روستاهای هدف گردشگری مازندران خبر داد و گفت: طبق ارزیابی‎هایی که در حال انجام است، تعداد روستاهای گردشگری این استان به 300 مورد افزایش می‎یابد.

به گزارش آوای خزر از ستاد خدمات سفر استان مازندران، روح‌الله علیزاده در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری ضمن تبریک سال نو که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، اظهار داشت: کمیته دهیاریهای ستاد اجرایی خدمات سفر این استان مدت دو سال است که به صورت مستقل در ستاد فعالیت داشته و عمده فعالیت آن نیز اخذ آمار و اطلاعات درباره تعداد مسافران و گردشگران نوروزی در روستاهاست.
وی با بیان اینکه تعداد مسافرانی که بیشتر از 24 ساعت یا کمتر از این میزان در روستاها اقامت دارند، هر روز به دبیرخانه ستاد خدمات سفر مازندران اعلام می‎شود، افزود: کمیته دهیاریهای ستاد مذکور در سال گذشته با 56 روستای پایلوت یا هدف گردشگری و به عبارتی به‎ازای هر بخش، یک روستا، فعالیت خود را آغاز کرده است.
دبیر کمیته دهیاریهای مازندران ادامه داد: در پایان تعطیلات نوروزی 95 در نظر داریم که طبق ارزیابی‎های انجام‎شده، تعداد روستاهای هدف گردشگری را به 300 مورد افزایش دهیم.
علیزاده با اعلام اینکه روستاهای هدف گردشگری از اعتبارات قابل قبولی برای جذب گردشگر برخوردار میشوند، گفت: براساس بند 9 مصوبه 16/12/94 ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، در پایان نوروز سالجاری، سه روستا به عنوان روستای برتر در حوزه خدمات سفر از سوی اداره‌کل امور روستایی استانداری مازندران به دبیرخانه ستاد مربوطه معرفی و از اعتبارات ویژه نیز برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به بارش باران و در مواقعی برف و تگرگ در بخشهایی از مازندران که در ابتدای نوروز صورت گرفت، اظهار داشت: حتی باران و شرایط جوی نامناسب موجود، مانع از حضور و اقامت گردشگران نوروزی در مناطق روستایی نشد.
دبیر کمیته دهیاریهای ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به آغاز فعالیت این کمیته از 27 اسفندماه 94، بیان داشت: از این تاریخ تا پایان روز سوم فروردین 95، بیش از 700 هزار نفر، به مدت 24 ساعت یا بیشتر و حدود 400 هزار نفر نیز به صورت بازدید یا اقامت کمتر از 24 ساعت در روستاهای گردشگری حضور داشتند.
این مسئول از همکاری خوب دهیاران و شوراهای بخش با کمیته دهیاریهای مازندران خبر داد و گفت: این مدیران محلی، حامیان اصلی گردشگری در روستاها هستند و این مهم می طلبد تا نگاه جدیدتر و نافذتری را به‌خود اختصاص دهد.
علیزاده در بخش دیگری از گفتگو با بیان اینکه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باید با مدیریت به توسعه برسد، تصریح کرد: سرمایه گذاری طرحها میتواند موجب تشویق سرمایه گذاران و مسافران در حوزه روستایی شود.
وی در پایان گفت: از 27 اسفندماه 94 تا پایان چهارم فرودین ماه 95، یک میلیون و 342 هزار مسافر، در روستاها به مدت 24 ساعت یا بیشتر و کمتر از این میزان، اقامت داشتند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها