دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
آوای خزر گزارش می‌دهد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به‌مناسبت هفته دولت میهمان برنامه زنده تلویزیونی «مدرسه امید» از سیمای استانی بود که به سوالات مختلف در زمینه آموزشی و دستاوردهای مجموعه تعلیم و تربیت در مازندران طی یکسال گذشته و سیاست‌گذاریهای آن جهت آینده‌ای بهتر، پاسخ داد.
مشروح سخنان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در برنامه زنده تلویزیونی «مدرسه امید»

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عسکری نیکزاد سه‌شنبه شب در برنامه زنده« مدرسه امید» از سیمای مازندران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با توجه به نقش آموزش و پرورش در جهان معاصر و تاثیر اساسی آن در توسعه و شکوفایی کشورها به عنوان اصلی قابل قبول و بااهمیت یاد کرد که در برنامه‌ریزی های اقتصادی و اجتماعی دولتها از اولویت ویژه برخوردار است.

وی در خصوص جایگاه آموزش و پرورش معتقد است که مراجعه به متخصصان حوزه تعلیم و تربیت یعنی معلمان و مربیان همانند مراجعه به پزشک در زمان بیماری و مراجعه به مهندس ساختمان هنگام ساخت خانه دارای اهمیت است.

* موجود زنده‌ای به نام مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مدرسه را یک موجود زنده بسیار پیچیده دانست که به هیچ وجه محدود و محصور نیست و باید مدارس امروز دنیایی باز، دیگرپذیر، محل بروز خلاقیتها، سازندگیها، نوخواهی ها و نوجویی ها باشد زیرا اینگونه مدارس امید توسعه، امید زندگی بهتر، امید فردایی روشن و امید خوشبختی و سعادتمندی را نوید خواهند داد.

* دستاوردهای آموزش و پرورش مازندران

این مسئول در پاسخ به اینکه دستاوردهای آموزش و پرورش مازندران بعد از انقلاب چه بوده است اظهار داشت: ازجمله آنها میتوان به محرومیت زدایی و ایجاد عدالت آموزشی، افزایش میزان پوشش تحصیلی، بهبود مدیریت منابع انسانی، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش و آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد.

وی در پاسخ به اینکه موفقیتهای آموزش وپرورش مازندران در یک سال اخیر را بیان کنید، گفت: در کنکور سراسری رتبه یک ریاضی توسط علیرضا شاکری از بابلسر، رتبه 10 انسانی توسط علیرضا فتحی از ناحیه 2 ساری به دست آمد، در المپیاد سال تحصیلی گذشته نیز 3 نفر از 6 نفر عضو تیم ملی ریاضی اعزامی به رومانی از دانش آموزان مازندران بودند که محمد شریفی کیاسری از ساری مدال طلای المپیاد ریاضی، اصغر رمضانپور از آمل مدال نقره ریاضی و ابوالفضل شیرمحله از بابل دیپلم افتخار را کسب کردند.

نیکزاد ادامه داد: کسب رتبه پنجم کشوری و به دست آوردن مدال طلای کشوری در المپیاد ملی مهارت در رشته درودگری، رتبه سوم کشوری در رشته فرز CNC، رتبه سوم کشوری جشنواره هنرهای تجسمی در رشته نقاشی و رتبه سوم کشوری در مسابقات علمی کاربردی را در سطح هنرستانهای مازندران داشتیم.

وی بیان کرد: در جشنواره کشوری نوجوان سالم در بخش پروژه های ابتکاری رتبه نخست و در مسابقات دانش آموزی در رشته های نقاشی، روزنامه دیواری و فیلم کوتاه داستانی نیز رتبه سوم کشوری توسط دانش آموزان استان به دست آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: کسب 4 مدال طلا و یک نقره در مسابقات جهانی مراکش توسط دانش آموزان مازندرانی، کسب 6 طرح دانش آموزی به عنوان منتخب در جشنواره جابر بن حیان، کسب رتبه 18 انفرادی و سوم گروهی در مسابقات سرود و کسب رتبه 14 کشوری در مسابقات قرآنی و انتخاب 24 اثر در هشتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی 96 – 97 بوده است.

* مشارکت بخش خصوصی در سیستم آموزشی مازندران

این مسئول از مشارکت بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش مازندران گفت که تحصیل 21.5 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مبین این موضوع بوده به طوری که نسبت به میانگین سطح کشوری حدود 14 درصد بیشتر است.

وی بیان کرد: 25 درصد مدارس غیردولتی مازندران بازسازی و مقاوم سازی شده اند و با هماهنگیهای به عمل آمده، مؤسسان این مدارس می توانند با استفاده از تسهیلات نسبت به مقاوم سازی و بازسازی مدارس اقدام کنند.

* اقدامات آموزش و پرورش مازندران در پروژه مهر

نیکزاد در پاسخ به این سوال که اقدامات آموزش و پرورش مازندران در پروژه مهر چه بوده است، اظهار داشت: مازندران توانست با کسب 100 امتیاز رتبه برتر کشور را در این پروژه به دست آورد زیرا از رویکرد ایجاد فرصت برابر در ساماندهی دانش آموزان و نیروی انسانی استفاده کرده است، فضا وتجهیزات لازم را بویژه در هنرستانها سازماندهی کرد و استقرار کامل نظام آموزشی جدید با عنایت به استقرار پایه دوازدهم را به خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: توجه به آموزش مدرسان میانی کتب جدید التالیف پایه دوازدهم، اهتمام در رفع نگرانی خانواده ها در هدایت تحصیلی، استفاده از ظرفیت خیران در آماده سازی، تجهیز و بازگشایی مدارس در شروع سال تحصیل، انتخاب و انتصاب بهینه مدیران مدارس و شاداب سازی مدارس با توجه به فضاهای فیزیکی مدارس از دیگر اقداماتی بود که آموزش و پرورش مازندران در پروژه مهر سال تحصیلی 96-97 انجام داده است.

* پروژه های آموزش و پرورش در هفته دولت

این مسئول در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی در هفته دولت در حوزه آموزش و پرورش انجام داده اید، گفت: 13 طرح با اعتبار 8.1 میلیارد تومان و در زیربنایی برابر 14 هزار و 892 مترمربع افتتاح می شود که شامل احداث 11 مدرسه در قالب 90 کلاس و با زیربنایی معادل 13 هزار و 832 مترمربع، احداث استخر شنای ناحیه یک ساری به مساحت 950 مترمربع و ساخت نمازخانه شاهد در تنکابن به مساحت 110 مترمربع است.

* اهم برنامه های آموزش و پرورش مازندران

وی در پاسخ به این سوال که اهم برنامه های اجراشده آموزش و پرورش مازندران را بیان کنید، اظهار داشت: تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان(شماره های تماس 33329786 و 33314126)، اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی که سه گروه از دانش آموزان مقام دوم و دو گروه نیز مقام سوم کشوری را کسب کردند، اجرای چهارمین دوره مسابقات ادبیات ملی، بومی و محلی استان و اجرای طرح ایران مهارت در استان براساس بند 5 و 6 سند تحول بنیادین با هدف "هر دانش آموز یک مهارت" و آموزش مهارت در رشته هایی ازجمله هنر، طلا و جواهر، فناوری اطلاعات، طب سنتی و رباتیک برای 4 هزار دانش آموز نمونه هایی از برنامه هایی است که اجرا شده و ادامه خواهد داشت.

جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، برگزاری همایش مجریان و خبرنگاران برتر دانش آموز و توسعه کمی مدارس پژوهش محور از حدود 200 مدرسه به حدود 4 هزار مدرسه از دیگر اقدامات مهمی بود که در سال تحصیلی 96-97 در مازندران انجام شده است.

توانمندسازی نیروی انسانی براساس فناوریهای نوین و مهارت آموزی برای دانش آموزان، استفاده از ظرفیتهای مازندرانیهای استانهای دیگر و خارج از کشور جهت حمایت های مالی، اداری و معنوی از آموزش و پرورش مازندران، پیگیری برای اجرای برنامه های مدیریت سبز، اجرای آموزش همراه با تولید در هنرستانهای فنی و حرفه‌ای، کاربست پژوهش های انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت استان و اجرای برنامه حمایت از کالای ایرانی به منظور ترغیب و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی و تدوین تیزرهای تبلیغاتی حمایت از کالای ایرانی بویژه البسه و لوازم التحریر از برنامه هایی است که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به عنوان اهم برنامه‌های پیش بینی شده از آنها یاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش مازندران را 43 هزار نفر اعلام کرد و گفت: خدماتی که به بازنشستگان ارائه می شود شامل فضای کانون برای گفتگوی آنها، ارائه خدمات اداری، مالی و تسهیلات رفاهی و نظایر آن است.

نیکزاد بیان کرد: 48 هزار و 58 واحد آموزشی، 3 هزار و 746 کالبد آموزشی، 23 هزار و 506 اتاق آموزشی، 531 هزار و 874 دانش‌آموز و 38 هزار و 555 پرسنل در سیستم آموزش و پرورش مازندران وجود دارد که مازندران از نظر سطح تحصیلات فرهنگیان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان اظهار داشت: بهره وری چیزی جز استفاده بهینه از زمان و استعدادها نیست، بررسی عملکرد آموزش و پرورش کشورهایی که طی دهه اخیر رشد چشمگیری داشته اند حکایت از آن دارد که بیشتر آنها این رشد را با افزایش بهره وری از طریق مشارکت عوامل ذینفع یعنی والدین، معلمان ومربیان و تمامی دستگاهها و نهادهای مربتط با آموزش و پرورش و اعتماد متقابل آنها به یکدیگر به دست آورده اند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار