دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
آوای خزر بررسی کرد
تعلل مسوولان بهشهر در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار تصفیه‌خانه سپتاژ/ بوی تند بدعهدی مسوولان بهشهر شرق مازندران را برداشته!
فرمانداری بهشهر قول داده بود که مشکل انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار تصفیه‌خانه سپتاژ در شهرستان را خیلی زود برطرف کند اما از این جلسه به آن جلسه بیش از 3 ماه گذشته، و حالا بوی تند بدعهدی مسوولان مربوطه در بهشهر، این شهر و شهرهای همجوار را برداشته است.

به گزارش آوای خزر از ساری، پیرو گلایه‌مندی بخش خصوصی شامل هفت شرکت در حوزه خدمات تخلیه چاه و فاضلاب در شرق مازندران مبنی بر تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی آنها به‌دلیل نبود تصفیه‌خانه سپتاژ، و از سوی دیگر تماس‌های شهروندان که روزانه حداقل به 15 مورد می‌رسد، پیگیر موضوع شدیم.

با انتشار خبر قبلی با عنوان "تصفیه‌خانه سپتاژ در بهشهر لنگ قرارداد است/شرکت‌های تخلیه چاه شرق مازندران نیمه‌تعطیل شدند" و تماس‌هایی که با ادارات و شرکت‌های مربوطه در بهشهر و نکا داشتیم؛ فرمانداری بهشهر به‌عنوان محوریت رفع این مشکل، قول داد که در اسرع وقت مسئله را حل کند اما تاکنون پیشرفتی حاصل نشد.

داستان از آنجایی آغاز می‌شود که تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بهشهر، دیگر توان تصفیه سپتاژ را ندارد و البته موضوع درستی‌ست. زیرا ماهیت این تصفیه‌خانه برای شرکت‌های موجود در شهرک است و باید در خدمت این شرکت‌ها باشد.

.... از سوی دیگر، شرکت‌های خدماتی تخلیه چاه و فاضلاب اجازه نداشتند که فاضلاب را در حاشیه جاده، رودخانه و حاشیه اراضی کشاورزی رهاسازی کنند زیرا یک اقدام مغایر با محیط زیست بوده و به‌لحاظ قانونی نیز قرار تعقیب برای متخلفان صادر می‌شود، چه اینکه در همین مدت بارها تعدادی از ماشین‌های شرکت‌های خدمات تخلیه چاه توقیف، و شرکت‌ها مشمول جریمه شدند.

داستان، زمانی غم‌انگیزتر می‌شود که تعداد قابل توجهی از شهروندان شرق مازندران ساکن در مجتمع‌های مسکونی یا تجاری و خانه‌های تک‌واحد با شرکت‌های مذکور تماس می‌گیرند تا مشکل پُرشدن چاه فاضلاب آنها حل شود اما این شرکت‌ها از یک‌سو با ممانعت محیط‌زیست و دادستانی‌ها و از سوی دیگر با نبود تصفیه‌خانه سپتاژ مواجه‌اند.

این روند اگر همچنان ادامه داشته باشد؛ به‌زودی سیلی از شکایات مردمی وارد فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها می‌شود و آنها باید پاسخگوی تعلل خود باشند. هم‌اکنون نیز در پی بدعهدی مسوولان بهشهر که بوی تند آن شرق مازندران را برداشته! شرکت‌های خدمات تخلیه چاه و فاضلاب و شهروندان، مدام با مسوولان تماس می‌گیرند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

... و اما این قصه در حالی قابل تأمل می‌شود که یک سرمایه‌گذار وارد میدان شده و بدون اینکه تسهیلاتی از دولت بخواهد، قدم نخست را برای احداث سپتاژ برداشته و از مسوولان خواسته که ابتدا با او قرارداد ببندند تا کار را خیلی زود تحویل دهد. اما دریغ از قرارداد.

تعلل مسوولان بهشهر در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار تصفیه‌خانه سپتاژ/ بوی تند بدعهدی مسوولان بهشهر شرق مازندران را برداشته!

باوجود آماده‌بودن سرمایه‌گذار برای ساخت تصفیه‌خانه سپتاژ اما سه ماه است که مسوولان مربوطه در بهشهر همچنان در جا زده‌اند و از این جلسه به آن جلسه، حرف‌ها و ادعاهای جدیدی سر برمی‌آورد.

شهرداری بهشهر به‌دنبال منافع خود بوده و خیلی مایه تأسف است که هیچ پاسخی جز اینکه"به ما چه می‌رسد؟" ندارد.

در حالی‌که هر روزه بسیاری از شهروندان با فرمانداری‌ها، و شرکت آب و فاضلاب و شهرداری‌ها تماس می‌گیرند که چرا شرکت‌های خدماتی، پاسخگو نیستند اما هیچ دودی از ساختمان شهرداری و فرمانداری بهشهر بلند نمی‌شود.

پیرو تماس‌های مکرر، شهروندان را به جلسه امروز و فردا و این‌هفته و آن‌هفته حواله می‌دهند و کاری از پیش نمی‌برند.

تصفیه‌خانه سپتاژ در نزدیکی کارخانه کمپوست واقع در فاز دوم شهرک صنعتی بهشهر جانمایی شده و حتی سرمایه‌گذار با هزینه 80 میلیون تومان قدم نخست را برداشته است، اما به‌دلیل بدعهدی مسوولان در انعقاد قرارداد، کار را متوقف کرده است.

"سپتاژ به لجن حاصل از سپتیک تانک‌ها ، چاه فاضلاب یا توالت‌های قابل حمل گفته می‌شود".

مایه بسی تأسف است که باتوجه به اهمیت موضوع و در حالی‌که سرمایه‌گذار آماده ادامه کار است، اما شهرداری بهشهر کارشکنی کرده و به‌جای منافع عموم، به‌دنبال سهم‌خواهی از پروژه است.

در این بین، سهل‌انگاری فرمانداری بهشهر و ساده‌انگاری موضوعی که تهدیدی برای سلامت و ایجاد خسارت مالی برای شهروندان است نیز جای تأسف دارد و معلوم نیست چرا می‌خواهند گرهی که با دست باز می‌شود را با دندان باز کنند.

به نظر می‌رسد، لازم است که بازرسی، دستگاه قضایی و دادستانی وارد عمل شده و با تعلل و ترک فعل در این زمینه برخورد کنند. 


انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها