دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
جنگ سگ ها و حیوان آزاری در سال های اخیر به یک مسابقه در سطح کشور تبدیل شده است و قبل از درگیری و جنگ خونین سگ ها در گلوگاه استان مازندران، قبل تر جنگ سگ ها رد تالش و مشکین شهر هم گزارش شده بود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایلنا،همه ما از کودکی خروس جنگی شنیده بودیم و همان زمان هم از مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در مورد زشتی و مذموم بودن این عمل زشت و ناپسند بارها شنیده بودیم؛ اما انگار جنگ سگ ها نوبرانه این سال ها است و عده ای برای تفریح و خوش گذرانی حیوانات زبان بسته را به جان هم می اندازند.

فیلم و عکس های حاوی جنگ سگ ها و حیوان‌آزاری که به‌تازگی از شهرستان گلوگاه منتشر شده است؛ موجب موجی از نارضایتی عمومی در شهرستان و نقاط مختلف اسنتان مازندران و کشور شده است و دل هر انسانی را به درد می آورد.

جنگ سگ ها و حیوان‌آزاری در گلوگاه به شکل نامناسب انجام و تعدادی از افراد که به یکصد نفر می رسیدند از سراسر کشور در ساحل گلوگاه جمع شدند تا در یک روز تعطیل و به قول خودشان در حیات خلوت گلوگاه  سگ‌ها را به جان هم انداخته و حیوانات زبان بسته تا دم مرگ با هم بجنگند.

پیش از این امسال در مشکین شهر و تالش هم جنگ سگ ها گزارش شده و برخورد قاطع با برگزارکنندگان مسابقه وحشی‌گرانه نزاع حیوانات دست‌آموز در شهرستان مشگین‌شهر و تالش انجام شده است .

موضوع جنگ سگ ها و حیوان‌آزاری در گلوگاه  در حالی این روزها گزارش می شود و عکس ها در فضای مجازی دست به دست می شود که در سال های اخیر موضوع جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب به معضلی بزرگ تبدیل شده و دارای یکسری طرفدار و مخالف است.

اگر چه در پی انتشار تصاویری مبنی بر برگزاری مسابقه مبارزه حیوانات دست‌آموز با حضور تعداد کثیری تماشاچی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساحل گلوگاه و خطر تشدید شیوع بیماری کرونا هم با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و هم با موضوع حیوان‌آزاری صادر شد و افراد خاطی دستگیر شدند؛ اما نارضایتی‌های عمومی و نادیده گرفتن حقوق حیواناتی که پایمال می شود و خطری احتمالی وجود بیماری از سوی سگ ها در منطقه همچنان باقی است.

دستگیری لیدر و برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ ها 

فرماندار گلوگاه هم با اعلام اینکه انتشار تصاویری از جنگ خونین سگها در ساحل گلوگاه در فضای مجازی برای ما هم نگران کننده بود و موجی از ناراحتی ها عمومی را در پی داشته است و به همین دلیل به محض اطلاع از برگزاری چنین مسابقه غیرانسانی آزار حیوانات با برگزارکنندگان برخورد شد.

فریدون کلبادی نژاد به خبرنگار ایلنا گفت:  برگزاری این مسابقات در گلوگاه آنچنان که در برخی از فضاهای مجازی و کانال ها اعلام شده است به صورت هفتگی در گلوگاه برگزار نمی شود و ما هم با برگزاری این مسابقه غیرانسانی آزار حیوانات در گلوگاه در روز جمعه غافلگیر شدیم.

وی افزود: متاسفانه برنامه اخیر با یک ساماندهی انجام شده از قبل اجرایی شد و با اطلاع از برگزاری این جنگ خونین سگ ها ماموران انتظامی در محل حاضر شده و چند لیدر و برگزارکننده این مسابقه را دستگیر کردند.

فرماندار گلوگاه گفت: با هر نوع ناآرامی که امنیت و آرامش مردم را بر هم بزند برخورد می کنیم و قطعا" دستگاه قضایی در برخورد با این مسابقات خونین جنگ سگ ها که با به جان هم انداختن سگها برای لذت بردن، عملی ناپسند و غیر انسانی مرتکب شده اند؛ قاطعانه برخورد می کند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار