دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
سردار اشتری در قرارگاه پلیس مازندران اعلام کرد
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه رفتار پلیس انتظامی در برابر افراد شرور و برهم زنندگان نظم و امنیت، همراه با اقتدار است، گفت: در جایی که شروری هست و خلاف قانون کاری را انجام داده، در آن رافتی نیست، اما رفتار پلیس در مقابل مردم با رأفت و مهربانی است.



به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار حسین اشتری امروز پس از حضور در گلزار شهدای ساری و ادای احترام و تقدیم فاتحه به روح شهدا، با حضور در قرارگاه پلیس مازندران ضمن تبریک سال نو و تشکر از زحمات نیروی انتظامی این استان در سال گذشته همچنین همکاری استاندار مازندران، اظهار داشت: سال 94، سال سرنوشت‌سازی برای کشور ما بوده و نیروی انتظامی ماموریتهای متنوع، ویژه و حساسی را داشته که شاخص‌ترین آنها انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است که وظیفه تامین امنیت آن به طور مستقیم به عهده نیروی انتظامی بود.
وی با بیان اینکه تامین امنیت در مناسبت‎های دیگری از جمله محرم و شهادت سالار شهیدان (ع)، تردد زائران در مسیر عتبات عالیات، اربعین حسینی و راهپیمایی 22 بهمن را نیز در سال گذشته داشتیم، افزود: انتخابات به دلیل اهمیت و اینکه از طرفی عده‎ای نمی‌خواستند تا با شور و امنیت برگزار شود و خیلی از تهدیدات را نیز داشتیم؛ شاخص‌تر بوده اما انتخابات با امنیت و آرامش کامل برگزار شد که از همه همکارانم در سراسر کشور و خصوصا در مازندران و به‌ویژه از فرماندهی محترم انتظامی و مرزبانی و استاندار مازندران تشکر میکنم.
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سال پرکاری را گذراندیم و این برگ زرینی است بر کارنامه نیروی انتظامی که همراه با رضایتمندی مردم بوده است، گفت: قرارگاه نوروزی نیز در ایام نوروز به مسافران و مردم شریف کشور خدمات ارائه می‌دهد.
سردار اشتری تصریح کرد: از 25 اسفندماه 94 ، قرارگاه نوروزی راه اندازی شده و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد، حدود 500 هزار نفر مشغول خدمات رسانی در این ایام به مسافران و مردم کشورمان هستند.
وی با اشاره به توان بالای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز از مرزها گرفته تا داخل شهرها و جاده‌ها و روستاها در اقصی نقاط کشور همکاران ما آماده اجرای ماموریت هستند و در این چند روزه اول تعطیلات نوروزی نیز کارنامه خوبی را داشتند، به طوریکه حدود 11 درصد کاهش تلفات جاده ای را در کشور داشتیم و تا امروز البته در بعضی از استانها و جاده ها نسبت به گذشته تصادفات بیشتر بوده که علت آن لغزندگی و بارندگی بوده است ولی در مجموع کاهش تلفات داشتیم.
عضو ستاد تسهیلات سفر کشور با اشاره به گزارش ارائه شده از میزان تلفات جاده ای که به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد، اظهار داشت: از نظر رهبر انقلاب، حتی مرگ یک نفر در حوادث جاده ای نیز زیاد است، لذا ما کار سختی را داریم و حداقل باید تلاش کنیم تا به جایی برسیم که در جاده ها کمترین تلفات و مصدومان را داشته باشیم.
وی ادامه داد: عامل انسانی، صنعت خودرویی، جاده ها، علائم و از این دست موارد، دلایلی است که منجر به تصادف می شود که مهمترین آن البته عامل انسانی است، لذا هر چقدر رانندگان نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و به آنها تذکر داده شود و موانعی ایجاد کنیم که خلاف ضوابط کاری را انجام ندهند، به نفع خانواده‌های آنها است.
سردار اشتری تاکید کرد: عامل انسانی خیلی مهم است؛ یعنی اگر جایی باشیم که جاده و علائم خوبی نداشته باشد و خودرو نیز خودروری خیلی استانداردی نباشد، اما راننده با تجربه، با حوصله و خوب باشد، کمتر دچار مشکل می شود.
وی بیشترین علل تصادفات از 25 اسفندماه تا 6 فروردین 95 را در عدم توجه به جلو با 33 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد، انحراف به چپ با 18 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 12 درصد و 45 تصادفات را نیز از نوع واژگونی اعلام کرده است.
فرمانده انتظامی با بیان اینکه مازندران، استان پرترددی است و اکثر مردم ایران تمایل دارند در تعطیلات به شمال کشور بیایند، افزود: بیشترین تردد مسافران نیز به سمت مازندران است و حتی برای رسیدن به سایر استانهای شمالی باید از مازندران عبور کنند، لذا مسئولیت نیروی انتظامی در این استان نیز سنگین‌تر می شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش پرسنل نیروی انتظامی، گفت: ضمن اینکه کار شما یک وظیفه است، اما از جان انسانها حفاظت می‌کنید، کار شما کار بزرگی بوده و عبادت است.
سردار اشتری با اشاره به اینکه در ماموریتهای دیگر نیز کاهش جرایم مختلف را در مازندران داریم، تصریح کرد: 12 درصد کاهش سرقت به نسبت زمان مشابه سال گذشته را داریم.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مردم ما باید احساس امنیت کنند و اگر فردی منزل خود را برای چند ساعت ترک می کند، نباید نگران باشد، افزود: ما نیز با کسانی که سرقت می کنند و این حرکت ضد اخلاقی و ضد قانون و دین را انجام داده و با کسانی که به حقوق مردم تجاوز می کنند؛ با قاطعیت برخورد می‌کنیم، نیروی انتظامی اقتدار همراه با رافت و مهربانی را دارد؛ اقتدار ما برای قانون‌گریزان و تعدی‌کنندگان به حقوق مردم است.
وی ادامه داد: برخورد مقتدرانه پلیس با تعدی‌کنندگان به امنیت مانند اراذل و اوباشی است که تصایر آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با اقتدار دستگیر شدند، اما رأفت ما برای مردم است، حتی اگر قبض جریمه ای را به راننده می دهیم؛ باید با رافت و مهربانی برخورد شود تا فرد خاطی در وجدان خود از شما راضی باشد.
سردار اشتری با اعلام اینکه برخورد پلیس با مردم مهم بوده و بحمدالله رفتار سازمانی در نیروی انتظامی هرساله افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: این کار طاقت‌فرسایی است، اینکه پلیس در سرما و گرما و سختی طاقت بیاورد و مهربانی و خوش رفتاری داشته باشد با اینکه در شرایط خوب از او خوش‎رفتاری ببینیم؛ خیلی با یکدیگر فرق دارد.
وی ادامه داد: در جایی که شروری هست و خلاف قانون کاری را انجام داده، در آن رافتی نیست، لذا نباید کسانی در جمهوری اسلامی ایران عرض اندام کرده و آسایش مردم را سلب کنند، ما چنین چیزی را قبول نداریم و شما (نیروی انتظامی مازندران) عکس‌العمل خوبی را در مقابل افراد شرور انجام دادید.
عضو ستاد مرکزی تسهیلات سفر کشور با بیان اینکه  امروز اعتمادی که به نیروی انتظامی است، یک سرمایه محسوب می‎شود، تصریح کرد: مردم نیروی انتظامی را از خود می‌دانند و تا زمانی که مردم با ما همکاری می کنند گویا نیرو و تجهیزات ما بیشتر شده، البته در سال 94 نیز طبق آمارها اعتماد و همکاری مردم با نیروی انتظامی افزایش یافته است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه دور اول سفر به اتمام رسیده و دور دوم از روز گذشته آغاز شده است، افزود: مسافران باید زمان بازگشت را مدیریت کنند،خصوصا در جاده هایی که تردد بیشتری داریم به ویژه در شمال باید رانندگان توجه بیشتری داشته باشند.
وی در پایان از پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی مازندران، ریاست عقیدتی سیاسی، حفاظت و اطلاعات و استاندار مازندران به پاس خدمات ارائه شده در یک سال گذشته و نوروز امسال، قدردانی کرد.
انتهای پیام/
































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: