دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در 6 ماهه نخست امسال نیز کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت را در استان داشتیم.
کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت در مازندران/ عناوین برنامه‌های هفته ناجا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سرهنگ علیرضا باقری به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگار اظهار داشت: امروز پویایی را در رسانه‌ها شاهد هستیم، با تولید کرسی‌های آزاداندیشی و هم‌اندیشی، رسانه‌ها تحول و نگرش جدیدی را در جامعه ایجاد کرده‌اند و فرازمانی و فرامکانی هستند.

وی افزود: زیرساخت فرهنگ عمومی راهی موثر برای آموزش گروه‌های مختلف فارغ از هر دیدگاه و جنسیت است و در این راه رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد و تولید امنیت به کمک بیایند ضمن اینکه امروز شاهد یک رشد در حوزه امنیت هستیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه افزایش احساس امنیت با تولید ایده و اندیشه می‌تواند به آرامش عمومی مردم کمک کند، گفت: نیاز به مخاطب‌شناسی و گفتمان‌سازی داریم و باز هم رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه‌ها دارند.

سرهنگ باقری با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: تامین امنیت اقتصادی یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی در حوزه درون‌سازمانی و اقتصاد است که جایگاه مهم مردم در آن قابل توجه است.

وی درباره امنیت اجتماعی این موضوع را مورد تاکید قرار داد که زمانی می‌توانیم امنیت اجتماعی و عمومی را برگزار کنیم که نیروی انتظامی حضور فیزیکی در لایه‌های برون‌شهری داشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی تسهیل عبور و مرور خودروها و مردم است، اظهار داشت: تمام تلاش این است که امنیت ترافیکی برقرار و کمترین آسیب متوجه مردم باشد، در 6 ماهه نخست امسال نیز کاهش 12 درصدی تصادفات منجر به فوت را در استان داشتیم.

باقری در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره میزان کالاهای احتکارشده در استان طی 6 ماهه امسال، با تاکید بر برخورد با ناامن‌کنندگان امنیت اجتماعی ازجمله محتکران بیان کرد: با همکاری دستگاه امنیتی 10 مورد کالای احتکار به ارزش 97 میلیارد ریال در 6 ماهه امسال کشف شد همچنین کالاهای قاچاق به ارزش 205 میلیارد ریال در همین مدت کشف شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پلیس اجتماعی ایجاد امنیت اخلاقی، برخورد با معتادان متهاجر و شرارت‌ها است که باز هم مردم به کمک پلیس می‌آیند.

باقری با بیان اینکه در حوزه درون‌سازمانی بحث سلامت کارکنان بسیار مهم است، اظهار داشت: آموزش و استانداردسازی نیروی انتظامی در حوزه صف و ستاد، برگزاری آموزش‌ها را در طولانی‌مدت و بلندمدت داریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی که از امروز 13 مهرماه آغاز می‌شود، گفت: شعار این هفته «پلیس مقتدر، امین مردم» است و مولفه اقتدار پلیس مردم هستند زیرا اگر بتوانیم امنیت لازم را ایجاد کنیم با سهیم شدن مردم بعنوان سرمایه اصلی پلیس در تولید امنیت، اتفاق می‌افتد.

وی روزشمار برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در مازندران را به این شرح اعلام کرد:

1- روز جمعه 13 مهرماه: «پلیس؛ جامعه ایمانی، ارزشهای اسلامی، رافت و مهربانی» برنامه‌های این روز شامل برپایی چادرهای امدادی بهداشتی و مشاوره، ارائه مشاوره حقوقی، انتظامی، قضایی و ... به عموم مردم، حضور کارکنان و سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه سراسر استان، افزایش ساعت کار و ارائه خدمات مضاعف در سراسر استان

2- روز شنبه 14 مهرماه: «پلیس؛ انظباط، اقتدار، امنیت پایدار» با اجرای برنامه‌های زنگ امنیت ریلی در مدارس حاشیه خطوط ریلی سراسر مازندران، جلسه ارتباط مستقیم مسئولین و مردم، بازدید از مشاوره کلانتری 14 توسط پلیس پیشگیری در شهرستان ساری.

3- روز یکشنبه 15 مهرماه: «پلیس؛ حرفه‌گرایی، تخصص، کارآمدی» با اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان ملل، قرائت پیام مهر در مدارس منتخب، اهدای خون توسط کارکنان، جلسه ارتباط مستقیم با مسئولان در دفتر نظارت همگانی، برگزاری نشست مشترک با مدیران موسسات انتظام و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان.

4- روز دوشنبه 16 مهرماه: «پلیس؛ آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی» با اجرای برنامه‌های همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و جلسه ارتباط مستقیم با مردم.

5- سه‌شنبه 17 مهرماه: «پلیس؛ خدمتگزاری، پاسخگویی، امانتداری» با اجرای مراسم صبجگاه مشترک، ویزیت رایگان پزشک عمومی و دندانپزشک و برپایی نمایشگاه در شهرداری ساری.

6- چهارشنبه 18 مهرماه: «پلیس؛ دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری، روزآمدی» با اجرای برنامه‌های راه‌اندازی قطار نظم دوستی با حضور دانش‌آموزان در راه‌آهم شمال(ساری)، اهدای خون توسط کارکنان، راه‌اندازی اتوبوس نظم و دوستی در مرکز استان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در دبیرستان‌های منتخب سراسر استان.

7- پنج‌شنبه 19 مهرماه: «پلیس؛ حماسه حسینی، ولایت‌مداری، ایثارگری و شهادت» با اجرای برنامه‌های تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان به همراه غبارروبی از گلزار شهدا در سراسر استان و برگزاری مسابقه رالی اتومبیل‌رانی از پارک ملل ساری تا پلیس راهور.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها