دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی درباره نحوه بررسی پرونده دانشجویان پزشکی متقاضی انتقال از خارج به کشور پرداخت.

به گزارش آوای خزر، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه بررسی پرونده نقل و انتقالات دانشجویان از خارج به داخل کشور، گفت: نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد به دو صورت انجام می‌شود. شیوه اول نقل و انتقال در داخل کشور در رشته‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی در  سامانه منادا شروع می‌شود و دانشجویان باید دارای شرایط ۱۲ گانه لازم باشند تا ثبت نام کنند. بعد از ثبت نام این درخواست‌ها بررسی می‌شود و اگر دانشجویی حائز شرایط لازم نباشد درخواست‌ او در کمیسیون موارد خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: درخواست دانشجویانی که مشمول شرایط ۱۲ گانه نباشند در کمیسیون نقل و انتقالات قبل از پایان هر ترم تشکیل و پرونده آن‌ها بررسی می‌شود. سپس با انتقال آن‌ها به صورت مهمان، انتقال و یا انتقال دائم موافقت می‌شود. این شیوه در هر ترم جاری است و دانشجویان از آن استفاده می‌کنند.

حیدری گفت: در این شیوه ترم قبل ۸ هزار دانشجو  و ترم بهمن سال گذشته ۱۳ هزار  نفر درخواست نقل و انتقال داده بودند.  معمولا با ۵۰ درصد این درخواست ها موافقت می شود.

دانشگاه آزاد هیچ نقشی در بررسی پرونده دانشجویان پزشکی متقاضی انتقال از خارج ندارد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد ادامه داد: شیوه دوم نقل و انتقال درخواست های خارجی است. دانشگاه آزاد هیچ نفشی در بررسی پرونده کسانی که متقاضی انتقال از خارج به داخل کشور برای ادامه تحصیل هستند، ندارد. 

به گفته ی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد در زمینه بررسی دانشگاه، رشته و میزان معتبر بودن دانشگاه محیط تحصیل دانشجوی متقاضی انتقال به داخل، دخالتی ندارد و همگی این مسائل در وزارت بهداشت انجام می شود. 

مدیرکل امور پارلمانی دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشجویی که در خارج از کشور در رشته های پزشکی مشغول به تحصیل باشد و متقاضی انتقال به داخل باشد باید مدارک خود را به وزارت بهداشت ارسال کنند. این وزارتخانه در کمیسیون مخصوص این پرونده ها را مورد بررسی قرار می دهد.

حیدری گفت: این دانشجویان به هیچ وجه به دانشگاه آزاد مراجعه نمی کنند و درخواست آن‌ها بر اساس آئین نامه وزارت بهداشت بررسی می شود. 

مدیرکل امور پارلمانی وزارت بهداشت توضیح داد: تعیین میزان معتبر بودن یا نبودن دانشگاه های خارجی که دانشجوی پزشکی در حال تحصیل در آن‌هاست بر عهده وزارت بهداشت است. 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: زمانی که وزارت بهداشت درخواست انتقال به داخل دانشجوی پزشکی را بررسی و موافقت خود را اعلام کند، دانشجو به دانشگاه آزاد و یا هر دانشگاه دیگری مراجعه می کند تا درخواستش مورد پذیرش قرار گیرد. 

حیدری تاکید کرد: البته دانشگاه آزاد تمام درخواست ها را هم پذیرش نمی کند، بلکه بر اساس میزان ظرفیت  موجود شرایط انتقال دانشجویان پزشکی از خارج را فراهم می کند. 

به گفته این مقام مسئول، شهریه این دانشجویان هیچ تفاوتی با سایرین ندارد. 

ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را وزارت بهداشت مشخص می کند

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد را وزارت بهداشت مشخص می کند و بیشتر از ظرفیت هم پذیرش نداریم. 

حیدری با اشاره به بالا بودن تعداد تقاضاهای انتقال از خارج به داخل کشور، گفت: درخواست های انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل خیلی زیاد است و تعداد زیادی حدود یک تا دو سال است که در صف انتقال هستند. /باشگاه خبرنگار

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار