دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کمیته دستمزد جلسه ای دیگر درباره عدد و رقم سبد معیشت را برگزار می کند, نمایندگان کارگران امید دارند که در جلسه امروز عددو رقم نهایی شود تا بتوانند از هفته آینده در جلسه رسمی شورای عالی کار دستمزد سال آینده کارگران را بررسی و تعیین کنند.
به گزارش آوای خزر، جلسه کمیته دستمزد امروز برای ورود به مزد 1400 برگزار می شود و نمایندگان کارگران امیدوارهستند که عددو رقم سبد معیشت کارگران امروز نهایی شود تا در مدت کوتاه باقی مانده از سال بتوانند برای تعیین مزد به جلسات شورای عالی کار ورود کنند. چرا که طبق سنوات گذشته لازمه ورود به جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده, تعیین سبد معیشت کارگران است.

ناصرچمنی,رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران روز گذشته درباره دستمزد کارگران در سال 1400 گفت: در جلسه روز دوشنبه کمیته دستمزد باید هزینه سبد معیشت مشخص شود. این جلسه در27 بهمن ماه برگزار می شود و کمیته دستمزد باید هزینه سبد معیشت که کاملاً‌مشخص است و مسئله پیچیده ای نیست را مشخص کند, تا بتوانیم به جلسه شورای عالی کار ورود کنیم. فرصت زیادی برای بررسی های مزد نداریم.

چمنی معتقد است که اگر دولت بخواهد در 20دقیقه هم می توانند عدد و رقم سبد معیشت کارگران را تعیین کند. بنابراین اینکه تاکنون این رقم تعیین نشده است نشان از تعلل دولت و کارفرمایان دارد.

علی خدایی,  نماینده کارگران در شورای عالی کار هم  با اشاره به اینکه امیدواریم امروز هزینه سبد معیشت نهایی شود گفت:خواسته ی ما این است که میزان افزایش دستمزد کارگران امسال به "ریال " تعیین شود. اعلام کنند که چقدر به دستمزد کارگران اضافه می شود.

فرامرز توفیقی, فعال کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران دچار عقب ماندگی مزدی است گفت: از بهمن 98تا ابتدای بهمن 99، یک میلیون و 174هزار تومان، هزینه خوراکی ها و آشامیدنی‌های خانوارهای کارگری افزایش یافته است که این افزایش، معادل 76.83 درصد است.

وی با اشاره به اینکه دستمزد 61درصد از سبد عقب تر است گفت: 87352866=   30.95 /  100 × 27035712 بااین محاسبه هزینه سبد معیشت کارگران در دی ماه حدود 8میلیون و 735هزار تومان است که در مقایسه با سبد معیشت کارگران در بهمن ماه 98 حدود 3میلیون و 790 هزار تومان بیشتر است. پوشش سبد توسط دستمزد، فقط 38.47 درصد است. در واقع دستمزد کارگران فقط 38.47 درصد از هزینه‌های زندگی ماهانه را پوشش می‌دهد.فاصله بین درآمدیک کارگر در بهترین حالت و هزینه سبد معیشت حدود 5میلیون و 374 هزار تومان است که در شرایط فعلی کارگران هیچ منبعی برای تأمین این کسری ندارد و با آبرو زندگی می کنند.طبق محاسبه شورای اسلامی کار سبد معیشت 8میلیون و 700 هزار تومان است .

به گزارش تسنیم، تنها یک ماه تا پایان سال باقی مانده است,در صورتی که امروز هزینه سبد معیشت کارگران نهایی شود, احتمال می رود که از هفته اول اسفند جلسه شورای عالی کار به صورت رسمی آغاز شود. هر چند طبق گفته ی نمایندگان کارگران، دولت و کارفرمایان علاقه ای به نهایی شدن هزینه سبد معیشت ندارند, گویا دولت به جای کارفرمایان هم تصمیم می گیرد و در مسیر و فرآیند دستمزد سنگ اندازی هایی دارد. از آنجایی که کارگران با استفاده از عدد و رقم سبد معیشت, به مراجع رسمی برای شکایت دستمزد ورود کرده اند, امسال دولت نمی خواهد هزینه سبد معیشت را استخراج کند.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار