دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، با توجه به اینکه در آن اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است انتظار می‌رود در صورتی که دولت آینده با کسری بودجه مواجه نشود، نرخ بنزین در سال آینده افزایش پیدا نکند.
به گزارش آوای خزر،دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات اصلاحیه لایجه بودجه را تصویب کردند، با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره به افزایش نرخ بنزین نشده است انتظار می‌رود بنزین با افزایش قیمت همراه نباشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین پیش از این، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قیمت حامل‌های انرژی گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی برای این فرآورده‌ها پیش‌بینی نشده است.

محمد‌باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی در ۱۴ آذر امسال درخصوص قیمت بنزین در سال آینده گفت: بنزین باید لیتری ۱۵۰۰ تومان سهمیه و ۳۰۰۰ تومان قیمت آزاد باشد.

حسین حسین‌زاده ، عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد؛ افزایش نرخ بنزین سال آینده، امسال در دستور کار کمیسون انرژی نیست. در حال حاضر به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین نداریم.

طبق گفته‌های حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۰ با این کیفیت نمی‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
 
همچنین وی در خصوص شفافیت میزان درآمد‌های دولت در لایحه بودجه سال آینده معتقد است که از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان آن واقعی است.

به نظر می‌رسد اگر درآمدهای نفتی ذکر شده در لایحه بودجه امسال مبنی بر فروش یک میلیون بشکه در روز محقق نشود. ممکن است دولت در جبران کسری بودجه، نرخ حامل‌های سوخت را افزایش دهد.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: