دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

آوای خزر/ یکی از فصل‌های دل‌انگیز ایرانی‌ها، بهار است. با آمدن بهار، حال و هوای خانه‌ها و خانواده‌ها تغییر می‌کند و همه‌چیز رنگ و بوی بهتر شدن به خود می‌گیرد. دید و بازدید عید که رسم همیشگی ایرانی‌ها است، با پذیرایی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف، حال و هوای بهتری پیدا می‌کند. البته باتوجه به اوضاع همه‌گیری کرونا، برگزاری رسم شیرین دید و بازدید عید به شکل قبل ممکن نیست. اما هنوز هم می‌توانیم در جمع کوچک خانواده‌های خود و کسانی‌که با آن‌ها در یک خانه زندگی می‌کنیم، عید را جشن بگیریم. در ایام نوروز می‌توانیم با آماده کردن نوشیدنی‌های لذت‌بخش، هم سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم، هم به شکل جدیدی از اعضای خانواده‌ پذیرایی کنیم.

 

دمنوش گل‌محمدی، هم‌دم روزهای عید

گل‌محمدی را همه به بوی خوشش می‌شناسند. تعداد کمی از این گل‌های سرخ کوچک کافی‌ست تا عطری دل‌انگیز به نوشیدنی ببخشید و طعمی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. دمنوش گل محمدی یکی از آن دمنوش‌های محبوب برای خانواده‌های ایرانی‌ست که از هر خاصیتی فکر کنید، کم ندارد. از درمان اختلالات تنفسی بگیر تا کاهش دردهای قاعدگی و تناسب اندام. اگر می‌خواهید به‌عنوان میزبان در پذیرایی از مهمانان خلاق باشید، با صرف زمانی کم، می‌توانید آن‌ها را با طعم بی‌نظیر این دمنوش شگفت‌زده کنید.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

برای تهیه دمنوش گل‌محمدی تنها یک قاشق غذاخوری از این گل را در یک لیوان ریخته و سپس روی آن آب جوش بریزید و بگذارید به مدت یک ربع دم بکشد. وقتی جوشانده‌تان حاضر شد، به آن مقداری عسل یا نبات اضافه کرده و نوش جان کنید. با اضافه کردن مقداری لیمو‌ترش می‌توانید طعم دمنوش خود را بهتر کنید.

دمنوش دارچین، گرم و درمان‌گر

 

 

از آنجایی که دارچین طبع گرمی دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پس با تهیه دمنوش دارچین ، با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم بدن خودتان را تقویت می‌کنید، هم از یک دمنوش با طعم فوق‌العاده لذت می‌برید. دمنوش دارچین را می‌توانید برای روزهایی که از نوشیدنی‌های تکراری مانند چایی خسته شده‌اید نیز استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش دارچین

برای تهیه دمنوش دارچین مقداری چوب دارچین یا پودر آن را به قوری چای یا آب جوش خالی اضافه کنید و بگذارید چای همراه با دارچین به خوبی دم بکشد. یا می‌توانید چند چوب دارچین را در لیوان دمنوش قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید، سپس در لیوان را بگذارید و اجازه دهید نوشیدنی شما دم بکشد. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش دارچین خود را همراه با کمی عسل یا نبات میل کنید.

دمنوش زنجبیل، لذت یک عصر بهاری

 

زنجبیل یکی از محبوب‌ترین ادویه‌های هر آشپزخانه‌ای است. این گیاه فوق‌العاده هم به‌صورت تازه و هم پودر شده استفاده می‌شود. زنجبیل قدرت بی‌نظیری در گرم کردن طبع بدن دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و علائم مانند بیماری‌های گوارشی و معده، اگزما و حساسیت، حالت تهوع، دیابت و دردهای قاعدگی موثر است. در روزهای عید می‌توانید دمنوش زنجبیل را بهانه‌ای برای دورهم‌نشینی عصرانه کنید و از یک روز بهاری لذت ببرید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

برای تهیه دمنوش زنجبیل به گفته آتسز فمیلی، مقداری زنجبیل تازه برش‌زده را در لیوان دمنوش قرار دهید و به آن مقداری آب جوش اضافه کنید. سپس در لیوان را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بگذرد تا عصاره زنجبیل بیرون بیاید. سپس ترکیب بی‌نظیر خود را با کمی عسل یا نبات میل کنید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار