دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
پس از پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی روز قبل، تنها یک یارانه دیگر باقی مانده که دولت امسال پرداخت کند. زمان احتمالی پرداخت یارانه معیشتی کرونا کی است؟
یارانه معیشتی کرونا کی پرداخت می شود؟به گزارش آوای خزر،  پس از پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در دیشب، تنها یک یارانه دیگر باقی مانده که دولت امسال پرداخت کند. زمان احتمالی پرداخت یارانه معیشتی کرونا کی است؟

طبق آخرین خبر، ۳۴ میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه هستند که ۹ میلیون نفر آن از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز افرادی کم‌درآمد، بدون حقوق ثابت و فاقد بیمه هستند.

مبلغ این یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر ۱۰۰ هزار تومان است.

در ماه‌های گذشته یارانه کرونا، در دو یا سه روز پایانی ماه به حساب افراد واریز شده است. البته با توجه به اینکه این مرحله یارانه کرونا، نزدیک آخرین روزهای سال است، ممکن است دولت آن را به آخرین روزهای سال موکول نکند و کمی زودتر از موعد همیشگی واریز کند.

آخرین بار یعنی در بهمن ماه امسال، روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده بود که سومین مرحله یارانه معیشتی کرونا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بنابراین احتمالا در اسفند ماه نیز ممکن است آخرین روز کاری یعنی چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه این یارانه پرداخت شود.

در حالیکه تاکنون سه مرحله واریز یارانه معیشتی انجام شده و دولت مدعی است به ۳۴ میلیون نفر این یارانه را پرداخته، اما همچنان اعتراض‌ها ادامه دارد.

این درحالیست که طبق اعلام قبلی، افرادی که هیج یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش بیمه نباشند، طبق شاخص‌های بانکی از حداقل حقوق برخوردار نباشند و جزو مشمولان یارانه معیشتی باشند، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند./ تجارت نیوز
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار