دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ظریف: انقلابی و ضد انقلاب، همه در یک کشتی نشسته‌ایم
وزیر امور خارجه ایران گفت: ای کاش ما در ایران در دعواهای جناحی و گروهی می فهمیدیم که همه این کشور انقلابی و ضد انقلاب، طرفدار و غیرطرفدار، راست و چپ، تند و لیبرال همه در کشتی ایرانی نشسته‌ایم که در طوفان سهمگین حوادث با همبستگی می تواند به سمت آینده بهتر برود.

تکلیف سفرهای نوروزی مشخص شد
ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهرهای آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امکانپذیر است. ۷ شهر در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند،۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغیراتی همراه باشد.

نقش «کمک خلبانی» برای رئیس جمهور در ایران
ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در قانون اساسی ولی فقیه شخص اول مملکت و فصل‌الخطاب است. ولی گسترده‌ترین حیطه مدیریتی را رئیس جمهور دارد. در مقام مثال رهبری مانند خلبان و رئیس جمهور مانند کمک خلبان است و کمک خلبان نباید تعارض عملی نسبت به خلبان داشته باشد.

چراغ سبز بی سابقه آمریکا به ایران
واشنگتن پست نوشت: به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، آمریکا مایل است همین فردا با ایران بنشیند و به طور مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 به توافق برسد. این مقام مسئول درباره برجام گفت: ما به وضوح اعلام کردیم که قصد نداریم برجام را مورد مذاکره مجدد قرار دهیم

آغاز فاز ۲و۳ تزریق واکسن «برکت»
پس از اعلام اثر بخشی ۹۰ درصدی مرحله نخست آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا با نام کُوو ایران برکت، مراحل دوم و سوم آزمایش انسانی این واکسن آغاز شد. ظرفیت تولید ۳ میلیون دز این واکسن فراهم شد. فاز دوم و سوم به صورت تلفیقی انجام می‌شود و در فاز دوم ۴٠٠ داوطلب و در فاز سوم بیش از ٢٠ هزار داوطلب واکسن کووایران برکت را دریافت خواهند کرد.

فوتی های کرونا سه رقمی شد
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۰۰ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است. سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ هفت هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۶۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

بازی ملی پوش ایرانی با نماینده اسرائیل
شب گذشته مسابقات اسنوکر WST Pro Series ۲۰۲۱ برگزار شد و سهیل واحدی ملی پوش اسنوکر ایران به مصاف ادن شاراو نماینده اسرائیل رفت. واحدی موفق شد او را شکست دهد تا در یک قدمی صعود از گروه خود قرار بگیرد، اما با شکست مقابل استوارت کارینگتون از صعود بازماند و از گردونه رقابت ها حذف شد. فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس اطلاعیه‌ای را صادر کرد و گفت که سهیل واحدی به مدت ۴ سال است که از ایران خارج شده و با ویزای کار در کشور انگلستان زندگی می‌کند. این فدراسیون گفته در پی آخرین مسابقه واحدی رهنمودهای لازم در ماه های اخیر به او داده شده اما او بنا بر تصمیمات شخصی در این مسابقات حضور پیدا کرده است. لذا حاضر شدن واحدی در مقابل حریف خود در مسابقات کشور انگلستان ارتباطی با فدراسیون نداشته و با تصمیم شخصی وی بوده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار