دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران:
۲۵۰ پروانه موافقت اصولی گلخانه‌ها در مازندران طی یک‌ماه صادر شد/جویبار و بهشهر صاحب شهرک گلخانه‌ای و شیلاتی می‌شوند
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران از صدور ۲۵۰ موافقت اصولی گلخانه‌ها در مازندران طی یک ماه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تسهیلگری در حوزه کشت گلخانه‌ای صورت گرفته است در حالی که به طور معمول، صدور این مجوزها، ۴ تا ۶ ماه و یا بیشتر به طول می‌انجامید.
"دکتر سید رحیم بخشی" در آستانه سال نو در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با اشاره به اینکه در سال ۹۹ با شرایط خاص کرونا و تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران، واحد‌های تولیدی ما با مشکلاتی ازجمله در بحث صادرات، انتقال ارز و تأمین مواد اولیه مواجه شدند، به مسئله مهم همفکری و هماهنگی استانی برای برون‌رفت از موانع اقتصادی پرداخت.

وی با بیان اینکه "اشتغال" موضوع نخست و اساسی  کشور و استان است و بنابراین در دولت و به تبع آن در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای ایجاد اشتغال کمیته  تخصصی جهت بهبود شرایط کسب و کار تشکیل شده است، اعلام کرد: در سالجاری، ۲۱ هزار و ۴۵۰ شغل در برنامه‌ای که ابلاغ شد تعهد مازندران بود، اما بدون احتساب اصناف با  جدول آماری مستند بنا بر گزارش دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم بگوییم که ۲۳ هزار و ۹۰۷ شغل تا اسفندماه امسال تحقق یافته که برابر است با ۱۱۲ درصد تعهد استان.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با طرح این سؤال که تحقق بیش از آمار ابلاغی، در شرایطی که واحد‌های خدماتی و گردشگری با مشکل مواجه بودند، چگونه صورت گرفته است، از اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات اقتصادی سخن گفت.

دکتر بخشی ادامه داد: بخش صنعت و معدن ۱۳۲ درصد، کشاورزی ۱۲۳ درصد، گردشگری ۵۲ درصد، خدمات و بازرگانی ۷۶ درصد و سایر بخش‌ها ۱۴۷ درصد به تعهدات خود عمل کردند و به‌طور میانگین ۱۱۲ درصد تحقق اشتغال داشتیم.

وی در بخش دیگری از گفتگو، در بحث طرح یارانه دستمزد که مازندران با پیگیری‌های استاندار به‌عنوان هفدهمین استان مشمول این امتیاز شده است، افزود: در این طرح، ۳۰ درصد حداقل دستمزد شاغلین بیمه‌شده با شرایطی که برای پذیرنده و معرفی‌شدگان در سامانه تعریف شده، به حساب کارفرما واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: تعهد اشتغال استان در سالی که گذشت، ۲ هزار و ۳۹ نفر بود، اما با تشکیل کمیته ویژه با محوریت دفتر جذب، و پیگیری‌های مجدانه و مشارکت فرمانداری‌ها تاکنون ۲ هزار و ۳۰۷ نفر معادل ۱۱۳ درصد تحقق داشتیم.

۲۷۰ پروانه موافقت اصولی گلخانه‌ها در مازندران طی یک‌ماه صادر شد/جویبار و بهشهر صاحب شهرک گلخانه‌ای و شیلاتی می‌شوند

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در ۲۶ دی‌ماه ۹۹ مبنی بر اینکه با راهکار همت، شجاعت، اهتمام جدی و پیگیری در بحث اشتغال به نتایج مورد نظر دست می‌یابیم؛ گفت: سعی کردیم از ظرفیت بی‌نظیر دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به‌عنوان نماینده عالی دولت در روستا، بخش و شهرستان‌ها با تشکیل کمیته‌ها، و با رویکرد مطالبه‌گری، تسهیلگری، اطلاع‌رسانی دقیق و استفاده حداکثری از ظرفیت سمن‌ها، نخبگان منطقه و شفافیت، منویات مقام معظم رهبری را محقق سازیم.

دکتر بخشی ادامه داد: در کنار سایر دستگاه‌ها، استانداری نیز با رویکرد تسهیلگری، مطالبه‌گری و شفافیت می‌تواند برای سرمایه‌گذاران استان متناسب با آمایش سرزمین و مزیت‌های هر منطقه با بهبود فضای کسب و کار به‌ویژه کاهش هزینه‌ها و مدت زمان صدور و اخذ تسهیلات بیش از پیش گام مؤثر باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با بیان اینکه لازم است تا تکریم سرمایه‌گذاران برتر در هر منطقه برای ایجاد نشاط و امید در جوانان و هدایت نقدینگی به سرمایه‌گذاری در سرلوحه همه اهل قلم و دارای تریبون قرار بگیرد، گفت: از سوی دیگر باید تسهیلات ارزان‌قیمت و اراضی ملی به طرح‌های برتر با رویکرد جوانان تحصیلکرده در روستا‌ها و مناطق محروم در اولویت قرار بگیرد و اسامی آن‌ها منتشر شود، همچنین نظارت رسانه‌ها و افکار عمومی در این راه، تأثیرگذار است.

این مسوول تأکید کرد؛ سرمایه‌گذارانی که وارد مقوله کارآفرینی و اشتغال می‌شوند باید اهلیت مالی و اجرایی لازم را داشته باشند، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی جای آزمون و خطا نیست و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و تشکل‌ها علاوه بر صدور موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری، باید مشاوره‌های لازم با ایجاد سامانه و گروه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند تا در پشت درب ادارات و ... معطل نشوند.

دکتر بخشی معتقد است؛ درب اتاق مدیران مرتبط باید باز باشد و بیشتر وقت بگذارند تا در جهت افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار بیش از پیش گام  برداریم و عملکرد مستند با کد ملی شاغلین ارزیابی شود".

وی بیان کرد: به‌عنوان نمونه؛ تشکیل کمیته با پیگیری مستمر و جلسات هفتگی با شرکت برق منطقه‌ای استان و در قالب کار گروهی در احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و بعضاً جذب سرمایه‌گذاران خارجی، سبب شد که مازندران حائز رتبه برتر در بین استان‌ها شود و بخشی از تسهیلات بانکی نیز به این بخش هدایت شده و اسامی حدود ۲۵۰ نفر شاغل تحصیلکرده غالباً در رشته  برق احصا شود.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث گلخانه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و بنیاد برکت بزرگترین هلدینگ در همین زمینه در استان است، افزود: پروژه‌های گلخانه‌ای خوبی در روستا‌های ساری،   قائمشهر، بابل و سایر مناطق مازندران ایجاد شده و کشت گلخانه‌ای در حال رونق است.

وی افزود: از همه علاقمندان دارای اهلیت دعوت می‌کنیم با  ادارات جهاد کشاورزی یا معاونان برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها ارتباط برقرار کنند و راهنمایی شوند.

دکتر بخشی معتقد است؛ اگر به دنبال مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها هستیم که راهی جز این نداریم؛ باید تدابیری اندیشیده شود که تغییر کاربری اراضی  از ویلاسازی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز به سمت ساخت و ساز‌هایی در حوزه کشاورزی برود و به همین دلیل مقامات ارشد استانداری بر تأسیس مجتمع‌ها یا شهرک‌های کشاورزی تأکید دارند تا اشتغال و تولید در روستا‌ها با تکنولوژی روز و ارزش افزوده بیشتر رونق بگیرد و در هر منطقه در قالب پایلوت ایجاد شود تا تسری پیدا کند.
 
۲۷۰ پروانه موافقت اصولی گلخانه‌ها در مازندران طی یک‌ماه صادر شد/جویبار و بهشهر صاحب شهرک گلخانه‌ای و شیلاتی می‌شوند
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران که خود در بخش اقتصادی بیش از ربع قرن تجربه دارد، اظهار کرد: در هر کاری اگر با تجهیز دبیرخانه قوی و بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با ایجاد رقابت و گزارش‌گیری هفتگی با گماردن نیرو‌های نخبه و با اراده در قالب کار گروهی ورود کردیم نتیجه داد و از استان‌های برتر بودیم؛ به‌عنوان نمونه در تسهیلات کرونا با همین روش با پرداخت بیش ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال حائز رتبه دوم شدیم.

این مسوول با بیان اینکه جوانان مستعد، نخبه، و عاشق کار و تلاش در حوزه‌های دانش‌بنیان داریم که باید مورد حمایت جدی‌تر قرار بگیرند، گفت: در کنار آموزش‌های عملی شغلی، و بهبود فضای کسب و کار، باید در صدور مجوز‌ها برای این افراد تسهیلگری بیشتری انجام بگیرد.

دکتر بخشی با اشاره به رویکرد برنامه ششم "توازن منطقه‌ای"  تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع از رامسر تا گلوگاه باید متوازن و متناسب با مزیت‌هایی که دارند، رشد کنند و براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سهم هر شهرستان را به فرمانداری‌ها در تسهیلات و اشتغال اعلام می‌کنیم و سپس شناور می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کشور در شرایط فعلی در واقع "فرماندهان جنگ اقتصادی و تولید" هستند، افزود: امروز دوران آزمون و خطا نیست که هر کس بیاید و بخواهد از دولت تسهیلاتی دریافت کند که شاید در کارش موفق باشد یا نباشد، امروز مانند دوران دفاع مقدس باید افراد واجدشرایط مخصوصاً کارآفرینان برتر و جوانان تحصیلکرده علاقمند از مزایای سرمایه‌گذاری برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با بیان اینکه باید به جوانِ فناورِ و دانش بنیان بیشتر میدان بدهیم، گفت: در سرمایه‌گذاری باید افراد نخبه را هدایت کنیم. این‌ها سرمایه‌های جامعه‌اند. باید در صدور مجوز کسب و کار برای آن‌ها تسهیلگری کنیم.

وی ادامه داد: حسب تأکید مقامات ارشد استانداری با امضای یادداشت تفاهم سرمایه‌گذاری به امضای عالی‌ترین مقام اجرایی استان و سرمایه‌گذاران برتر و هلدینگ‌ها، تعهدات طرفین مشخص و کمتر از ۱۵ روز در صورت ارائه مدارک لازم مجوز‌ها اخذ میگردد.

سید رحیم بخشی با اعتقاد به اینکه "هر وقت کار را به اهلش سپردیم، موفق شدیم"، افزود: دستگاه‌های اجرایی وکیل سرمایه‌گذاران هستند، باید مشاوره بدهند و راهنمایی کنند، باید به این باور برسیم که سرمایه یک شهر سرمایه گذاران، واحد‌های تولیدی، اشتغال" و... است. اراضی ملی قابل واگذاری، تسهیلات ارزان قیمت  و فرصت‌های طلایی را به جوانان تحصیلکرده  و دارای انگیزه و کار آفرینان برتر  بسپاریم، اشتغال پایدار  ایجاد می‌شود و این سرلوحه کارمان باشد.

وی افزود: در آخرین نشست کمیته واگذاری اراضی ملی در سال ۹۹، ۵۴ هکتار برای شهرک گلخانه‌ای در بهشهر و ۱۹ هکتار در جویبار به شهرک شیلاتی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با یادآوری اینکه حسب تأکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کمیته ویژه با محوریت دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در شرکت شهرک‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: با تشکیل بیش از ۳۰ جلسه و پیگیری مستمر از ۱۸۶ واحد تولیدی تملک بانک‌ها براساس اسناد مطروحه در آخرین نشست آن به تاریخ ۲۷ اسفندماه، این تعداد به ۵۶ واحد رسیده که -۱۸ واحد فعالند- غالباً مذاکرات لازم صورت گرفته است و در سال ۱۴۰۰واگذار خواهند شد.

دکتر بخشی ادامه داد: روند تملک واحد‌های تولیدی به دستور استاندار مازندران متوقف شده است مگر با هماهنگی فرمانداری‌ها و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، آن‌هم در شرایط خاص و عدم تعطیلی واحد.

وی در پایان سخن خود را با این بیت از شعر معروف صائب تبریزی به پایان رساند که:، چون وا نمی‌کنی گرهی خود گره مشو/ ابرو گشاده باش، چو دستت گشاده نیست.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار