دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
مدیر آموزش و پرورش نکا:
90 درصد دانش‌آموزان نکا از طریق شبکه شاد تحصیل می‌کنند
مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: باتوجه به شرایط کرونایی، 90 درصد دانش‌آموزان این شهرستان از طریق شبکه شاد، و بقیه به‌صورت تلفیقی(حضوری و درسنامه‌ای) تحصیل می‌کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، حسین پالار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا و آموزش مجازی، از تلاش معلمان و دبیران در رشد تحصیلی دانش‌آموزان قدردانی کرد.

وی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان فاقد گوشی و تبلت، اعلام کرد: در مجموع 295 گوشی یا تبلت با کمک کمیته امداد، فرهنگیان، خیران، بهزیستی و سپاه شهرستان نکا در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.
پالار بیان کرد: در کنار مدافعان سلامت، مدافعان حوزه آموزش و دانش داشتیم که در دوران کرونا زحمات زیادی متقبل شدند؛ برخی از همکاران با هزینه شخصی برای دانش‌آموزان گوشی و تبلت تهیه، و یا برای دریافت تسهیلات گوشی و تبلت، ضمانت کردند.
مدیر آموزش و پرورش نکا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن هفته معلم، گفت: 1 هزار و 543 معلم در شهرستان نکا مشغول تدریس هستند. در سال جدید سامانه‌ای راه‌اندازی شده و معلمان مستندات کاری خود در حوزه تولید محتوا، خلاقیت‌های آموزشی، و جلوه‌های ایثار را در آن بارگزاری می‌کنند.

90 درصد دانش‌آموزان نکا از طریق شبکه شاد تحصیل می‌کنند
پالار اظهار داشت: در مرحله نخست، براساس شاخص‌ها، 127 معلم نمونه انتخاب شدند، در نهایت با نظر داوران 24 نفر منتخب شهرستانی و از بین آنها 2 نفر نمونه استانی معرفی شدند.
وی با اشاره به تحصیل 21 هزار و 500 دانش‌آموز در 178 مدرسه نکا، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، گرچه تمامی مدارس برای حضور یا رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان باز است اما 90 درصد دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد با معلمان در ارتباط هستند و تنها 10 درصد به‌صورت تلفیقی(حضوری و درس‌نامه‌ای) به تحصیل ادامه می‌دهند.
مدیر آموزش و پرورش نکا در پایان این نشست، ارتباط مستمر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه را در سال تحصیلی سختی که دارند، یک پشتوانه، ناظر و همراه بزرگ دانست.


انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار