دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
آموزش و پرورش در اولین هفته بعد از تعطیلات نوروزی با اخباری درباره آمادگی برای اتمام سال تحصیلی جدید و برنامه‌ریزی برای سال آینده گذشت.

به گزارش آوای خزر، آموزش و پرورش در نخستین هفته بعد از اتمام ایام نوروز با اخباری درباره آغاز زمان ثبت سفارش کتاب‌‌های درسی، چگونگی برگزاری امتحانات پایان سال و وجود کلاس درس روی گسل سپری شد.

چگونگی فعالیت مدارس در خیز چهارم کرونا/ امتحانات نهایی حضوری است

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره چگونگی فعالیت آموزشی مدارس در خیز چهارم کرونا و افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای فعالیت مدارس مطابق گذشته اعمال خواهد شد و در شهر‌های نارنجی و قرمز به هیچ‌وجه بازگشایی حضوری مدارس انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: در شهر‌های با وضعیت زرد و آبی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها آن هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس می‌توانند به صورت اختیاری در آموزش حضوری شرکت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی با وجود شیوع بیشتر بیماری تصریح کرد: مطابق تصمیم گرفته شده و با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان و کنکور داوطلبان آزمون سراسری، ارزشیابی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به طور حضوری خواهد بود.

تعیین تکلیف نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ جذب نیروی جدید تابع اخذ سهمیه است

یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش وپرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش که سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: نتایج اولیه یک برابر ظرفیت مشخص شده است، بدین معنی که برای یک پست دو نفر انتخاب نشده است.

او ادامه داد: بعد از این مرحله فرآیند گزینش انجام می‌شود و بعد از اتمام آن نتایج نهایی مشخص خواهد شد، در شرایط کنونی نتایج اولیه برای استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش بیان کرد: بعد از تعیین نتایج نهایی آزمون استخدامی پذیرفته‌شدگان در دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان دوره یکساله را طی می‌کنند و بعد از آن امکان ورود به حرفه معلمی را خواهند داشت.

گسل در کمین کلاس‌های درس/ مقاوم سازی یا مقاوم نمایی ؟!

بر اساس آیین‌نامه ٢٨٠٠، ساخت و ساز روی پهنه گسلی ممنوع است، اما این ممنوعیت در مواردی فقط روی کاغذ جلوه می‌کند و بعد عملیاتی به خود نمی‌گیرد.

این کم توجهی‌ها آن هم در مناطق لرزه‌خیزی مثل کشورمان به ویژه پایتخت نگران کننده و بسیار پر خطر است؛ کم‌توجهی که سه سال پیش به ادعای مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وجود اماکن حساسی، چون مدارس و بیمارستان‌ها روی گسل حکایت می‌کرد، آنطور که این مقام مسئول در قالب یک جدول از مناطق حساس تبیین کرده بود ٣۶ مدرسه، ۶۶ برج، ٢٣ پل و راه ارتباطی بیشترین شمار جانمایی نامناسب اماکن مهم ساخته شده در حریم گسل‌های شهر تهران را شامل می‌شدند.

با این تفاسیر مدارس که به ادعای آموزش و پرورشی‌ها می‌توانند جزو بهترین پناهگاه‌ها در شرایط بحرانی، چون وقوع زلزله باشند خود در کمین خطر قرار دارند ضمن آنکه جدا از شرایط فوق العاده آموزش مجازی در یکی دو سال تحصیلی اخیر، چنین نا ایمن بودن مدارس نگرانی به خطر افتادن سلامت دانش آموزان با کوچکترین لرزه و حتی اتفاقی مشابه را مضاعف می‌کند.

آغاز ثبت سفارش کتاب درسی از ۲۲ فروردین/ افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتب

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ توضیح داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فرودین آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خرداد  فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم هم تا ۱۶ شهریور ماه این امکان دیده شده است.

علوی تبار ادامه داد: فرآیند توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز از ۲۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

دانشگاه شهید رجایی ۵ درصد نیاز به معلم را تامین می‌کند

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره سهم این دانشگاه شهید رجایی در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: سهم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به دانشگاه فرهنگیان از لحاظ تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش متفاوت است و آن طور که برآورد می‌شود جامعه مخاطبان این دانشگاه در کل کشور حدود ۵ درصد است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد هنرآموزان بسیار کمتر از دانش آموزان است بنابراین از لحاظ تامین نیروی انسانی جمعیت کمتری را باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان پوشش دهیم.

عظمتی با بیان اینکه دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی طی چهار دهه اخیر در ایام کنونی نزدیک‌ترین فاصله را به مأموریتی که برای این دانشگاه تعریف شده است داشته است، تصریح کرد: از سال ۹۱ به بعد ظرفیت پذیرش در این دانشگاه ۵ برابر شده است تا به خلاء های تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش پاسخ دهد.

حمایت از مدارس غیردولتی «عام‌المنفعه» و «خیریه»

شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد و بیان کرد: مدارس غیردولتی‌ در سطح کشور در حال فعالیت اند که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریّه اداره می‌شوند که اکثریت این مدارس در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و توسط انجمن‌ها و گروه‌های مردمی، اداره می‌شوند.

فولادوند افزود: در برخی از این مدارس، صرفاً دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل ازجمله ایتام یا کودکان بد سرپرست تحت پوشش قرار می‌گیرند و تمام هزینه‌ها هم از سوی خیرین پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: در این مدارس علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، در بسیاری از مواقع به جنبه‌های مختلف مشکلات دانش‌آموزان از جمله مسائل اقتصادی و خانوادگی هم رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: با توجه به مأموریت اصلی این سازمان در جذب مشارکت‌های مردمی، مصمم هستیم در راستای حمایت از این مدارس، دستورالعمل‌هایی را صادر و به تمام استان‌های کشور ابلاغ کنیم تا به تسهیل این اقدامات خداپسندانه و عام‌المنفعه، کمک کنیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها